Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Vanja Mirosavljević 17.05.2022

9 najboljih Ford tourera svih vremena

Kao prava globalna tvrtka, zastupljena u gotovo svim kutcima svijeta, Ford se pojavljivao na svim touring natjecanjima. I ne samo da se pojavljivao,

Ford se borio, pobjeđivao, i mijenjao povijest touring natjecanja. Fordovi ne samo da su bili brzi, nego su dolazili u svim mogućim veličinama i varijantama. Bilo ih mnogo, a ovo je izbor 9 najboljih:

lovelylovelyrs500
Sierra RS500
foto: The Checkered Flag

 

Zakspeed Capri RS 2600 (1972)

maxresdefault
Capri RS 2600
foto: Youtube.com

1972. počela je prva sezona DRM natjecanja (Deutsche Rennsport Meisterscahft), a upravo ovaj automobil je dominirao.

Pripremljen od strane Zakspeeda, ovaj bolid vozio je Hans-Joachim Stuck, a 1972. bio je među prva tri na 12 od 15 utrka (koje je završio) uključujući 10 pobjeda od ukupno 18 startanih utrka.

XD Falcon (1981)

tru blu 3
XD Falcon
foto: The Roaring Season

Dick Johnson je osvojio prvo Australsko touring prvenstveno u ovom XD Falconu 1981., uključujući i pobjedu na prestižnom Bathurstu 1000. Johnson je i iduće godine opet osvojio prvenstvo u ovom automobilu.

Zakspeed Ford Escort MK II (1975)

Ford Escort MK II
Ford Escort MK II
foto: Speedhunters

Zakspeed je drugu generaciju Escorta pripremio za natjecanje u Grupi 2 DRM natjecanja, gdje je Escort zaradio status legendarnog automobila, kao i u drugim natjecanjima u kojima je sudjelovao. Hans Heyer je vozio ovaj automobil u obje pobjede ’75. i ’76., a iduće godine automobil je prenamijenjen za natjecanje u Grupi 5.

Alan Mann Racing Ford Escort MK1 twin-cam (1968)

Alan Mann Racing Ford Escort RS
Alan Mann Racing Ford Escort RS
foto: Sports Car Digest

Legendarne zlatno crveni Alan Mann Racing boje na Escortu prve generacije činile su ovaj automobil jednim od najljepših ranih tourera. Boreći se u britanskom Saloon car prvenstvu, Frank Gardener je iskrivio vrat da osvoji BSCC 1968 u Escortu.

BTCC Mondeo (1993)

Ford Mondeo BTCC
Ford Mondeo BTCC
foto: HD Image Gallery

Ranih 90-ih BTCC (British Touring Car Championship) i FIA-in Svjetski kup su bili na vrhuncu – stazama su dominirali 2-litarski touring automobili, a među njima se isticao Mondeo s kojim je Paul Radišić osvojio dvije pobjede. Radišić je osvojio dvije pobjede u Svjetskom touring kupu (’93. i ’94.), i bio 3. u ukupnom poretku na BTCC-u. U ovom automobilu je 1993. na TOCA Shootoutu Nigel Mansel doživio katastrofu – 6 krugova prije kraja izgubio je kontrolu nad bolidom i sudario se s Vauxhall Cavalierom kojeg je vozio Tiff Needell. Mondeo ga je doslovno onesvijestio.

Lotus Cortina (1964)

Lotus Cortina
Lotus Cortina
foto: GT driving club

Još jedan klasik BTCC-a: Cortina iz 1964,, koja je češće bila na tri nego na sva četri kotača – definitivno rana legenda Fordovih tourera.

Ford Sierra RS5000 (1988)

Sierra RS 5000
Sierra RS 5000
foto: Flickr.com

Sierra je bio prvi automobil s turbo motorom koji je osvojio Bathurst. S visoko-otpornom i fleksibilnom šasijom automobila Grupe A, RS500 je osvojio Australsko touring prvenstvo (ATCC) 1988. i 1989. s Dick Johnsonom za volanom koji je kasnije i osvojio prvu pobjedu za „turbaka“ na Bathurstu.
Osim australskog, ovaj bolid se natjecao i u britanskom BTCC-u, a Robb Gravett je s njim pobijedio 1990.

Falcon XC Coupe (1977)

Falcon
Falcon
foto: Australian Ford Register UK

Nakon pobjede na Bathurstu, ovaj automobil je instantno postao legenda australske povijesti touring natjecanja. Svjetsku slavu dobio je dvije godine kasnije kada se pojavio kao Mad Maxov Pursuit Special. Tko ga ne bi volio!

Zakspeed Group 5 Capri (1981)

Zakspeed Group 5 Capri
Zakspeed Group 5 Capri
foto: Flickr

Fotografija govori više o tisuću riječi. S Klausom Ludwigom za volanom, ovaj automobil je bio prvak na DRM 1981. S turbomotorom i prekrasnim krilima, ovaj Zakspeedov Capri uvijek će biti ultimativni Fordov touring automobil.

Podijeli s frendovima!

Vanja Mirosavljević
Vanja Mirosavljević
Kada su noći duge, a interneti jeftini istražuje opskurne detalje iz povijesti, a kada su dani slobodni i benzini jeftini uglavnom besciljno luta nepoznatim cestama. On je onaj lik koji je htio kupiti Lamborghinija, ali ne zna kako se to izgovara.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ford – 10 stvari koje (vjerojatno) niste znali

Piše: Davor Kindy

AKVAPLANING: Znate li što trebate učiniti ako vam automobil “zapliva” na kiši!?

Piše: Monika Matak

Grobnik Track Day – Bilo mi je prvi put…

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Pitali smo umjetnu inteligenciju kako će izgledati automobili budućnosti – Ovo su rezultati!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Auto gume imaju rok trajanja čak i kada se ne koriste

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Je li Hyundai stvorio konceptni automobil koji svi možemo obožavati?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10: Najčudniji Rally automobili svih vremena

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Croatian Drift Challenge Rd.1 2023 – Brdek i doline

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ma kakav Stelvio – ovo je „Cuore Sportivo“


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana