Upoznajte najjači Audi TT-RS na svijetu
Ovaj Audi možda nije najljepši na svijetu. Isto tako nije najnoviji, a bogami nije ni najbrži. No u ovom momentu se ovaj TT-RS može pohvaliti titulom najjačeg takvog Audija na svijetu.
Iako je naš mali internetski kutak namijenjen automobilima, pretpostavka je da naše cijenjeno čitateljstvo voli gledati filmove i tu i tamo provoditi kvalitetno vrijeme s kontrolerom u rukama i nekom igrom ispred očiju. To je naravno samo pretpostavka, no ako sam barem približno u pravu, onda pretpostavljam da naslov „Resident Evil“ nije prošao neopaženo.
Radnju filma/igrice u pravilu znaju svi – zločesta korporacija kreće eksperimentirati s biološkim oružjem i stvori tzv. „T-Virus“ od kojeg ljudima prvo postane jako muka, a zatim jednostavno umru i reinkarniraju se kao bezumni stvorovi koji se hrane sasvim običnim ljudima. Uostalom, samo se sjetite prosječnog domaćeg političara s očima okrenutim naopačke i sve će vam biti jasno.
No zašto spominjem „Resident Evil“ i sve ono što se u sklopu te franšize igara i filmova događa? Jednostavno zato što samim pogledom na portfolio tvrtke HPerformance ispada kao da je „T-Virus“ u malim dozama dospio u krvožilni sustav tamošnjih djelatnika, jer automobile kakvi izlaze iz Hale 6 u ulici Salzbergstraße smještenoj u njemački gradić Osterburken jednostavno nije moguće objasniti bez kombiniranja ludila unutar iste rečenice.
Uglavnom, nakon sve sile Golfova, Audija i ostalih pripadnika VAG-grupacije na red je stigla i jedna posebna prerada Audijevog modela TT druge generacije.
Dotični je inicijalno napravljen kao TT-RS verzija modela, koja je u svom tvorničkom izdanju i više nego sposobna vozačevo lice ukrasiti trajnim osmijehom od uha do uha. No ekipi iz tvrtke HPerformance to ni približno nije bilo dovoljno, već su se jednostavno odlučili proizvesti još brži, još jači i još brutalniji Audi TT-RS.
Inicijalni rezultati poigravanja s mehaničkim komponentama i elektroničkim sklopovima pod poklopcem motora doveli su do nekih 510 konjskih snaga. No dečki nisu bili baš skroz zadovoljni tim rezultatom i odlučili su se nastaviti igrati.
Mjesecima kasnije ta se brojka popela na ukupno 750 konja, koji u kombinaciji s pogonom na sva četiri kotača ovaj Audi TT-RS pretvaraju u raketu s kojom se moguće vozikati po cesti.
Naravno da u sklopu motora i vradžbina kojima je sva ta silna snaga postignuta ima mali milijun više ili manje tehničkih podataka i navoda. No kako nisam mehaničar i nemam pojma o elektroničkim sklopovima unutar jednog ovakvog automobila, naravno da se neću praviti pametan.
S druge strane ipak znam neke stvari, pa bih se u sklopu kakvog-takvog opisa prerada njih i dotaknuo, kako bi barem otprilike mogli dobiti sliku koju su ostvarili dečki iz tvrtke HPerformance.
Izuzev već svima dobro poznatog Audijevog 2,5-litrenog Turbo-benzinca koji je poslužio kao dobra i kvalitetna baza, u jednadžbu je dodan GTX-35 Turbo-punjač u kojem bez problema onako iz šale možete skrivati susjedovog labradora.
Zatim je priča otišla u smjeru dovoda zraka i hlađenja motora, pa se pod haubom odjednom našao usis koji je uz svojih 90 mm promjera u stanju uvući oveću količinu zraka (što vjerojatno posebno ljuti ekologe i novinare u plavim majicama koji svoje dane podređuju Hibridima), dok je ispušni sustav vlastite proizvodnje i istog dijametra zaslužan za izbacivanje tog istog zraka izvan motornog prostora.
Tome još vrijedi dodati intercooler veličine prosječnog kućnog radijatora, posebno izrađenu ispušnu granu, te ogroman broj sati provedenih ispred laptopa na kojem se vršila optimizacija mapa.
Uglavnom, kada se sve to međusobno zbroji, te se ispod tog zbroja podvuče crta, ukupan zbroj konjskih snaga ispada u obliku gore navedene brojke.
E sad…kako konkretno (u teoriji) izgledaju performanse ovog automobila, te u kolikim količinama raznoraznih mjernih jedinica biva moguće izraziti ubrzanje, silu kočenja (s obzirom na kočioni sustav doniran s Audija R8), svakojake sile ovakvog i onakvog smjera, te maksimalnu brzinu, teško je reći s obzirom na to da se iz tvrtke HPerformance po tom pitanju još nisu oglasili.
Jedno je sigurno – ovaj Audi TT-RS u današnje vrijeme slovi kao najjači primjerak tog modela i verzije, te je već samim time riječ o jednom itekako posebnom uratku iz sfere tuninga.
Samim time bi se reklo da je misija postignuta i da će ekipa zaslužna za ovaj pakleni stroj moći mirno spavati, no „T-Virus“ im očito ne da mira, jer već sad najavljuju još veću količinu snage, koja bi se prema nekim špekulacijama trebala penjati i do tisuću konja.
Dakle nema nam druge, nego se veseliti daljnjim igrarijama na ovom automobilu i rezultatnom stanju koje će kad-tad i opet fascinirati brojkama.
…a do tada se možda jedino vrijedi zapitati kome bi pobogu sva ta sila snage mogla zatrebati, a onda si paralelno s tim pitanjem možemo postaviti i još jedno i zaključiti: koga briga – važno da ovakvi automobili postoje.