Volkswagen – dobrodošli u 1982.

Pojam Tuninga i dan-danas je za mnoge stran pojam, no ipak ima onih koji su i prije više od dvadeset godina itekako znali što rade. Pa u toj maniri eto jednog podsjetnika na jednu legendarnu tvrtku i jedan legendarni dorađeni model.

Volkswagen Golf ABT-Sportsline
Volkswagen Golf ABT-Sportsline

Tvrtka ABT Sportsline uvelike je poznata u svijetu auto-entuzijasta koji svoje afinitete posebno usmjeravaju prema automobilima marki Volkswagen, Audi, Škoda i Seat, odnosno ukratko vozilima iz ponude V.A.G.-koncerna. No mnogi ne znaju da dotična tvrtka svoje korijene vuče još iz 19. stoljeća, odnosno davne 1896. godine.
U to vrijeme primarna djelatnost naravno nije ni približno bila vezana uz automobile, već uz jedan pojam koji se često veže uz pojam automobila, a to su konji. Da, tih se godina tvrtka bavila izradom potkova za konje, tako da samim time zapravo današnje bavljenje automobilima za tu tvrtku na neki način samo predstavlja evolucijski niz.

Pravi preokret od konja od krvi i mesa prema onima pod poklopcima motora zapravo kreće 1935. godine, tj. rođenjem gospodina pod imenom Johann Abt, koji je već tijekom rane mladosti shvatio da ga svijet na četiri kotača posebno privlači, pa je tijekom godina svog života ostvarivao zapažene rezultate u brdskim utrkama, vozeći jedno vrijeme i za tada ultra-jaki tvornički tim pod nazivom Abarth. No u to vrijeme nije bilo nekih bitnih naznaka za sve ono što će njegovi sinovi Hans-Jürgen i Christian ostvariti nekoliko desetljeća kasnije…

ABT Sportsline
ABT Sportsline

Naime, iz tvrtke Auto-ABT je 1991. godine nastala tvrtka ABT Sportsline GmbH, te je tom prigodom na lokaciji u njemačkom Kempten-Leubasu izgrađen prostor od 3,500 kvadratnih metara prostora iza čijih se zatvorenih vrata od tog vremena do danas nalazi jedna mala manufaktura snova.
Tijekom sljedećih nekoliko godina, tvrtka ABT Sportsline GmbH povezala se s V.A.G.-koncernom, te je u segmentu osobnih automobila tvrtki koje potpadaju pod dotični koncern izgradila reputaciju kao rijetko koja druga tvrtka koja svoje primarne interese provlači kroz polje tuninga i stylinga tvorničkih automobila.

ABT Sportsline tim
ABT Sportsline tim

Tijekom godina je dotična tvrtka, kao i njeni vlasnici, ostvarila ogromne uspjehe na polju utrkivanja, te je kroz sudjelovanja njihovih automobila u serijama natjecanja poput STCC-a, DTM-a, te ADAC GT-Mastersa status uspješne tvrtke koja itekako zna što radi, zapravo samo potvrđen.
Samim time tvrtka ABT Sportsline u današnje vrijeme uživa povjerenje kupaca kao doista malo koja druga u svijetu koji povezuju četiri kotača i volan.

ABT Sportsline - AS 4-R
ABT Sportsline – AS 4-R

Naravno, kako to obično biva, sve iskustvo se iz sastavljanja automobila namijenjenih utrkivanju prenijelo i na one cestovne, tj. tuning-uratke koje tvrtka potpisuje, pa se tako kroz godine na tržištu pronašla nekolicina doista hvale vrijednih automobila koji nose potpis tog slavnog prezimena.
U toj maniri vrijedi spomenuti ABT AS4-R za koji su se neki od automobilima-posvećenih medija izrazili izuzetno pozitivno vezano uz ogromnu snagu i lakoću upravljanja, a ne bi trebalo izostaviti niti Audi TT druge generacije, kojem je upravo ta tvrtka osigurala kultni status kroz preradu jednostavno nazvanu TT-R.
Brojke koje ove automobile prate dobrim su dijelom vezane uz iznimne performanse, no isto tako su jednim dijelom vezane i uz cijenu, što pak očito nikoga ne smeta pretjerano puno, jer ABT-ovi automobili iz garaže izlaze s garancijom koja vrijedi čak i u najobičnijem servisu lokalnih koncesionara, što pak samo još malo ide na ruku kvaliteti kojom tvrtka ABT Sportsline uvjerljivo raspolaže već godinama.

Volkswagen Golf ABT-Sportsline
Volkswagen Golf ABT-Sportsline

No neke od glavnih asocijacija vezanih uz ovu tvrtku nisu usmjerene prema nekom novom modelu koji je prošao tretman uljepšavanja i osnaživanja, već prema jednom roza-bijelom Porscheu 944, za čijim je volanom Christian Abt ostvarivao iznimne rezultate tijekom dana moje mladosti i listanja auto-magazina na podu dnevne sobe, te prema jednom doista posebnom Volkswagen Golfu koji su mnogi u današnje vrijeme zaboravili.

Volkswagen Golf ABT-Sportsline
Volkswagen Golf ABT-Sportsline

Dotični je Golf 1982. godine svoj život započeo kao jedan najobičniji GTI bijele boje, no ekipa iz tvrtke ABT Sportsline jednostavno nije odoljela iz tog automobila napraviti nešto posebno, pa su se dečki iza zatvorenih vrata malo pozabavili s ama baš svakim dijelom dotičnog automobila, te prerade još iste godine predstavili svijetu u obliku tuning-kita.

Izvana je ovaj Golf i dalje bijele boje, no za razliku od „običnog“, u smislu ovog su prije svega zamjetna proširenja od skoro 15 cm sa svake strane.
Da, jasno mi je da u teoriji takvog što podsjeća na neku tuning-garažu gdje polu-pijani ljudi čekićima udaraju po limu do njegove neprepoznatljivosti i neupotrebljivosti, no kada se pogledaju fotografije ovog automobila ispada da to baš i nije tako – pogotovo ako se u obzir uzme i sva sila detalja koji ova proširenja prate.
Prednji spojler nalik ralici, prednja maska bez tradicionalno-smještenog Volkswagenovog logotipa i ostatak crnih detalja uzduž i poprijeko karoserije samo su dio ukupnog dojma, dok nešto širi kotači izbačeni prema van upotrebom „distanci“ i ponešto snižena karoserija itekako dopunjavaju dojmove oko ovog itekako posebnog automobila.
No ono najposebnije zapravo se krije ispod bijelog poklopca motora, gdje u originalnom stanju kuca čelično srce s ukupno 110 konjskih snaga.

Volkswagen Golf ABT-Sportsline
Volkswagen Golf ABT-Sportsline

Iako je motor pod „haubom“ prve generacije Golfa GTI bio itekako dovoljno jak, ekipa iz tvrtke ABT Sportsline s time se baš i nije slagala, pa se odjednom u sklopu 1,8-litrenog motora našao i Turbo-punjač marke KKK, „posuđen“ iz tada aktualnog Audija Sport Quattro.
Tim je dodatkom sveukupnom disanju ovog motora snaga sa spomenutih 110 narasla na ukupno 161 konjsku snagu, a time bi ovaj Golf čak i u usporedbi s najnovijom generacijom Golfa GTI ispao konkurentan u smislu ubrzanja od ukupno 6,8 sekundi.

Volkswagen Golf ABT-Sportsline
Volkswagen Golf ABT-Sportsline

Naravno, svi ti veći ili manji zahvati na motoru, ovjesu, pogonskom sklopu i svim ostalim detaljima vezanim uz ovaj automobil u to vrijeme nisu bili ni najmanje jeftini, no kada se ovako dorađeni Volkswagen Golf pogleda kao komplet kojime su vozači Golfa GTI mogli raspolagati prije više od dvadeset godina, 15,000 D-Maraka i ne izgleda pretjerano puno novaca.

Šteta je samo što se ovakvi automobili ne spominju toliko često, jer samim svojim postojanjem nerijetko predstavljaju prekretnicu u svijetu koji i dan-danas živi.

Volkswagen Golf ABT-Sportsline
Volkswagen Golf ABT-Sportsline