Smart, struja i hrpetina novaca
OK, svi znamo da su električni automobili precijenjeni. Ali ovo je stvarno blesavo.
Brabus je predstavio novi Ultimate E na sajmu automobila u Frankfurtu. Točka.
Novi red.
No prije nego što se previše uzbudite, vjerojatno biste trebali znati da ovo baš i nije tipični Brabusov model koji tamo negdje oko vozačevog dupeta ima smješten motor kojem je dodan „hamper“ konjskih snaga. Dapače, ovaj Brabus govori jednu sasvim drugačiju priču, jer ova ograničena edicija Smarta ima nadograđeni pogonski sklop koji proizvodi do 91 konja i nekih 180 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). No to pak nikoga ne bi trebalo čuditi, jer je u krajnjoj liniji ipak riječ o autiću na struju.
Uglavnom, ovaj Smartov Roadster s potpisom iz Bottropa do stotinu kilometara na sat ubrzava za 10,9 sekundi, a najveća brzina iznosi cijelih 130 km/h. Super, zar ne?!
Službeni navodi vezani uz autonomiju ovog naelektriziranog Smarta spominju nekakvih 125 kilometara, a performansama ovog „pametnog“ automobila upravlja se iz kabine, i to preko tzv. „Driving Fun“ prekidača.
Dotični ima četiri različite postavke:
1. ECO mod – onaj u kojem puževi i gliste izgledaju brzo.
2. Normalni mod – onaj u kojem Smart ne fascinira nikoga.
3. Sportski mod – onaj u kojem Smart i dalje ne fascinira nikoga.
4. Sport Plus mod – onaj koji otključava pune potencijale Smarta i ne fascinira nikoga.
Osim Brabusovog sufiksa na polju performansi, ovaj je Smart izvana proširen, te umjesto tvorničkih kotača na sebi nosi one od 18 inča. Da, dobro ste pročitali – Smart na „osamnaesticama“. Tu je i nekoliko posebnih boja karoserije, od kojih je Brabus za svoj prezentacijski Ultimate E (kako se ovaj tuning-uradak na struju zapravo naziva) odabrao Royal Purple ljubičastu boju.
I svaka sličnost s tvrtkom koja proizvodi polirke i slično (najvjerojatnije) je sasvim slučajna. Ali i fora.
A što se tiče interijera, izuzev „kontrastnih šavova“ u zelenoj boji, te nekolicine aluminijskih dijelova, malo kože, alcantare i pokojeg rasvjetnog tijela viška, zapravo se nema što pretjerano posebno za reći o ovom „tjunerskom“ uratku na struju.
A sad na red dolazi najveći „party-trick“ ovog automobila, odnosno cijena. I savjet nas ovdje bio bi da se uhvatite za nešto kako ne biste pali na pod od smijeha i razbili arkadu ili pokoji zub. Jer cijena ovog Brabusovog ljubičastog čuda na struju iznosi točno 58,845 Eura – i to u Njemačkoj. Dakle, kada bi se netko u našim krajevima odlučio kupiti ovo električno mikro-čudo, dotični bi se istresao samo tako. Jer porezi, trošarine, hodarine, zrakarine i ostale *arine samo čekaju iza ugla. No baš da cijena i ostane na nivou od spomenutih 58,845 Eura, vrijedi se zapitati tek jedno-jedino pitanje: pobogu zašto? Mislim, već se za 50,000 Eura može kupiti automobil, a ne invalidsko pomagalo poput Smarta – bio on na struju ili ne. No možda Mazda MX-5, Toyota GT86, Audi TT, Ford Focus RS ili pak Chevrolet Camaro i Ford Mustang nisu ni do koljena ovom Smartu s promjenom prebivališta u papirima. Jer u protivnom stvarno nema opravdanja za trošenje ovolike sume novaca na automobil poput ovog.
Ne mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?