Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Dean Štrlek 04.02.2021

Od kuda potječu popularne prerade na automobilima koje svi znamo?

Svi ste donekle upoznati s trendovima koji dolaze i odlaze kada govorimo o doradi automobila. Nebrojene prerade i trendovi tijekom godina postali su popularni, ali od kuda su došle originalne ideje?

Žuta svjetla, dobro poznati detalj 90-ih
Žuta svjetla, dobro poznati detalj 90-ih
foto: pelicanparts.com

Žuta svjetla dolaze s trkaćih staza. Carthrottle objašnjava možda manje poznatu informaciju i od kuda originalno ideje potječu. Upravo s dorađenih sportskih automobila pripremljenih za utrke. Takozvane GT inačice počele su koristiti spomenuti detalj, a potječu iz Francuske. Ideja je prvotno bila da se koriste jer proizvode manje sjaja i dopuštaju lakše i brže prepoznavanje GT automobila u noćnim satima.

Negativan ili pozitivan nagib
Negativan ili pozitivan nagib
foto: carthrottle.com

Negativan nagib kotača kod tunera trenutno je vrlo popularan must-have. Iako to iznimno loše utječe na performanse zbog smanjene kontaktne površine, korijeni ubrzanja i performansi su poprilično orijentirani. Lagano negativan nagib koristi se kod utrka i teorija koja stoji u pozadini jest povećati kontaktnu površinu u zavojima. Upravo u trenutku prebacivanja težine s jedne na drugu stranu, a guma je donekle prisiljena u optimalno prianjanje.

X trake preko svjetla
X trake preko svjetla
foto: carthrottle.com

X ljepljive vrpce još su jedan dodatak koji potječe iz utrka. Lijepljenje svjetala u X obliku sigurnosna je namjera organizatora i natjecatelja u slučaju sudara. Upravo to smanjuje vjerojatnost da staklene ili plastične krhotine neće ostati raspršene po stazi što bi moglo dovesti do sigurnosnih propusta, odnosno probušiti gumu drugim natjecateljima.

Široke gume i drag kotači popularni kod američkih tunera
Široke gume i drag kotači popularni kod američkih tunera
foto: carthrottle.com

Debele i široke gume bile su poprilično zastupljene desetljećima. Razlozi su bili višestruki no primarno zbog poboljšanja performansi, ali i rekli bi neki estetike i izgleda samog automobila. Upravo zato što se radi u trendu u Americi, govorimo kako bi neki rekli estetike, no pravi bum dogodio se pojavom i atraktivnošću „muscle“ automobila i utrka ubrzanja kojih se svi sjećamo, a brzinu ubrzanja opravdali su i padobrani ugrađeni kako bi zaustavili automobil. Mrlje vidljive na cestama postale su popularne 70-ih, a određeni benefiti korištenja ovako širokih guma zasigurno su postojali. Performanse ili stabilnost, procijenite sami.

Podijeli s frendovima!

Dean Štrlek
Dean Štrlek
Automobilistički entuzijast, od ranih dana prati informacije iz svijeta automobilske industrije, a primarno izdvaja dizajn.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

10 najnepotrebnijih dodataka za automobil

Piše: Dean Štrlek

Niže ili više-oktansko gorivo – koje su razlike i koje odabrati!?

Piše: Matija Kovačić

Na što sve utječe drugačija dimenzija kotača – Koje odabrati!?

Piše: Dean Štrlek

10 koncepata koji su ostavili trag u povijesti

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Macho.hr

VIDEO: Evo kako izgleda isporuka novog Bugatti Chiron-a!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Kako (još) iskoristiti igricu ako ste dizajner?

Piše: Vanja Mirosavljević

TOP 10 najboljih primjena robotskih automobila

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ovo je novi Mercedes-Benz C-klase

Piše: Matija Kovačić

Autonomni automobili i crne kutije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Vlasnici o svojim automobilima: Honda Accord Type S


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2021. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana