Ako ovo nije auto-pornografija…
…onda doista ne znam što jest.
Da skratim priču, jer fotografije čekaju…
Nedavno je renomirana aukcijska kuća Sotheby´s među prodajnim eksponatima ponudila nekoliko cestovnih izvedenica Rally-automobila koji su se u svojim trkaćim varijacijama na temu natjecali u sklopu ozloglašene Grupe B.
Pa ako ste kojim slučajem uhvatili dotične eksponate i slinili nad njima, vjerujte da to nije ništa naspram ovoga što slijedi.
Naime, uskoro će se održati aukcija u Montereyu – točnije u Quail Lodgeu. Aukciju tijekom godišnjeg velikog okupljanja auto-entuzijasta i njihove mašinerije organizira ništa manje slavna aukcijska kuća Bonhams, a među eksponatima se našla nekolicina ludih mašina iz osamdesetih.
Dotične su nastale zbog homologacijskih pravila, te predstavljaju sve ono najbolje i najluđe što se na četiri kotača uzduž i poprijeko prljavih i prašnih staza svjetskog prvenstva u Rallyju tijekom sedamdesetih i osamdesetih godina odvijalo.
Dakle, nenormalna snaga, legendaran dizajn i homicidalne sklonosti na četiri kotača posebnosti su kakvima se ovi automobili redom mogu pohvaliti.
Svi zajedno predstavljaju samo dio privatne kolekcije jedne jedine osobe (za koju bih iskreno rado da me usvoji), a prodaju se na gore spomenutoj aukciji krajem ljeta – i to bez rezerve.
Prvi je u nizu Stratos – slavna Lancia koja je 1974, 75 i 76. godine doslovce pomela konkurenciju i tvrtku Lancia postavila na tron najbolje i najcjenjenije marke iz svijeta Rallyja.
Ovaj Stratos je cestovna izvedenica trkaćeg automobila (što je manje-više ista stvar), na satu ima tek nešto više od 7,000 kilometara i za pretpostaviti je kako će se upravo ovaj automobil najbolje prodati kada aukcija u Montereyu krene.
Drugi automobil iz ove pozamašne privatne kolekcije također je Lancia. Model je Rally 037 Stradale, što u prijevodu (i opet) znači cestovnu verziju posljednjeg automobila s pogonom na stražnje kotače koji je bio sposoban uzeti titulu prvaka među konstruktorima.
Godina proizvodnje je 1983., a ukupan broj prijeđenih kilometara iznosi oko 9,000. Cijena nije poznata, ali to ionako ne predstavlja bitan detalj za nas „obične smrtnike“, pa nastavimo dalje…
Treći automobil po redu također je (pogodili ste) Lancia – ona s Turbo-punjačem, kompresorom i pogonom na sva četiri kotača, odnosno Delta S4 Stradale. Godina proizvodnje je 1985., boja je crna (što izgleda hm…najblaže rečeno bolesno dobro), a ukupna kilometraža koju je ovaj automobil unazad više od trideset godina uspio napraviti iznosi nekih 9,000 kilometara.
Cijena? Prava sitnica – siguran sam.
E sad…za one kojima se ne sviđaju Lancije (ako takvih uopće ima), ovaj privatni kolekcionar ima još konja za utrku – i to nekoliko njih.
Prvi od ostatka ove Rally-fascinacije iz osamdesetih je ni manje ni više nego Audi Sport Quattro S1.
Bijele je boje, u apsolutno tvorničkom izdanju i s tek nekih 1,100 prijeđenih kilometara iza sebe.
To u prijevodu znači da je ova Baba-roga iz Ingolstadta jedan od najmanje voženih Quattra na svijetu, što je nekima od nas apsolutno neshvatljivo.
U pravilu bih takav automobil mogao usporediti s najpoželjnijom igračkom na svijetu koju su klincu poklonili roditelji ili tetka iz Amerike.
Biste li kao takav klinac izdržali, a da tu najpoželjniju igračku ne otpakirate u cijelosti?
Ni ja.
Nakon legendarnog Audija tu je i također cestovna verzija legendarne 205-ice s oznakom T16, odnosno jedan od najluđih automobila kojeg je Peugeot ikada pustio na cestu.
Dotični automobil nikome ne treba pretjerano puno predstavljati, jer već na sam spomen tog automobila, ekipi „starijih“ auto-entuzijasta počinje nekontrolirano istjecati slina na usta.
Uglavnom, poput Audija, i ovaj je 205 T16 jedan od najmanje voženih automobila iz osamdesetih za koje sam ikada čuo. Dokaz tome je apsolutni manjak bilo kakve ogrebotine, te nekih 1,000 kilometara, koliko je automobil tijekom svog životnog vijeka prešao.
…a za kraj tu je automobil koji je na neki način svojom pojavom obilježio kraj Grupe B.
Riječ je o jednom od ukupno 200 proizvedenih primjeraka jednog od najbolesnijih Fordovih modela svih vremena – modelu RS200.
Privatni kolekcionar ih prodaje dva komada – jedan „obični“ bijele boje i jedan Evolution u (tadašnjim) Fordovim bojama.
Oko dotična dva automobila nema praktički nikakvih detalja, ali s obzirom na to da se radi o automobilu koji je i po izlasku na tržište 1986. godine bilo užasno teško nabaviti, reklo bi se da je to sasvim dovoljna reklama.
Uglavnom, kako sada stvari stoje, prvi čekić ove Bonhamsove aukcije udarit će 18. kolovoza i za pretpostaviti je kako će tog dana mnogi Rally-entuzijasti dubljeg džepa imati osmijeh na licu kakav ni plastični kirurzi nisu u stanju skinuti.
Toliko o tome…
Uživajte u fotografijama.