Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Retro
  • Tuning
  • Najčitanije
  • OGlasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 21.11.2022

Singer i (još jedan) Porsche iz snova

U moru „tjunera“ i restauratora, tvrtka Singer Vehicle Design čvrsto stoji kao uzor i iz projekta u projekt fascinira ne samo fanatične zaljubljenike u Porscheovu bezvremensku ikonu, već i puno šire…

Singer ponovno pjeva...
Singer ponovno pjeva…
foto: Singer Vehicle Design

Znate li gdje je „Mulholland Drive“? Znate li po čemu je ovaj komad brdovite ceste toliko poseban?
Ne znate? E pa ajmo onda samo ukratko opisati u čemu je fora…

„Mulholland Drive“ nalazi se na istočnoj strani Los Angelesa, odnosno točnije, radi se o cesti koja vijuga kroz planine Santa Monica u južnoj Kaliforniji. Sve zajedno se radi o cesti koja u svojih 34 kilometra sadrži neke od najpoznatijih zavoja u Americi, pa stoga nikoga ne bi trebalo čuditi da je upravo ova cesta tijekom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća bila poprištem borbi za čast i ego.

Naime, tu su cestu iz noći u noć zaposjedale horde ovisnika o brzini i upravo je „Mulholland Drive“ ispao jednom od omiljenih ilegalnih trkališta u SAD-u. Utrke su na toj cesti bile svakodnevna (ili bolje rečeno svakonoćna) pojava, a nerijetko su se na toj zavojitoj cesti gubili životi, pa je i policija itekako imala posla rastjerujući i hapseći ilegalce s benzinom u venama.

Obavezna filmografija za autoljupce.
Obavezna filmografija za autoljupce.
foto: The Vermont Movie Store

Uostalom, ako vas zanima kako je to barem otprilike izgledalo, pogledajte film „King of the Mountain“ u kojem će vam Steve i Cal (kao glavni likovi) za volanom Porschea 356 i Corvette C2 itekako zorno prikazati o čemu se zapravo radilo i što se na Mulhollandu događalo tih godina.

Oznaka govori puno.
Oznaka govori puno.
foto: Singer Vehicle Design

Dakle, „Mulholland Drive“ predstavlja jedan stvarno poseban komad američkog asfalta. Ta je cesta odgojila generacije i generacije trkača, te je postala kultnim dijelom američke vozačke povijesti.

No zašto sve to spominjem? Hm…možda zato što je upravo taj komad ceste ispao inspiracijom za Singerov projekt.

Čak i na fotografiji izgleda brzo.
Čak i na fotografiji izgleda brzo.
foto: Singer Vehicle Design

Poput mnogih uradaka ove tvrtke, i ovdje je riječ o klasičnoj 911-ici iz sedamdesetih. I dalje se radi o automobilu koji je nastao u sklopu „Resto mod“ ideologije, te koji u sklopu recepture kombinira ono najbolje od najboljeg što Porsche 911 iz generacije u generaciju nudi. No naravno da je niša zadržana u zrakom-hlađenoj eri, jer puristi ionako ne priznaju novu eru i sustave vodenog hlađenja, pa je i iz tog razloga Singer za mnoge zakon. Stoga ni ovaj projekt ove renomirane tvrtke nije izuzeće tog pravila, jer se u krajnjoj liniji radi o „još jednom“ zrakom hlađenom „Resto mod“ projektu koji u centru ima 911-icu.

Nazvan „MLHLND“, ovaj Porsche 911 iz Singerove radionice čuda neće očarati svojom snagom.

Isto tako neće očarati ni svojom maksimalnom brzinom, niti rekordnim ubrzanjem do „stotke“, jer u tome niti nije poanta ovog automobila. Jer umjesto suhoparnih brojki s kakvima proizvođači automobila danas fasciniraju tek klince i fetišiste na aritmetiku, Singer Vehicle Design svakom ovakvom projektu pristupa kao prema ultimativnom vozačkom stroju. Znate, ono što BMW u sklopu svojeg marketinškog slogana prostituira već godinama.

Kako je to slučaj sa svakom Singerovom 911-icom, i ova je u samoj srži usredotočena prema vožnji i vozačkom guštu. Orijentirana je prema mehanici i osjećaju, umjesto prema opremi i izolaciji od ceste po kojoj se juri. Pa upravo zato projekti ove tvrtke iz dana u dan skupljaju sve više poklonika – čak i među onima koji 911-icu vide kao nešto nepotrebno i nezanimljivo. I u tome dobrim dijelom i leži sama srž privlačnosti ovog projekta, jer poput Porscheovih dizajnera samo nastavlja ideologiju tvrdoglavosti koju Porsche 911 već desetljećima nosi u svojim genima. Doduše, MLHLND to radi i s fiksiranim stražnjim krilom (što kod mnogih drugih projekata ove tvrtke nije bio slučaj), ali ostatak je možda unikatan na svoj način, ali istovremeno i već viđen.

Mali volan, sportska sjedala... Može li se išta bolje poželjeti?
Mali volan, sportska sjedala… Može li se išta bolje poželjeti?
foto: Singer Vehicle Design

Iz tog razloga nema smisla navoditi brojke i stavke opreme, jer to na ovom automobilu nije važno. I ne samo to, već takav pristup umjetničkom djelu poput ovoga niti nema smisla. I zato je možda najbolje spomenuti tek uređenje eksterijera s tematikom topografske karte u koju je ucrtan narančasti put, odnosno ruta koja je s nazivom „Mulholland Drive“ postala bitnim dijelom američke vozačke kulture.

Uostalom samo pogledajte ovaj automobil i sve će istog momenta postati jasno. Slažete li se?

Prelijep iz svakog kuta.
Prelijep iz svakog kuta.
foto: Singer Vehicle Design

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Vanja Mirosavljević

Zašto postoje automobilske trube?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Automobili s vraćenom kilometražom u Hrvatskoj mogu koštati i 21% više od svoje prave vrijednosti

Piše: Niko Poznat

HUAS: Građanima treba ograničiti kupovinu motornog ulja na litru ili dvije

Piše: Mato Pavličević

Kako zimi postići što veći domet električnim automobilom?

Piše: Niko Poznat

Dani tehničke ispravnosti vozila: Besplatna provjera za sigurniju vožnju

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10 – najgluplje stvari izrečene od ljudi iz svijeta automobila

Piše: Vanja Mirosavljević

Koje su prednosti boxer motora?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana