Predstavljamo jedan poseban BMW
Naravno da se radi o automobilu koji je potpisala legendarna tvrtka Alpina.
Uglavnom, evo o čemu se točno radi…
BMW serije 5 je oduvijek odlično kotirao na tržištu limuzina unutar klase automobila koji su svojim dinamičnim svojstvima i paralelnom udobnošću morali zadovoljiti kupce. Zapravo bez nekih ustezanja mogu reći da je BMW serije 5 često puta ispao klasom za sebe, odnosno automobilom kojem ostali konkurenti nisu mogli ni prismrdjeti.
Doduše moram napomenuti kako ona neslavna (i na sreću završena) era u sklopu koje je Chris Bangle pokušavao revolucionarizirati poimanje BMW-a u globalu nije urodila oku ugodnom „peticom“ (da ne kažem nešto gore), no E60 je davno iza nas, pa je tako taj neslavni automobil jednostavno najbolje zaboraviti i okrenuti se puno ljepšoj sadašnjosti.
Naime, BMW serije 5 u sklopu svoje najnovije (tj. aktualne) generacije slovi kao jedna od najljepših limuzina svih vremena. S time bih se naravno itekako složio, jer da me netko danas pita za koji bih automobil potpisao vlasništvo do kraja života (da mi ga netko pokloni), mislim da bih istog momenta odustao od Porschea 911 Turbo i jednostavno odabrao BMW M5.
S druge strane bih sada možda drugačije reagirao, jer je Alpina upravo svijetu predstavila svoju viziju „petice“ pred kojom se tvornički M5 može sakriti u zečju rupu – Alpina B5 Bi-Turbo.
Iako ovaj automobil u svojoj bazi nema veze s M-verzijom serije 5, već same brojke pokazuju da se radi o nadmoćnom automobilu u usporedbi s najjačom tvorničkom verzijom „petice“.
Uostalom, spomenuti 600 konjskih snaga, koje su iza vrata Alpinine manufakture čuda uspjeli izvući iz 4,4-litarskog V8 motora govore same po sebi, a dodati i 800 Nm maksimalnog okretnog momenta koji ovaj dorađeni „turbak“ nudi vozaču na raspolaganje doista stavlja stvari u perspektivu.
Uglavnom, s obzirom na svu tu raspoloživu snagu koja osigurava iznimne performanse ovog ovećeg automobila, zapravo se postavlja pitanje kome uopće treba BMW M5 – pogotovo kada se u jednadžbu oko ovog automobila navedu i sve moguće i nemoguće igračke i global koji već na prvi pogled odiše luksuzom.
Alpina B5 Bi-Turbo dolazi u dvije karoserijske izvedbe – limuzinskoj i onoj karavanskoj koja se od milja naziva Touring.
Obje raspolažu s identičnim brojem konja, identičnom količinom okretnog momenta, te identičnim opcijama vezanim uz opremu eksterijera i interijera. Obje su u stanju ispaliti do stotke za 4,2 sekunde i nastaviti s ubrzavanjem do nekih 330 kilometara na sat. Samim time je zapravo odabir sveden isključivo na afinitete kupca, tj. preferira li dotični siluetu limuzine, ili mu je pak draže vozikati se unaokolo za volanom automobila s grbom.
Doduše, vrijedi napomenuti kako se između ove dvije karoserijske verzije ipak pojavila malena razlika u cijeni, te limuzinska verzija košta nekih 108,000 eura, dok se ona karavanska izražava u obliku 112,000 eura, no nekako čisto sumnjam da će budući vlasnici skrenuti svoja razmišljanja od karoserijskih varijanti i usmjeriti ih prema toj maloj razlici u cijeni.
Što se opreme tiče, službeni navodi doista odlaze u ekstreme, te Alpina B5 Bi-Turbo doista ima svega i svačega, pa je samim time možda bolje napisati što ovaj automobil od opreme zapravo nema.
Koliko sam imao prilike vidjeti, nema držače za hladno i vatreno oružje, nema šest kotača i nema duboko-dekoltiranu hostesu koja bi bila na raspolaganju kao suputnik na dužim putovanjima.
Također nema ni gradele u prtljažniku, nema set noževa za povrće, a izostali su i nosači za dvolitrene boce piva. No izuzev tih stavki koje u pravilu zadiru u domenu bujne mašte zapravo je poprilično teška misija pronaći nešto što bi jedan ovakav automobil mogao imati, a B5 Bi-Turbo nema.
Samim time zapravo bez problema vrijedi zaključak koji kaže da je ovaj automobil apsolutno poželjan u svim segmentima.
Naravno da Alpina B5 Bi-Turbo neće odgovarati kompleksašima koji jednostavno moraju imati slovo „M“ uz oznaku modela, te da klinci koji ionako sanjaju o Golfu GTI oko ovog automobila neće gubiti san. No za ostatak populacije koja u automobilu vidi nešto više od prijevoznog sredstva, ovaj će automobil vjerojatno zasjesti na visoko mjesto imaginarne ljestvice najpoželjnijih automobila na svijetu.
…a ukoliko ipak neće, rekao bih samo da bi trebao.
Ispričavam se na skraćenom tekstu, te na izostanak detalja vezanih uz novi ovjes, aerodinamičke dodatke, Merino-kožu unutar interijera i ispušni sustav koji potpiruje tvrtka Akrapovič, no jednostavno ne mogu više blejati u fotografije ovog automobila.
Dapače, s obzirom na to koliko sam dosad slinio nad dotičnim fotografijama, postaje me lagano strah dehidracije, pa stoga jednostavno od ovog momenta prestajem s detaljima vezanim uz ovu temu.
Zahvaljujem na razumijevanju i do čitanja.