Obožavatelj Nissan GT-R-a ismijao Ferrari, Porsche i Lambo
Eto još jednog dokaza da postoje ljudi koji u Photoshopu znaju napraviti čuda, no i dokaz da na svijetu i dalje postoje blesavi ljudi koji bez razmišljanja stvari uzimaju „zdravo za gotovo“.
Ne sjećam se točno tko je započeo priču, no itekako se dobro sjećam same priče u sklopu koje su tijekom 2006. godine određeni proizvođači automobila odjednom i ničim izazvani počeli „stavljati“ jedan drugome.
Mislim da je sve započela Mazda, koja se jednostavno htjela pohvaliti nagradom za najbolji Wankel-motor svih vremena (usprkos konzumaciji ulja i benzina u omjeru 1:1), što je pak sasvim u redu, no ono što je uslijedilo u tom je momentu ispalo kao nešto što se kuhalo već neko vrijeme.
Naime, prvo je Audi u kontekstu svojih uspjeha spomenuo BMW, zatim je BMW vratio lopticu sa svojim oglasom u kojem je kontekstualno spomenut Audi. Onda je „loptica“ još nekoliko puta mijenjala stranu, da bi se u sve skupa opet uključila Mazda sa svojim samohvalama vezanim uz slavni RENESIS-motor.
Nakon toga se sve nekako stišalo na tjedan-dva, no onda je u cijelu priču uletio Mercedes-Benz, i to s oglasom na kojem je u krupnom planu prikazan njihov kamion s prikolicom na kojoj su bili nakrcani BMW-ovi modeli, što je u prijevodu značilo da je Mercedes ipak sinonim za izdržljivost, ma što drugi govorili o tome.
Odgovora s BMW-ove strane u pravilu i nije bilo, jer se u tim momentima bavarska tvrtka odlučila prestrašiti Jaguar (i to s jednim od najružnijih modela koje je BMW ikad proizveo), no u cijelu se priču pokušao uplesti Subaru, koji je čestitavši Audiju i BMW-u na njihovim pobjedama na izboru ljepote zapravo isticao nagrađeni motor u sklopu aktualne generacije modela Impreza. No taj potez tvrke Subaru iz nekog razloga nitko nije posebno primjetio.
Uglavnom, taj bi mali rat reklamama vjerojatno trajao i dan-danas da točku na „i“ nije stavila tvrtka Bentley, koja na svom oglasu uopće nije imala automobil, već naizgled bogatog stričeka starije dobi, koji je nalik na aristokrata udobno uvaljenog u kožni trosjed svim ostalim „ratnicima“ jednostavno bez suvišnog teksta pokazivao „ptičicu“.
Naravno da sam na prvi pogled skoro umro od smijeha, jer takvog što nikako nisam očekivao – pogotovo ne od strane jedne tvrtke koja je za mnoge sinonim za kulturu u svijetu automobila.
E sad…kako su ljudi općenito skloni svojim afinitetima pravdati marku automobila koju financijski podržavaju, tako se istog trena dogodio mali rat na forumima, blogovima i internetskim portalima koji su dozvoljavali komentare, te je izgledalo da svatko bez nekog posebnog razloga pokušava veličati jednu marku na konto druge. Tako su BMW-ovi, Audijevi i Mercedesovi vozači i štovatelji tjednima skakali jedni po drugima i pokazivali očnjake, dok su ljubitelji Subaruovih i Mazdinih modela nekako ostali sa strane i poput Ninja vrebali u mraku i čekali da iz tog malog marketinškog rata izađe pobjednik kojeg će napasti s leđa. No to se nije dogodilo.
Jaguar u tim momentima ionako nije imao dovoljno novaca na računu da pokrene marketinšku kampanju u sklopu koje bi (bez puno muke, ako smijem dodati) BMW postavio na svoje mjesto, a vozači Bentleyevih modela…hmmm…recimo to ovako: kako to obično priliči kulturnoj gospodi, dotični su također šutjeli, no to nekako i nije čudno, jer su vjerojatno imali nešto pametnije za raditi umjesto iznošenja (često) glupih i trivijalnih argumenata po bespućima Interneta.
Uglavnom, moram priznati da je taj dio marketinških aktivnosti bio itekako zabavan za pratiti.
Prije nekoliko dana se netko očito prisjetio ovog što sam pokušao opisati iznad u tekstu, te se ponovno podiže prašina oko pojedinih proizvođača automobila, kroz prozivanje i podbadanje. No za razliku od gore opisanog malog rata, ovaj put iza „spornih“ oglasa ne stoji proizvođač automobila i horda marketinških stručnjaka, već nekolicina ljudi koji osim znanja u Photoshopu imaju i smisla za humor.
Pa eto o čemu se zapravo radi…
Već godinama se na polju sportskih automobila traži onaj najbolji. Neki svoje modele prezentiraju kao superiorne u smislu vozačkog gušta (što bi se za sportski automobil nekako trebalo podrazumijevati, ako se mene pita), neki se hvale s najviše opreme u toj klasi automobila, dok neki ispadaju kao ovisnici o tehnološkim detaljima zbog kojih su njihovi automobili najposebniji.
Pa ako ćemo iskreno, u današnje vrijeme mislim da je npr. za Porsche najveći adut na tržištu jednostavno tvrdoglavost, Ferrari posljednjih godina pozornost plijeni prvenstveno samozapaljenjima, Lamborghinijev glavni adut je odjednom kvaliteta (što je zapravo reklama za Audi), dok Chevrolet Corvette kao istaknuti Amerikanac među članovima EU mnogima i dalje izgleda poput raspuštenice, pa ni ne razmišljaju o postojanju tog modela.
S druge strane tu su vječno komplicirani Japanci, odnosno prije svega Nissan sa svojim pokretnim Playstationom uobličenim u automobil s nadimkom „Godzilla“. U prijevodu, radi se o modelu GT-R.
Nissan GT-R je mnogima predivan, tehnološki superioran i apsolutno fascinantan, no ne mogu reći da sam jedan od tih ljudi. Dapače, moram priznati da sam poprilično suzdržan po pitanju automobila kojem vozač zapravo i ne treba baš previše, jer sva sila elektronike sve radi sama, pa samim time Nissan GT-R ne spada na moju listu onih apsolutno fascinantnih automobila.
Da, automobil je sam po sebi čudo, jer je upotrebljiv, trajan, jak, nenormalno brz i samom svojom pojavom nastavlja tradiciju koju Nissan vuče od sedamdesetih godina prošlog stoljeća, no iako je sve to skupa itekako vrijedno divljenja, to svejedno ne znači da je GT-R vrijedan obožavanja. Dapače, zbog svoje cijene, čudnih gabarita, ergonomije koja mi nikako nije jasna (pogotovo ako se baci pogled prema stražnjoj klupi, na kojoj bi se i čovjek bez nogu osjećao neudobno), te već spomenutog „Playstation-sindroma“ od kojeg ovaj Nissanov model itekako pati.
No kakva god moja razmišljanja bila, Nissan GT-R ima itekako velik broj obožavatelja koji su s jedne strane zaljubljeni u sve ono što „Godzilla“ jest, a s druge su pak strane razočarani svim onime što sveto trojstvo sastavljeno od prezimena Ferrari, Lamborghini i Porsche iz godine u godinu nudi na tržište pod pojmovima tvrdoglavosti, prestiža i tehnologije.
Samim time se netko dosjetio biti zabavan, maštovit i tehnološki do savršenstva odraditi montažu pojedinih segmenata u sklop naizgled službenog oglasa.
E sad…s obzirom na činjenicu da sam dugi niz godina i sam koristio Photoshop na dnevnoj bazi, meni su „oglasi“ ispali pre smiješni, no neki su ih shvatili previše ozbiljno i sad je i opet neki novi mali internetski rat štovatelja ove ili one marke na pomolu, dok se Nissan ograđuje od svega.
U svakom slučaju, iako oglasi nisu ni približno službeni, s druge strane su cinični, sarkastični i meni osobno smiješni, pa vjerujem da će biti zabavno gledati razvoj situacije, a vjerujem i da će Nissan jednim dijelom profitirati usprkos ograđivanjima kroz službena glasila.