Ovo je legendarni DeLorean DMC-12 u izdanju kakvo još niste vidjeli
Možda ste vidjeli nešto slično. Ali ovaj je DeLorean nešto stvarno unikatno i apsolutno posebno.
Ne vjerujete?
Pročitajte tekst…

Kada biste pitali bilo kojeg zaljubljenika u filmske automobile da sastavi top-listu deset najposebnijih filmskih automobila, dao bih se kladiti da će se na njoj naći DeLorean DMC-12. Jer ovaj je skupocjeni „fail“ od automobila postao je legendom kada je ušao u franšizu filmova „Back to the Future“. I tamo je ostao do današnjih dana, kada čak i milenijalci znaju za ovaj automobil.

Tijekom godina i godina, svako se malo pokušavalo oživjeti ovu legendu i podariti joj neku novu proizvodnu seriju. S druge strane se uporno pokušavalo od malobrojnih preživjelih primjeraka iz „onog“ vremena sastaviti brz i upotrebljiv DeLorean koji bi bez problema zaslužio titulu sportskog automobila.
Nekima je sve to uspjelo bez puno problema, a neki su pak zapeli u prošlosti i do budućnosti nikada nisu stigli.
Ali sve su to tek smiješni pokušaji osvježavanja ovog srebrnog filmskog glumca na četiri kotača. Jer ovaj pred vama odnosi titulu najpoželjnijeg projekta baziranog na DeLoreanu.
I da stvar bude bolja, u ovom slučaju genijalan i globalno obožavani Chevroletov LS-7 „Small Block“ V8-motor nije korišten u sklopu ovog projekta.

Originalni DeLorean DMC-12 iz tvornice je izašao je s beznadnim PRV (odnosno Peugeot-Renault-Volvo) V6-motorom zapremine 2,85 litara. Riječ je o sklepanom čudu koje je s jedne strane trebalo imponirati Amerima, dok je s one druge trebalo štedjeti gorivo i osiguravati performanse.
No kada je DMC-12 nakon milijun i jedne muke u razvoju konačno izašao na tržište, ispalo je kako niti jedna od gore navedenih ideja nije uspjela.
Jer PRV „šestak“ sa svojih je 130 konja i nekih 210 „njutna“ ispao tromom, jadnom, rastrošnom i opako kvarljivom isprikom za sportski automobil iz osamdesetih godina prošlog stoljeća. I zato je ovaj automobil u stvarnosti bio smiješan i nepoželjan za mnoge koji su ga željno iščekivali u svojim garažama.
Ovaj DMC-12 pred vama također je pogonjen motorom sa šest cilindara. Konfiguracija tih cilindara također je postavljena u slovo „V“. Zapremina je ukupno 3,3 litre, a potpisnik motora ugrađenog u ovaj DeLorean nije niti jedan od proizvođača koji su potpisali onaj koji se ugrađivao u originalu.
Jer potpisnik je KIA. A donator je Stinger GT.
Da… Dobro ste pročitali. Ovaj DeLorean ima korejsko srce. I time je s jedne strane milijunima godina daleko od svog originalnog izdanja, dok se s one druge upravo tom originalnom izdanju bliži nego li je to ikada bio.
Cijeli projekt odradila je ekipa sastavljena iz dvije tvrtke. Jedna je Otsuka Maxwell Design iz San Diega u Kaliforniji, a druga je Reid Performance. I posao je odlično promišljen te odrađen uz nenormalnu dozu preciznosti. Baš kako to i treba biti.
Motor je dakle 3,3 litreni V6. I dotični u originalu na sva četiri kotača isporučuje nekih 370 konja. Ali ova je vesela ekipa odlučila malčice presložiti motor i podariti mu neke komponente zbog kojih u kombinaciji s novim (i nešto većim) Garrettovim Turbo-punjačima motor na kraju cijele priče razvija 630 konjskih snaga. I s tim paketom snage ovaj DeLorean ide kao kuga. I to ne Ford, već bolest u slengu.
Prema riječima ekipe koja je sastavljala ovo filmsko čudo(vište), „Ovo je motor čiji Turbo-punjači pune samo 0.62 bara, tako da motor može bez ikakvog problema stvoriti zamjetno znatno veću snagu. Ali veća bi količina snage samo smanjila faktor zabave cjelokupnog paketa“. I nema razloga sumnjati u takvu izjavu, jer smo već milijardu puta svjedočili automobilima koji zbog viška snage i okretnog momenta (buraz) samo vrte kotače u prazno i ne pokreću se s mjesta. Uostalom, samo pogledajmo što je sve Brabus proizvodio početkom novog milenija i sve je instantno jasno. Stoga je lijepo vidjeti da megalomanija u smislu konja nije ispala glavnom okosnicom za ovaj projekt.

Uglavnom, kako je svaku komponentu trebalo pomno odabrati, tako je izuzev motora u sklopu ovog DeLoreana svoje mjesto pronašao i mjenjački sklop doniran iz Porschea 911 (996). Dotični mjenjač ima šest brzina i u kombinaciji sa „šperom“ osigurava savršenu trakciju u bilo kojem režimu rada.
A tome pak svjedoče i neke praktične brojke. Odnosno 3,9 sekundi koliko je potrebno da se od stanja apsolutne statike ovaj DeLorean pokrene do 100 kilometara na sat te 11,8 sekundi, koliko je potrebno da iz iste te statike ovaj automobil dosegne udaljenost od četvrt milje.
Dakle definitivno nije riječ o sporom automobilu koji bi s originalnim DeLoreanom stajao u sklopu iste rečenice.

Riječ je o automobilu koji redefinira poimanje retro-savršenstva. I to na najbolji mogući način. Odnosno s legendarnim dizajnom, „Gull-Wing“ vratima, bojom metala i 630 konjskih snaga zbog kojih je do 85 milja na sat moguće stići poput munje.
A samim time se ovaj DeLorean DMC-12 na pravi način vratio u budućnost. I postao jednim od najpoželjnijih projektnih automobila u sadašnjosti.
