Nissan – Nismo GT-R je stigao!
Iako je oko Nissanovog modela GT-R već potrošena tona i tona raznoraznih tiskarskih materijala, bitova i bajtova, te poligona u sklopu grafičkih rješenja u raznim igrama, GT-R ne prestaje biti aktualan model, a od danas bi se sva ta konstantna prisutnost u medijima mogla pojačati i na pokoju potenciju.
U pravilu sam mišljenja da Nissan GT-R ne treba nikome posebno predstavljati, jer taj je automobil nasljednik jedne japanske tradicije koja traje već nekoliko desetljeća.
To je automobil koji istovremeno utažuje žeđ za brzinom, strast za padanjem u nesvijest od siline ubrzanja i kočenja, dok s treće strane kroz svu silu strujnih krugova i revolucionarnih elektroničkih naprava i pomagala čak i poklonicima „Teorije velikog praska“ daje opciju za igranje ukoliko zarađuju dovoljno novaca.
Dakle, ne bi bilo previše ustvrditi kako Nissan GT-R je mnogima mračni predmet želja, zar ne?!
Tijekom evolucije modela na tržište su predstavljene verzije Premium, Black Edition, Track Edition, Spec-V i još pokoja striktno izvedena za japansko tržište, no cijelo je vrijeme nekako čudno što NISMO kao Nissanova tvornička tuning-divizija samo mudro šuti.
Istina, NISMOje tijekom posljednjih par godina predstavio nekolicinu svojih varijacija na temu osnaženog modela GT-R, no zajednički nazivnik svima jest u tome što niti jedan nije napravljen za upotrebu na cesti, već isključivo na stazi. No od danas se mijenja i taj dio priče o ovoj fenomenalnoj igraćoj konzoli na četiri kotača.
Naime, NISMO GT-R je neki dan postavio sasvim solidno vrijeme na Nürburgringu, prešavši 22,8 kilometara „zelenog pakla“ za ukupno 7 minuta i 8 sekundi, što ga čini jednim od najbržih automobila koji su ikad protutnjali Nordschleifeom.
Za one koji nisu svjesni koliko je to malo vremena za prolazak preko stotinu zavoja ove staze, stavio bih stvari u perspektivu, jer je npr. Lexus LF-A tu istu stazu prošao za 7:11:640, Chevrolet Corvette ZR1 za 7:19:632, a „obični“ Nissan GT-R je prije tri godine svu tu hrpetinu zavoja i ravnica prošao u vremenu od 7:24:222. Dakle sad bi trebalo biti ponešto jasnije koliko ovih 7:08:690 zapravo znači.
Vezano uz NISMO GT-R z Nissana stiže informacija kako su tamošnji inženjeri iz 3,8-litarskog V6 Twin-Turbo motora uspjeli izvući ukupno 595 konjskih snaga, što je oko 50 više nego u najjačoj verziji ovog modela do sada. Promjene i dorade bile su provedene na strahovito velikom broju dijelova, no u segmentu motora maksimalno se poradilo na sustavima paljenja, usisa, ispuha, te montiranjem veće turbine s GT3-Spec. trkaće verzije modela.
Neki bi možda rekli da u današnje doba tih pedesetak konjskih snaga i nije nešto pretjerano puno, no sjetimo se da uz ovako ojačani GT-R dolazi i tvornička garancija, a to već govori dovoljno samo po sebi – tim više što je od strane Nissanovih glasnogovornika stigla i informacija koja taj „maleni“ porast snage jednostavno nije mogao biti veći, obzirom bi se u protivnom mjenjački sklop jednostavno raspao.
Od ostatka preinaka već se iz aviona vide optički dodaci sa „potpisnim“ crvenim detaljima, te sva sila usisa i karbonskih dijelova na prednjem i stražnjem dijelu automobila, te preko pragova i stražnjeg spojlera u obliku omanjeg krila. Dakle poradilo se i na izgledu, no taj je dio kod ovog automobila ionako manje važna stavka, jer najveći broj izmjena i dorada napravljen je na ovjesu.
Naravno, kako to obično biva s Nissanom, detalji još uvijek nisu poznati, no govorka se o jako puno dijelova koji su izvedeni od Karbona, te redizajnirani ispočetka, kako bi vlasnik svakog primjerka ovog automobila doista znao da pod sobom ima nešto apsolutno posebno.
Bilo kako bilo, NISMO GT-R je među nama – ojačan, olakšan i uljepšan, pa vjerujem da će kao takav pronaći oveći broj zaljubljenika u brzinu, jer upravo je tome ovaj automobil bez ikakvog kompromisa i namijenjen.