Biste li vozili ovakav Rolls-Royce?
Hmmm…zbrojimo komponente: Rolls-Royce Ghost, platforma bazirana na BMW-u serije 7, preko 700 konja i hrpetina kozmetičkih dorada. Zvuči pomalo čudno, zar ne?!
Tvrtka Novitec je tijekom proteklih nekoliko desetljeća postojanja doista postala sinonimom za prerade na polju talijanskih automobila.
Prvo je tu bio Fiat, koji je u režiji tvrtke Novitec nerijetko ispadao itekako poželjnom markom u svijetu tuninga, zatim se dogodila mala „pauza“ i tvrtka kao da je propala u zemlju, a onda se odjednom priča oko Noviteca razgranala na sve strane.
Prvo je nastao odjel nazvan Novitec Rosso, koji je za svoju osnovnu djelatnost imao dorađivanje Ferrarijevih modela, te koji je šarlatanima na polju takve vrste tuninga (poput npr. tvrtke Edo Competition) oteo posao iz ruke i postavio se kao jedan od najboljih na svijetu.
Zatim se u sklopu Novitec-grupacije uz Fiat i Ferrari pojavio i ogranak nazvan Novitec Tridente, koji je svojim djelovanjem apsolutno posvećen preinakama na modelima marke Maserati, a nedavno je priča zaokružena u obliku ogranka pod nazivom NovitecTorado, koji je svoje polje djelovanja pronašao u preslagivanju i doradama na automobilima marke Lamborghini.
No ispada kako ni to nije dovoljno za ove pomalo bolesne Nijemce, jer se tvrtka bazirana u Stettenu kroz naziv Spofec razgranala i prema modelima marke Rolls-Royce.
Premijerno prikazani model nema nikakvo posebno i šarlatansko ime, već se i dalje naziva kratko, jasno i sažeto Rolls-Royce Ghost.
Dotični model koji svoju bazu vuče iz BMW-a serije 7 u pravilu i ne treba posebno predstavljati javnosti, jer je već sve bitno rečeno pri samom izlasku Ghosta na tržište prije četiri godine, kada je premijerno prikazan na salonu automobila u Frankfurtu.
Izvana tipično britanski automobil nalik „velikom bratu“ u obliku modela Phantom, a interijerom luksuzan i bolesno dorađen u smislu detalja, ovaj automobil ipak na drugi pogled djeluje pomalo pretenciozno. Razlozi su jednostavni: otkad je Rolls-Royce u vlasništvu tvrtke BMW, jasna je stvar da se moralo poraditi na još pokojem modelu izuzev Phantoma u svojih nekoliko varijacija na temu karoserije.
No kako to danas obično biva, razvoj nekog novog modela „od nule“ ispada puno pre skupim, pa je jedina alternativa bila uzeti gotovu platformu i na njoj izgraditi novi model.
Dotična platforma bila je ona BMW-ove serije 7, te je Rolls-Royce Ghost zapravo dobrim dijelom samo još malo dorađena „sedmica“ s itekako uvećanom cijenom, što zapravo i nije neki plus – ni za marku ni za model.
No to tako jednostavno mora biti u svijetu automobila gdje marketinški odjeli i tvrtke kroz oglase i prezentacije govore više od tradicije pojedinih marki, te izvrću određene pojmove kako im zapravo odgovara. Pa iako se na takvog što više u pravilu i ne obraća pretjerano puno pozornosti, ipak je taj spoj Rolls-Roycea s BMW-om ispao malčice pre očit i samim time Ghost baš i nije ispao jednim od omiljenih modela koje je Rolls-Royce nudio na tržište u sklopu svoje inače iznimno bogate povijesti.
Iako Rolls-Royce kao tvrtku iznimno cijenim i mišljenja sam da u smislu luksuza na svijetu jednostavno ne postoji alternativa tim pokretnim izričajima hedonizma na četiri kotača, lagao bih kada bih rekao da sam ikad u životu htio postati vlasnikom jednog primjerka nekog od modela.
Dapače, takvi me automobili u smislu vlasništva nikad nisu zanimali, pa je za mene Rolls-Royce uza sva pozitivna razmišljanja ipak oduvijek bio jedan od onih proizvođača automobila koji za kupce ima ljude s kroničnim viškom novaca koji na automobil gledaju kao na veliki kauč ili trosjed s kotačima.
Naravno, dotični pripadnici „ljudske elite“ u skupim odijelima i (najčešće) plaćenim ženskim društvom na stražnjim su se sjedalima Rolls-Royceovih modela uz čašu šampanjca u rukama i kilogramom Viagre u pepeljari oduvijek osjećali kao kod kuće, pa možda upravo iz tog razloga model Ghost nije ispao velikim hitom među tom bogatom populacijom, jer mnogi zapravo misle kako Ghost zbog više nego očitih poveznica s Bavarcima zapravo nije pravi Rolls-Royce. No to je samo privid, jer Rolls-Royce Ghost i dalje potpisuje tvrtka koja slovi kao jedna od najprestižnijih u svijetu automobila svih vremena, te prati sve ono što su tvorci tvrtke davnih dana zacrtali kao ispravno – za razliku od Minija, koji je također u vlasništvu BMW-a postao prostitucija na četiri kotača koja u svojoj srži nije nimalo nalik izvornom predlošku koji je toliko omiljen u svijetu i dan-danas.
Dakle Rolls-Royce Ghost kao automobil koji za mnoge to baš i nije nedavno je dodatno oplemenjen u redovima novo-otvorenog ogranka tvrtke Novitec koji se pod nazivom Spofec striktno orijentira prema preradama i doradama Rollsovih modela.
No za razliku od nekih prijašnjih pokušaja pojedinih tvrtki na polju tuninga i sličnog da od nekog modela Rolls-Roycea napravi pomalo „drugačiji“ automobil, Novitec Spofec je u tome i uspio. Dapače, čak možda i previše, jer se za početak pod poklopcem motora nalazi 6,6-litarska monstruoza s ukupno 708 konjskih snaga, što je točno 105 konja više od onog s čime Ghost raspolaže u sklopu svoje najjače originalne izvedbe.
Tako postavljene brojke u smislu „konjaže“ već same po sebi govore dovoljno, no ako brojkama još pridodamo i činjenicu da dotični motor ovaj preko dvije i pol tone težak automobil od stanja potpune statike do stotinu kilometara na sat propinje za samo 4,4 sekunde, mislim da stvari sjedaju u pravu perspektivu.
Dakle ukratko riječ je o jednom pomalo atipičnom primjeru što i kako jedan Rolls-Royce može izvoditi na cesti.
Izuzev motora je velik broj preinaka za ovaj Ghost stigao i u obliku optičkih detalja koje glavni i odgovorni ljudi tvrtke Novitec opisuju kao „sportski-elegantne“. Pa iako baš nisam siguran u takvu tvrdnju, ono što mogu reći jest da ovako uređeni Ghost izgleda jako dobro.
Doduše, nisam baš previše siguran da bih se odlučio na bilo koji način dorađivati već ionako ultra-elegantnu karoseriju – tim više što je velik broj dodanih optičkih elemenata izrađen od karbonskih vlakana, što nekako više priliči sportskom automobilu, nego luksuznom automobilu od preko dvije i pol tone težine.
U svakom slučaju, što god mislili o Rolls-Royceovim modelu Ghost, tj. vidjeli ga kao prenapuhanu verziju BMW-a „sedmice“ ili kao zasebnu cjelinu i apsolutan luksuz upakiran u nešto manju kutiju od one kojom pozornost plijeni fantomski stariji brat, moram priznati da ovako dorađen i stiliziran automobil uvijek rado vidim.
I da, svjestan sam da je sam Ghost jedan itekako skup automobil. Svjestan sam i da postoje dijelovi tuning-scene u sklopu kojih se neke stvari ipak ne rade, no s obzirom na činjenicu da u današnje vrijeme više ništa nije sveto, jednostavno si ne mogu pomoći, a da ne konstatiram da mi se opako dopada ovaj uradak tvrtke Novitec i njihovog najnovijeg odjela nazvanog Spofec.