Eto nam svima još jedna grozota s BMW tematikom iz Mađarske
Jeste li se ikada zapitali kako upropastiti BMW serije 3?
Niste?
Nebitno, jer Mađari iz tvrtke TMCars (još jednom) imaju odgovor na to pitanje.
Mađarska – ta divna zemlja kobasica i kulena, čudnovatog jezika i beskrajnih ograda oplemenjenih bodljikavom žicom. Nekad poznata kao jedna od prijestolnica kulture na području Europe, a danas turistička i shopping destinacija za sve one kojima je arhitektura zajedno sa shoppingom bitan faktor u životu.
Kao proizvođač automobila Mađarska nikada nije bila prisutna na karti. No u današnje vrijeme Audi, Suzuki, General Motors i još neki svoju produkciju vezanu uz pojedine modele i njihove komponente prepuštaju upravo u ruke Madžarima.
Samim time nije baš ispravno ustvrditi kako Mađari i automobili ne idu u sklopu iste rečenice.
No što je sa svijetom tuninga i stylinga?
U pravilu tijekom svojih dana provedenih na toj sceni nisam baš čuo za puno tvrtki koje se bave tim poljem unutar svijeta automobila. Dapače, tijekom posljednjih godina se unutar tih „aftermarket“ krugova sa svojim radovima pojavila samo tvrtka RS-Tuning, dok ostatak te zemlje kao da s tim svijetom koji podrazumijeva pimplanje po automobilima ne želi imati nikakve veze.
No ako se pogleda malo bolje, ubrzo će na vidjelo ispasti tvrtka TMCars kao još jedna od onih koje svoje polje djelovanja nalazi u preradama i doradama već poznatih modela automobila.
Dapače, o jednom od uradaka s potpisom ove tvrtke sam već prije pisao. I moram priznati da sam se s nekoliko Gastala i Peptorana u želucu odlučio ponovno spomenuti ovu tvrtku i još jedan “tjunerski” uradak koji iz nje dolazi.
Prvi je projekt tvrtke TMCars nazvan Concept 30. Baziran je na ideji unakažavanja legendarnog BMW-a serije 3 E30 (odnosno „kockice“ kako ovu generaciju „trojke“ mnogi od milja nazivaju). I gadan je poput čira na jedanaestercu.
Ovaj je novi projekt baziran na svojevrsnom nastavku te sage o uništenju i odlasku u neprepoznatljivost za seriju 3 generacije E36. Dakle, ova ekipa “na piku” ima isključivo BMW-ove moele. I to one koji su gradili priču koja je danas na trenutke neprepoznatljiva- Pogotovo kada se pogledaju neki modeli koje BMW danas proizvodi.
Ideja je maštovito nazvana Concept 36 i u pravilu je u samoj srži identična kao i prije; apsolutnom preciznošću „obnoviti“ jedan već u tvorničkom izdanju sasvim pristojno-izgledajući automobil. I time ga oživjeti i napraviti aktualnim nakon što se iza njega na tržištu pojavilo još nekoliko generacija.
Samim time u teoriji cijela priča ne mora nužno značiti nešto loše. No nažalost se u sklopu ove priče pojavljuje i nekoliko fotografija (odnosno renderinga) koje govore sasvim drugačiju priču. I prave zaljubljenike u BMW tjeraju na stanja apsolutnog očaja i depresije.
Prema riječima tvoraca, „Ideja je bila osmisliti moderni trkaći automobil, umjesto redizajna nečeg što već odavno postoji u tvorničkom izdanju“, što je teoretski gledano sasvim ispravno.
Tvorci dodaju i kako „Prema željama klijenata koji ne žele samo još jedan u nizu optičkih setova za svoj E36, odlučili smo se za maksimalnu aerodinamičku iskoristivost. To smo uspjeli prerađivanjem stražnjih blatobrana, kroz prednji splitter, te s krilom i difuzorom na stražnjoj strani automobila, koji zajedno doprinose još boljem prianjanju za podlogu“.
I opet bih rekao da se radi o fantastično postavljenoj ideji. I teoretski bi cijela priča trebala ispasti impresivno. Ali kada se ponovno baci pogled na digitalizirani koncept i detalje na njemu, sve što mi pada napamet dok „ciljam“ udaljenost između stolice i WC-a jest uzeti još koju tabletu protiv želučanih tegoba.
Usprkos činjenici da ovaj žuti monstrum već na prvi pogled izaziva određene poremećaje u probavi, zapravo bi nekome tko nije vidio o čemu se radi ovaj uradak bilo jako teško objasniti i(li) opisati.
Razlozi prvenstveno leže u svojevrsnoj fuziji automobila s početka devedesetih i detalja koji ga stavljaju u sadašnjost. A zatim je tu i sva sila tehnologije koja može i ne mora raditi kako treba.
Uostalom, svima koji su se odlučili „modernizirati“ svoje automobile starijeg datuma kad-tad je postalo jasno da npr. LED-tehnologija unutar „stare“ sheme vezane uz farove i ostala rasvjetna tijela jednostavno ne funkcionira baš dugo.
Isto tako na „klasične“ linije kombinirati neke ultra-moderne detalje baš i nije najgenijalnija ideja. Jer u većini slučajeva u paketu sve zajedno izgleda nekako promašeno.
Samim time i ovaj projekt nije ni najmanje ugodan za gledanje, iako moram priznati da u usporedbi s onim prošlim uratkom uobličenim u E30 ovaj izgleda poput najljepše missice koja je ikad postojala.
Zapravo je možda najbolje ustvrditi kako je ovaj tuning-projekt jednostavno „drugačiji“.
No biti drugačiji ne mora nužno značiti nešto bolje, već samo „alternativnije“. A to pak često rezultira rozim pramenovima u kosi, crnom šminkom, poderanim mrežastim čarapama, dreadlocksima i statusom redovnog studenta Indologije ili modernih plesova na filozofskom fakultetu.
Mislim, pretpostavka je da će se ovaj automobil nekima i dopasti. No ako se mene pita, niti jedan E36 na svijetu nije zaslužio ovakvo izdanje.
S druge strane pak ni E30 usprkos apsolutnoj preciznosti pri izradi i još većoj pažnji usmjerenoj prema detaljima nije zaslužio izdanje u kakvom su ga predstavili ljudi iz tvrtke TMCars, pa je ovaj projekt ipak skupio čak i pokoju pozitivnu kritiku.
Stoga ću za kraj jednostavno citirati dvije stvari:
Prva je cjenik, koji kad se sve zbroji i oduzme za ovako složeni BMW serije 3 E36 govori o nekih 3,500 Eura koje bi vlasnik trebao skupiti prije nego svoj automobil ostavi u Mađarskoj. Odnosno unutar zidova tvrtke TMCars.
A druga je svedena na staru narodnu mudrost koja kaže „Ukusi su različiti i o njima se ne raspravlja“. I s kojom e često ne slažem ni pod razno.
Iako nisam pretjerani ljubitelj te poslovice, u želji za očuvanjem vlastite kože na leđima (jer znam da će kritike u obliku zlih komentara padati samo tako) jednostavno ću konačnu presudu prepustiti cijenjenim čitateljima ovog našeg malog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila.
Sve drugo bi moglo biti protumačeno izražavanjem vlastitog mišljenja. A to bi pak za mnoge uvredljive ljude moglo biti sasvim suvišno i besmisleno, zar ne?!