2023. godina i predviđena događanja u svijetu automobila
Jeste li se možda već zapitali neko ovakvo pitanje?
Ja jesam. I odgovore sam odlučio podijeliti s vama cijenjenim čitateljima.
Svaka je godina turbulentna iz ovog ili onog razloga. Svaka sa sobom donosi hrpetinu loših vijesti i pokoju dobru. Tijekom svake godine ističu se neki ljudi, ideje, inicijative, trendovi i slično. A tijekom posljednjih se godina opako ističe i sva sila sisa i guzica s kojima nas opsjedaju totalno nebitne osobe vječno željne pažnje, lajka ili klika viška.
Doduše, to je nekako kulminiralo krajem (sada već) prošle godine na svjetskom prvenstvu u nogometu, ali to je zapravo bilo i za očekivati i za pretpostaviti je da u našim krajevima nitko neće tako skoro zasjeniti „uspjeh“ od preko 3 milijuna pratitelja s fetišem na (pre)uske tajice, hrpetinu šminke i „selfie“ fotografije.
Mislim, neki (ili bolje rečeno neke) su pokušale, ali osim one djevojčice nalik Thomasu Andersu iz grupe „Modern Talking“ (u slučaju da se čovjek odluči izbotoksirati na najjače) nitko nije stigao ni blizu. Čak ni Messi.
Uglavnom, kako se u posljednje vrijeme svako malo netko bavi nekakvim proročanstvima, rekoh što ne bih i ja probao ispisati neka svoja vezana uz auto-industriju.
Mislim, koliko u pokušaju proricanja sudbine auto-industrije u 2023. godini mogu biti gori od majmuna (odnosno Gibona) pod imenom Kent ili neke eminentne vidovnjakinje iz Južne Amerike.
Hm…
Bilo kako bilo, u nastavku slijedi nekoliko mojih predviđanja za svijet automobila u 2023. godini. I to prema kategorijama „dogodit će se“ i „neće se dogoditi“.
A koliko sam na početku godine i u sklopu ovog teksta bio u pravu, vidjet ćemo krajem godine, odnosno početkom iduće. Naravno, ako preživimo nuklearke s kojima iskompleksirani patuljci konstantno zveckaju. Ali i ako preživimo još napada sisama i guzicama iz medija i društvenih mreža, što je nekako češća pojava.
U svijetu automobila tijekom 2023. godine dogodit će se ovo:
– Auto-industrija će se više posvetiti tehnologiji koja podrazumijeva vodik
– Iz ponude pojedinih proizvođača nestat će još barem 2-3 limuzine i karavana
– U ponudu pojedinih proizvođača ući će još barem 5-6 modela SUV-ova i CrossOvera
– Cijene naftnih derivata rast će bez ikakve kontrole, jer vlasti odbijaju koristiti intelekt i smanjiti namete
– Zakon o prometu do ljeta će dobiti svoje izmjene i dopune, što znači da će rasti visina kazni, dok će prometna kultura još malo pasti
– Ljudi će tijekom cijele godine tipkati po telefonima u vožnji
– Past će novi rekord u promilima za vrijeme godišnjih odmora ili za Martinje
– Mediji će svako malo apostrofirati BMW kao marku automobila koje voze kompletni idioti i egocentrici
– Kompletni idioti i egocentrici će medijima davati povoda za pisanje o BMW-u kao marki automobila koja ubija ljude po cesti
– Tesla Cybertruck niti ove godine neće vidjeti svjetlo dana
– Tesla Roadster također tijekom ove godine neće vidjeti svjetlo dana
– Inflacija će i dalje rasti, pa će automobili i ove godine biti skuplji nego što su bili u 2022. godini
– Nedostatak poluvodiča kao krucijalnih komponenata za proizvodnju automobila ove će godine biti još veći, što u prijevodu znači još dulje čekanje na novi automobil
– Ljudi će shvatiti da Elon Musk nije guru i genije, već samo poslovan čovjek s planom i programom koji je imao više sreće nego pameti
– Stanica za punjenje električne energije bit će više nego ikad, ali i dalje nedovoljno za dobar dio vlasnika električnih automobila
– Osiguravajuća društva i dalje će svojim radom na samom rubu zakona od svih nas raditi idiote
– Poskupljenja na tržištu dijelova u stanice za tehnički pregled donijet će još više krama i kanti nego inače
– Vlastodršci i dalje neće investirati novac u nekakvu trkaću stazu ili poligon na kojem ljudi mogu voziti brzo
– Tjuneri i stajleri će i dalje svako malo vikendima završavati u dežurnim stanicama za tehnički pregled
– Policija će i dalje rastjerivati auto-entuzijaste koji stoje na parkingu i druže se
– Toyota će kupiti Mazdu
– Cijene pojedinih automobila poput Porschea 911, BMW-a M3 i tome sličnih prometala i dalje će rasti u nebo
– Andrew Tate neće dobiti svoju Neveru
– Ford će imati barem 3 modela koje će zbog neke greške povući s tržišta u servise
– Volkswagen Golf će i dalje kupovati ljudi koji misle da su kupili automobil za jurnjavu
– Limitirane i posebne serije pojedinih modela i dalje će mahom kupovati prekupci koji sami sebe nazivaju „kolekcionarima“
– Chevrolet će izbaciti Corvette na struju i auto-entuzijasti će zbog toga pomišljati na samoubojstvo iz zasjede
– Influenceri i starlete i dalje će biti kupci broj jedan za Lamborghinijeve modele (poglavito Urus)
– Vlada (ili bolje rečeno stranka) će tijekom godine u sklopu barem jednog sumnjivog natječaja kupovati neke skupe automobile za svoje povlaštene članove
– Formula 1 i ove će godine biti više posvećena spletkama i optužbama nego utrkama i vožnji
– Lewis Hamilton će krajem 2023. godine shvatiti da mu je dosta Formule 1 i otići će u penziju
– Charles Leclerc postaje svjetski prvak u Formuli 1
– Barem 5 teških prijestupnika u prometu zbog stranačke iskaznice bit će oslobođeno krivnje za svoja nedjela
– Odjeli marketinga u svijetu automobila i dalje će pisati gluposti i ukrašavati navode vezane uz skupu i nepotrebnu opremu
– Pompozni kupci će i dalje gutati priče od strane odjela marketinga i kupovat će skupu i nepotrebnu opremu na svojim novim SUV-ićima
– Iz ponude pojedinih proizvođača nestat će još pokoji model s ručnim mjenjačem
– Renaultova “Sport” divizija će opet sastaviti automobil s kojim će ciljati rekord na Nordschleifeu
– Autonomija će u svijetu automobila i dalje ispadati najvećom laži modernog doba
– Mnogi auto-entuzijasti i dalje neće ni prismrdjeti Nordschleifeu, a kamoli napraviti krug ili dva na toj legendarnoj stazi
– Naš maleni internetski kutak posvećen svijetu automobila i dalje će biti prisutan
U svijetu automobila tijekom 2023. godine neće se dogoditi ovo:
– Auto-industrija odustaje od električnih automobila
– Kupci prestaju kupovati SUV-ove i CrossOver modele
– Djeca u Africi zbog materijala za baterije prestaju dobivati tumore s 9 godina
– Elon Musk shvaća i javno priznaje da je samo čovjek
– Tesla Cybertruck postaje univerzalno prelijep automobil
– Proizvođači automobila priznaju da su autonomni sustavi teška i neizvediva glupost koja nema uporište u stvarnosti
– Mediji prestaju apostrofirati nemile situacije u prometu u kojima sudjeluju kompletni idioti i egocentrici za volanom BMW-a
– Vlasnici VW Golfova (pretežno TDI) prestaju agresivno jurišati posvuda u prometu
– Zakonski je konačno dozvoljeno javno objaviti ime i prezime ili registarske pločice nekog kompletnog idiota kojeg bi zbog prekršaja i agresivnosti u prometu trebalo pod hitno odstraniti s ceste
– Policija prestaje maltretirati auto-entuzijaste koji stoje na parkingu, piju kavu i pričaju o automobilima
– Nordschleife za proizvođače automobila prestaje biti bojno polje dokazivanja „tko ima većeg“
– Proizvođači automobila odustaju od povezivanja svojih legendarnih modela i strujnih krugova
– Zakoni u RH počinju imati smisla i ne zalaze u domenu opresije, već edukacije
– Hrvati u prometu postaju kulturna i odgovorna ljudska bića
– Pimplanje po zaslonima pametnih telefona prestaje biti aktualno za vrijeme vožnje
– Prekupci koji sami sebi tepaju da su kolekcionari prestaju manično kupovati limitirane i posebne serije nekih modela automobila
– Toyota Supra Mk.4 u tvorničkom izdanju i s relativno malo kilometara ne košta pola milijuna Dolara ili Eura
– BMW prestaje s ugradnjom GMO-krumpira umjesto prednje maske na svojim modelima
– Influenceri i starlete prestaju kupovati Lamborghinije i umjesto glumatanja po društvenim mrežama počinju raditi neki konkretan i stvaran posao
– Corvette na struju postaje poželjan automobil onima koji već desetljećima obožavaju kult oko tog sveameričkog sportskog automobila
– Testiranja (ili bolje rečeno divljanja) s Neverom po cestama unutar Republike Hrvatske kažnjavaju se prema zakonu o cestovnom prometu
– Vlada Republike Hrvatske prestaje s naručivanjem luksuznih automobila za gradonačelnike, župane, dožupane, tajnike i njihove tajnice
– Subaru, Mitsubishi, Peugeot, Škoda i Audi ponovno se nalaze u konkurenciji proizvođača u WRC-u
– Osiguravajuća društva na bazi bonusa i malusa rade distinkciju između zakonobojaznih vozača i prepotentnih glupana u prometu
– Vozači u Hrvatskoj prestaju konzumirati oveće količine alkohola prije sjedanja za volan
– Hrvatski sudovi pravomoćno osuđuju nekoga s članskom iskaznicom eminentne političke stranke i dosuđuju konkretnu zatvorsku kaznu
– Hrvatska dobiva nekoliko trkaćih staza i poligona za utrkivanje
– Inflacija je u opadanju i cijene novih automobila spuštaju se nazad na one iz 2019. godine
– Proizvođači automobila skidaju pojedine senzore s popisa opreme i vraćaju kontrolu nad sudbinom u ruke vozača
– U velikom stilu se vraćaju automobili s ručnim mjenjačem
– Turbo-punjači više ne služe samo za ukras
– Odjeli marketinga počinju pisati istinite tvrdnje umjesto lijepo upakiranih floskula koje nemaju nikakvog smisla
– Tjuneri i stajleri izlaze iz sjene i postaju bitan dio cestovne faune u Hrvata
Eto… To bi bila nekolicina mojih predviđanja za svijet automobila u 2023. godini. S nekima od njih se pojedini članovi redakcije slažu, a s nekima baš i ne. A što se vas cijenjenih čitatelja tiče, nadam se da ćete i vi napisati pokoju predikciju u sklopu komentara na našoj Facebook stranici.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.