Porsche – jedna doista specijalna edicija
Što god rekao u uvodu, ni približno neću moći opisati povratak jedne od najpoznatijih suradnji između proizvođača alkoholnog pića i slavne marke iz Zuffenhausena.
Jeste li ikad bili u iščekivanju? Jeste li se ikada prisjetili nekog za vas savršenog iskustva i usporedili ga s dojmom nekog novog koje se nalazi nadomak ruke? Ili ste pak pronašli nešto po mnogočemu posebno i time jednostavno nikada niste prestali biti fascinirani?
Iskreno vjerujem da jeste.
Pa iako je ovaj uvod možda čudan i s naslovom nema pretjerano puno veze, slijedi kratki elaborat…
Destilerija Martini & Rossi nadaleko je poznata u svijetu. I ne samo da je to činjenica, već je u današnje vrijeme vermouth koji dotična tvrtka proizvodi i plasira na tržište zapravo postao sinonim za ukus i uživanciju.
No Martini predstavlja puno više od proizvođača poznatog alkoholnog pića i statusnog simbola za neke, već u svijetu automobila Martini predstavlja jednog od najslavnijih i najupornijih sponzora, koji su tijekom godina ulazili u legende na stazama i prljavim putevima diljem svijeta.
Suradnja je počela 1962. godine, kada je tvrtka Martini sponzorirala nastup jednog Alfa Romea SZ Tronica na slavnoj utrci 12 sati Sebringa, no to je bio samo skoro nezamjetan početak onoga što slijedi tijekom sedamdesetih godina prošlog stoljeća.
Naime, pravi trkaći tim osnovan je 1968. godine i nazvan Martini Racing, te je već od samog početka povezan skoro isključivo uz tvrtku Porsche.
Prvi automobil koji se u sklopu te kolaboracije pojavio na stazi, bio je Porsche 907, te je tijekom 1968 i 1969. godine dva unikatno polakirana automobila pristupala raznim utrkama kalendara kategorije „sportskih automobila“. No i to je neznatno u usporedbi s onime što je uslijedilo samo dvije godine kasnije, kada je Porsche 917 stigao do prvog mjesta trona na najslavnijoj utrci, tj. 24. sata Le Mansa. Time je dobivena prepoznatljivost i za Martini i za Porsche, te je ovo slavno partnerstvo krenulo u punom jeku.
Tijekom godina, trkaći automobili su u bojama Martini Racing tima bili prisutni praktički posvuda – od Formule 1, gdje su slavan dizajn u tri boje nosili timovi Tecno, Brabham i Lotus, pa zatim u sklopu DTM-serije natjecanja, gdje su se u Martini Racing bojama stazama vozikale Alfe 155, te vjerojatno najslavnija grana auto-sporta, odnosno Rally.
U Rallyju je suradnja između Martinija i Lancie obilježila ne samo jednu itekako posebnu eru, već i zauvijek ostala zapisana u povijesnim knjigama ovog sporta, te je od (najčešće) bijelih automobila s trakama u tri boje postala legendarnom.
Prekid pojavljivanja u svijetu automobilizma za Martini je krenuo krajem 2002. godine, te je tvrtka pronašla druge načine isticanja na tržištu, pa se uz tu i tamo pokoju naljepnicu na Ferrarijevim bolidima iz 2005. i 2006. godine zapravo i nije oglašavala na takav način, usprkos najavama da povratak slijedi.
Eto…od tud je krenulo iščekivanje s početka ovog teksta, a u ovim momentima je tom iščekivanju kraj.
Naime, ova je godina za Porsche itekako važna, jer uz nedavnu proslavu pola stoljeća postojanja modela 911, legendarno prezime iz Zuffenhausena se po prvi puta nakon pauze od skoro četvrt stoljeća opet povezuje s legendarnom destilerijom, te se ovog vikenda u velikom stilu vraća na utrku 24 sata Le Mansa.
Očekivanja su naravno izuzetno velika, a tehnologija kojom Porsche raspolaže u smislu bolida ne samo da je napredna, već i višestruko odgađana zbog razvoja, kako bi na dan nastupa ispala apsolutno superiorna u odnosu na sve druge koji će se naći na startu.
Naravno, kako sam apsolutni ljubitelj ove slavne marke, a Martini Racing tim je za mene sinonim za sve na četiri kotača i stazu, naravno da su i moja očekivanja poprilično visoka. No to je samo kap u moru i samim time oko toga ne bi trebalo pisati previše.
Ono pak o čemu vrijedi pisati svodi se na posebnu ediciju s kojom Porsche slavi svoju ponovno aktualiziranu kolaboraciju s najslavnijim bojama u svijetu auto-sporta, a ukratko se radi o specijalnoj ediciji 911-ice nazvanoj „Martini Racing Edition“.
Za razliku od sličnih pokušaja drugih marki i jednog vlastitog u obliku Weissach-paketa za model 918 Spyder, Porsche je ovoj specijalnoj i ultra-limitiranoj verziji 911-ice naizgled pristupio s rezervom, jer se dotična bazira na verziji Carrera S, umjesto na legendarnoj verziji 911 Turbo, no kada se pogleda u detalje, nije potrebno dugo vremena da čovjek shvati kako sušta brzina nije ono što je Porsche u ovom slučaju zamislio.
Dapače, ideja je prvenstveno u opremljenosti ove specijalne edicije, te faktor ekskluzivnosti koji će zaljubljenici dubljeg džepa zasigurno znati cijeniti.
Tako se u smislu ove 911-ice prvenstveno radi o nekolicini ugrađenih opcija poput Sport Chrono-paketa, PCM-a (odnosno Porsche Communication Managementa, koji skraćenica PCM zapravo služi), te sustav ozvučenja i navigacije koji potpisuje renomirana tvrtka Bose.
Dakle u smislu Porschea 911 Martini Racing Edition, ideja se zove luksuz.
Nadalje, ova se verzija 911-ice može pohvaliti i redizajniranim, te aerodinamički-poboljšanim optičkim detaljima, poput novog stražnjeg difuzora, Cup-prednjeg branika, te fiksnog stražnjeg spojlera, a vrijedi spomenuti i interijer u sklopu kojeg se uz gore navedene elektroničke igračkice nalaze i nova sportska sjedala, paneli na vratima, te sasvim novi dizajn sportskog volana.
Uglavnom, vjerujem da nitko neće ostati zakinut i razočaran što Porsche nije krenuo u smjeru dodavanja performansi, već u onom koji podrazumijeva unaprjeđenje voznih svojstava i luksuza.
No ono što prije svih tih detalja pada u oči svodi se na bijelu ili crnu boju (kao jedine dvije moguće), koje su kombinirane s vječnim i legendarnim dizajnom Martini Racing tima.
Znam, možda ne zvuči posebno i u ovoj današnjoj eri omatanja automobila u folije i lijepljenja svega i svačega u obliku naljepnica cijela priča možda ispada pre skupom i kao jeftini marketinški trik.
E sad…ako i jest tako, moram priznati da bih u ovom slučaju rado izdvojio novac za jedan od osamdeset primjeraka ove specijalne edicije 911-ice, usprkos činjenici da cijena u ovom času nije poznata.
No je li cijena u smislu oživljavanja i proslave jedne od najposebnijih i najpoznatijih suradnji u svijetu auto-sporta svih vremena doista nešto za što bi bilo kakva cijena bila previsoka?
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Porsche.com, AutoBlog.com, SuperCars.net, Edmunds.com i Google Images