Škoda Octavia RS na steroidima, onako kako je vide u tuning kući JE Design
Škoda Octavia RS je dobra poslastica za svakog vozača kojemu je 230 KS sasvim dovoljno da iskoristi potencijal ovog ne tako sporog automobila. Tvrtka JE Design ipak je našla mjesta za poboljšanja…
Ta renomirana njemačka tuning tvrtka smatra da je Octavia RS možda malo prenježan obiteljski automobil kojeg treba malo pooštriti. Pri poboljšanjima, najviše se misli na povećanje konjskih snaga. Njihov program uključuje povećanje na 300 KS i 430 Nm okretnog momenta. Ubrzanje do stotke se tako smanjilo sa 6,8 na 6,6 sekundi. Krajnja brzina je porasla za 8 km/h, točnije na 258 km/h.
Najzanimljivija značajka koju je tuner napravio na RS230 je sportski ispušni sustav od nehrđajućeg čelika. Na dodir jednog gumba, susjedi će prilikom vašeg dolaska kući pomisliti da prolazi borbeni avion. Borbena simfonija je elektronički povezana sa sva tri načina vožnje. U eko i normalnom režimu rada “pucketanje” iz ispuha je utišano, dok u Sportskom režimu stavlja veliki osmijeh na lice vozača. Opcija je vrijedna 18 800 kn.
Kako ne bi sve ostalo na konjskim snagama i ispuhu, Jochen Eckelt i njegov dizajnerski tim malo su se poigrali i s vanjskim izgledom. RS230 je tako dobio sportskiji prednji spojler, obrve na svjetlima (nisam znao da su još uvijek popularne), dvije velike ispušne cijevi u obliku trapezoida i krovni spojler za lakši prodor kroz zrak.
Sve promjene na eksterijeru automobila vrijedne su oko 3 300 kn. Uglavnom se isporučuje u crnoj metalik boji, a uz nadoplatu određene komponente mogu biti obojene u boju automobila. Napomenimo da svaka felga košta oko 2 300 kuna, a karakterizira ih crno polirana baršunasta obrada. Felge su umotane u 235/30ZR20 Continental SportContact gume.
Tko želi KW sportske opruge i set amortizera s podesivom visinom i neovisnim varijabilnim odskakivanjem izdvojiti će 8 100 kuna. Jeftinije, 1 400 kuna vrijedne sportske opruge spuštaju automobil za 35 mm i sasvim dobro rade posao na ovom automobilu.
Gledajući automobil, razuman čovjek će prihvatiti sve njegove kvalitete. Praktični karavan agresivnog stava u malim dozama, koji na autoputu i zavojima apsolutno dominira svojim karakteristikama. Octavia RS nikad nije bila poželjnija.