Poznati tuner Porscheovih automobila slavi 30 godina
Ako netko stavi Porsche i tuning u istu rečenicu, velike su šanse da vam kroz glavu tog momenta prođu tri slova – R, U i F. Međutim, tuning kuća koje su si za glavni zadatak odabrale uzeti Porscheove serijske automobile i pokušati ih učiniti boljima (u svijetu tuninga definicija boljega prilično je rastezljiva) ima poprilično puno. Jedna od njih zadržala se na sceni već puna tri desetljeća. Znate o kome je riječ?
Radi se o njemačkoj kompaniji čija se duga tradicija modificiranja Porscheovih automobila krije iza naziva TechArt, a na prvu ne bismo pomislili da to čini već toliko godina, ako ćemo biti iskreni. Ali vrijeme leti i prošlo je već trideset godina od TechArtovog prvog pokušaja da izradi body-kit za Porsche 928, što je ujedno bio prvi korak prema specijalizaciji u modificiranju upravo modela te tvrtke, iako su njihovi sami korijeni zapravo vezani uz izradu posebnih interijera za različite marke vozila. Porsche je na čelu s 911-icom vrlo brzo postao primarna meta za TechArt, koji je svoj biznis izgradio upravo na temeljima slavnog njemačkog sportskog automobila.
Nakon osnutka 1987. godine i selidbe u veće hale uslijedile su 1990-e i velika ekspanzija za ovu tvrtku koja se nakon prvotnog bavljenja dizajnom i aero-kitovima počela okretati i prema drugim djelatnostima, te u sklopu svojih tuning uradaka ponudila i bolje performanse. Tako je 1995. godine tada aktualni Porsche 993 prošao kompletan program i iz njega izašao s kompresorom i za ondašnje vrijeme impresivnih 462 „konja”, što je bio drastičan pomak u odnosu na serijskih 280.
Ipak, značajno veći kredibilitet tvrtka TechArt uživa tek od vremena koja su označila prelazak stoljeća, kada je u sklopu natjecanja Porsche GTP Racing Series odnijela ukupnu pobjedu na Hockenheimu s Berndom Mayländerom za upravljačem modificiranog Porschea 911 GT3 generacijske oznake 996, što je svakako dalo vjetar u leđa ovom tuneru, a njihovo se znanje dobiveno na trkaćoj stazi počelo u većoj mjeri pretakati u cestovne modele.
Tijekom 2000-ih uslijedili su još brojni uspjesi od kojih valja izdvojiti činjenicu da je TechArt GTstreet baziran na Porscheu 996 Turbo odvozio Nurburgring Nordschleife u 13 sekundi manjem vremenskom periodu od serijske inačice, a jednako poboljšanje u odnosu na sposobnosti tvorničkih modela demonstrirano je i po izlasku sljedeće generacije 911-ice. S vremenom su u tuning program uključeni i drugi modeli njemačke tvrtke kao što je to Cayenne, koji je u svojem Magnum odijelu uspio demolirati brzinski rekord za velike SUV-ove i na stazi Nardo u Italiji dostigao maksimalnu brzinu od 321.2 km/h.
Premda nudi tuning pakete i za druge modele poput Panamere i Macana, primarni fokus TechArta i dalje u najvećoj mjeri ostaje 911-ica, a modificirana verzija modela Turbo i Turbo S pod nazivom GTstreet R možda je i najbolji pokazatelj koliko je ovaj tuner daleko došao, ponudivši model ekstremniji od bilo čega što bi Porsche tvornički izbacio i postavivši letvicu prilično visoko. Očekivanja za sljedeću generaciju modela rastu u skladu s tim, a nadamo se da će TechArt živjeti na sceni još barem toliko dugo.
GALERIJA: Sretan 30. rođendan, TechArt!