Britanija želi zabraniti prilagođavanje autodijelova i samostalno “šarafljenje”
Istraživanje je pokazalo da je čak 84 posto vlasnika klasičnih automobila na Otoku protiv prijedloga Ministarstva za promet po kojemu bi se zabranilo neovlašteno prilagođavanje sustava, komponenti ili dijelova za automobile, kao i samostalni rad na njima.
Gotovo šest mjeseci nakon najavljene izmjene britanskih Zakona, ljubiteljima oldtimera još uvijek nije jasno što budućnost sprema njihovim automobilima, po pitanju ugradnje zamjenskih ili prilagođenih dijelova u vlastitom aranžmanu. Također, žele rad ograničiti na ovlaštene servise i radionice. Naime, Vladino konzultacijsko izvješće pod naslovom ‘Budućnost regulatornog pregleda prometa: modernizacija standarda vozila’ objavljeno je 12. studenog 2021. i od tada izaziva zabrinutost.
Ciljevi koje Vlada opisuje imaju, kako tvrde, najbolju namjeru, međutim, se kada dublje pročita odjeljak ‘Borba protiv neovlaštenog pristupa’, svaki stavak i budući “prekršaj” lako bi se mogli primijeniti na sve koji vole sami “šarafiti” oko automobila, pogotovo ako je riječ o oldtimerima za koje nerijetko i ne postoji drugačiji način održavanja u formi. Najsmješnije je što zakonodavci, koji očito ni tamo nemaju dodira s realnosti, žele ovim postići – niže emisije!?
David Bond, izvršni direktor Footman Jamesa, tvrtke za posredovanje u osiguranju klasičnih automobila, rekao je kako se nada da su prijedlozi Vlade još u povojima jer izgledaju pomalo nepromišljeni. Industrija klasičnih vozila ne samo da čini manje od jedan posto emisija vozila u Velikoj Britaniji, već svake godine generira gospodarsku aktivnost vrijednu 7,2 milijarde funti, koja se samo povećava. Dakle, najavljeni novi prekršaji mogli bi se primijeniti na sve usluge restauracije, modifikacije i pripreme za natjecanje ili izložbu.
Garry Wilson, glavni izvršni direktor HCVA-e (Historic and Classic Vehicles Alliance), dodao je da je organizacija odgovorila na upite Odjela za promet o predloženom zakonu. “To je usmjereno na nova vozila, ali bi imalo i posljedice za naš sektor. Tražili smo stoga da se iz prijedloga zakona izuzmu klasična vozila, što podržava niz parlamentarnih zastupnika s kojima smo se susreli.”, dodao je. Ostaje nam nadati se kako ovakva glupost neće pasti na pamet nikome s ove strane British Channela, odnosno La Manchea, a pogotovo ne onima s južne strane Karavanki.