Treba li nekome Audi R8 s više konja?
Ispričavam se na retoričkom pitanju iz naslova – naravno da treba.
Znate li koja je osnovna razlika u domeni sportskih automobila između nas „običnih smrtnika“ i bogatih ljudi? Bogati ljudi ne moraju razmišljati o prodaji bubrega da bi si priuštili sportski automobil, za razliku od nas prema svijetu automobila entuzijastičnim pripadnicima „običnih smrtnika“ kojima takve stvari ponekad padaju napamet.
No što učiniti kada uz bogatstvo i uživanje u sportskom automobilu poput ovog Audijevog izgled prestane oduševljavati, a sva snaga ovog svijeta prestane biti dovoljna?
Hm…jednostavno posjetite stričeka Christiana Abta i osvježite svoj R8.
Tvrtku ABT Sportsline nikome ne treba pretjerano posebno predstavljati, jer ekipa unutar zidova tvrtke zajedno sa stričekom Christianom već preko trideset godina uvijek nalazi načina fascinirati vlasnike automobila iz V.A.G. koncerna. Samim time praktički već i vrapci na granama znaju da je upravo ABT jedan od onih „tjunera“ koji usprkos nekad pomalo bezličnim preradama apsolutno zna što radi.
Uglavnom, kao dokaz tom postulatu stoji i najnoviji uradak uobličen ni manje ni više, nego u Audi R8 V10 Plus.
Po izlasku iz tvornice Audi R8 V10 Plus ne samo da je jedan od najatraktivnijih sportskih automobila današnjice, već je i jedan od najzanimljivijih u smislu onoga što može na cesti (i stazi). Zbog toga se ovaj Audijev model doista pokazao kao jedan veliki uspjeh, a u cijeloj priči ne treba zanemariti ni činjenicu koju su potvrdili mnogi – ovo definitivno jest jedan od onih sportskih automobila koje je moguće voziti na dnevnoj bazi.
Doduše, s obzirom na oblik karoserije i sve što uz njega ide, Audi R8 baš i nije automobil s kojim se ide u shopping u neki supermarket, ali za nuždu je i to moguće – pogotovo ako je riječ o jedinom automobilu u obitelji.
Brojkama i kroz puku teoriju ovaj Audijev model fascinira s brojkama 5,2, 610, 10, 2,9 i 330, i vjerovali ili ne, niti jedna od tih brojki nema veze s potrošnjom goriva. Umjesto toga se redom radi o zapremini motora i njegovoj snazi, te broju cilindara postavljenih u slovo „V“, a zatim o brojkama koje označavaju ubrzanje do „stotke“ i maksimalnoj brzini. Dakle riječ je o pravom punokrvnom sportskom automobilu čije brojke ni približno ne opisuju njegov karakter.
Naime, R8 Plus ima „ono nešto“ što mnogi konkurenti usprkos svojim slavnim prezimenima jednostavno nemaju. Za početak je riječ o stvarnoj svakodnevnoj upotrebljivosti bez bojazni od samozapaljenja, te još nekim detaljima iz stvarnog svijeta. No od svega najviše očarava zvuk nalik urlanju gmo-kombinacije slona i tigra na steroidima. Doista ne znam kako bih drugačije opisao jednu od najugodnijih deračina iz svijeta automobila, a da pri tome ne ispadnem poput eunuha.
Svi ti atributi većini bi nas „običnih smrtnika“ značili sve na svijetu, ali s obzirom na to da i dalje imamo vlastite bubrege ugrađene u tijelo, za pretpostaviti je da nemamo R8 V10 Plus u garaži, pa je potrebno orijentirati priču prema bogatim ljudima. A bogatim ljudima neke stvari često relativno brzo dosade, pa ih je tu i tamo potrebno malčice osvježiti, pa se vraćam na stričeka Christiana i njegovu firmu, tj. Audi R8 V10 Plus za koji je nedavno predstavljen set raznoraznih prerada i dorada s ABT-ovim potpisom.
Baza je dakle urlajući V10-motor i karoserija od koje mnogima već u tvorničkom izdanju zastaje dah. No u ABT-u su se malo poigrali na raznim poljima, pa je i popis dodataka poprilično proširen.
Naravno da poput čovjeka svjesnog svojih limitacija i neznanja o mehanici neću navoditi svu silu detalja, no i generalije će biti dovoljne za opis.
Izvana je ABT-ova vizija R8-ice dobila hrpetinu karbonskih dodataka: prednji lip-spojler, retrovizore, pokrove usisa, stražnji spojler, pragove i stražnji difuzor. Sve je naravno provjereno u tunelu i izuzev podizanja općeg optičkog dojma pripomaže i aerodinamici, što je uvijek plus.
Kotači su također dobili svoje mjesto na ovom automobilu, te se radi o 19-inčnom ER-F ili 20-inčnom kovanom i zacrnjenom ABT-ovom dezenu nazvanom „GR“, koji na ovom automobilu izgleda savršeno.
Dakle izgledom ovaj presloženi Audi R8 izgleda fenomenalno, ali sam je izgled samo dio posebnosti, jer se dodatna fascinacija krije u sklopu motora.
Sam motor u svom tvorničkom izdanju ima 5,2 litre zapremine i 10 cilindara, što (očito) čini odličnu bazu za igrarije. Dotične igrarije izvedene su prvenstveno na polju usisa i ispuha, ali i kroz optimizaciju centralne jedinice motora u sklopu koje su nove krivulje snage i sličnog našle svoje mjesto.
Time je iz gore spomenutog motora iscijeđeno dodatnih 20 konjskih snaga, što ovako na papiru (tj. ekranu) ne djeluje revolucionarno, ali u praksi zasigurno ima smisla.
U krajnjoj liniji je u cijeloj priči svoje mjesto pronašao kompletno redizajnirani ispušni sustav, što ionako poprilično nenormalan zvuk ovog motora čini još uvjerljivijim i glasnijim – neovisno o režimu vožnje, pa je dojam još potpuniji i bolji. U to uopće ne treba sumnjati, zar ne?!
No ako kojim slučajem ni to nije dovoljno, onda za kraj vrijedi spomenuti i ovjes na navoj, posebne opruge i revidirane stabilizatore koji ne samo da spuštaju centar gravitacije još malčice prema podu, već držanje ceste čine još uvjerljivijim i boljim.
E da…i skoro sam zaboravio napomenuti da je ova ABT-ova izvedenica R8-ice nekih pedesetak kilograma lakša od njenog tvorničkog izdanja, pa su i performanse izoštrenije nego je to do sada bilo poznato i moguće.
Dakle Christian Abt na čelu tvrtke ABT Sportsline još je jednom pokazao svijetu da se uz volju i ljubav može svašta. Doduše, neki će reći kako ovaj R8 nije „ništa posebno“ ili pak „može to i jače i brže“, ali u cijeloj toj priči ne treba zaboraviti ni tvorničku garanciju koja čak i uz ovaj set prerada i dorada ostaje valjana vlasnicima ovog automobila, a to je već samo po sebi itekako vrijedno spomena.
Zbog svega toga ovaj Audi R8 V10 Plus neće otapati srca onima koji i inače ovaj automobil ne vide kao predmet snova, ali za sebe mogu reći kako po tko zna koji puta razmišljam o prodaji pojedinih organa na crnom tržištu.
…a znam i da nisam jedini koji tako razmišlja.