Mercedes-Benz G-klase kao doista savršeni terenac
Mercedes-Benz G-klase.
…ali stvarno savršen.

Nije nikakva tajna da je s pojavom Mercedesovog Geländewagen (ili skraćeno G-klase) svijet automobila obogaćen za jednog od najboljih terenaca svih vremena. Isto tako nije tajna da u današnje vrijeme svi nekako pokušavaju ovu legendu u obliku pravokutnika trpati među SUV-automobile.
No kako god bilo i koliko god svijet automobila zastranio, jedno je sigurno: od premijernog pojavljivanja ovog automobila do danas u svijetu automobila praktički da i nije postojao sposobniji terena – pogotovo kada je kao zadatak stajalo kombiniranje terenskih sposobnosti s luksuzom. Točka.
Novi red.

Mercedes-Benz G-klase je tijekom godina i godina postojanja uobličavao se u sve i svašta. Primjena za ovaj automobil bilo je toliko, da ih je teško čak i nabrojati. G-klasa se istovremeno koristila na plažama i ratištima, a u njoj su svoje vrijeme provodile obitelji, braća po oružju i još hrpetina pripadnika raznoraznih više ili manje javnih službi.
Samim time je G-klasa oduvijek predstavljala puno više od automobila, pa zapravo i ne čudi da se velik broj tvrtki posvetio oplemenjivanju i modificiranju upravo ovog bezvremenskog terenca.

Mercedesova G-klasa od milja nazvana “Wolf” koju upravo gledate također je produkt ljubavi i znanja jedne tvrtke. Dotična se naziva Expedition Motor Company i nalazi se u SAD-u. Točnije, u Frenchtownu nadomak New Jerseya. I koliko god to u današnje vrijeme čudno zvučalo, ova je tvrtka apsolutno usko specijalizirana za restauracije i modifikacije na G-klasi.

Ovaj konkretni primjerak samo je jedan u nizu G-Wagena koji su tijekom godina izašli iz ove manufakture čuda. Cijena mu je nekih 90,000 Dolara, ali to i nije toliko bitno. Jer ovdje nije riječ samo o restauraciji i povratku dana ponosa i slave u moderno doba, već o nečem puno boljem, upotrebljivijem i usmjerenijem.
G-klasu koju potpisuje tvrtka Expedition Motor Company za početak opisuje osnovna namjena, jer je ovaj konkretni primjerak Mercedesa 250GD svoj život započeo kao vojno vozilo.
U početku je kompletno rastavljen. Zatim je pokrenuta restauracija koja podrazumijeva obnavljanje ama baš svakog dijela automobila, a onda djelatnici ove tvrtke na G-klasu ugrađuju novi diferencijal, novi kočioni sustav i kompletno novi ovjes.
Svaka je komponenta posebno izračunata prema željama vlasnika i namjeni automobila, pa je tako moguće specificirati i određene preinake na motoru.
Tvrtka u pravilu unificira sve to prtljanje s na vrijeme i raznorazne vremenske uvjete otporan 2,5-litreni Diesel-motor, pa se većinom preinake svode na dorađene kovane klipove, pumpe za vodu jačeg kapaciteta, jače remenje i raznorazne brtve. Samim time nije riječ o nekakvom pokušaju tuninga, već o itekako dobrodošlom sufiksu na planu otpornosti i dugotrajnosti G-klase.
No i dalje sve oko tih preinaka dolazi budućem vlasniku na reviziju, pa je tako svaki od primjeraka unikatan.

Što se vizualnih nadogradnji tiče, na prvi ih pogled i nema puno. Ali kada se čovjek malčice zagleda u fotografije, postaje jasno kako se tvrtka potrudila na G-klasu montirati doista svega i svačega. Većina dijelova svoje postojanje orijentira prema funkcionalnosti, ali ima i komadića koji prate današnji potpis vremena. I to je zapravo sasvim u redu, jer npr. život bez projektora u farovima više nije moguć. A isto vrijedi i za LED-osvjetljenje bez kojeg automobili u današnje vrijeme jednostavno nisu relevantni.
Stoga ova vesela ekipa sve to osmišljava, sklapa i montira na svoje primjerke G-klase, kako kupci (ili bolje rečeno klijenti) ne bi ostali zakinuti.
Uz sve te osvijetljene dijelove na automobilu dolaze i novi branici, posebno dizajnirano i ultra-sposobno vitlo, ojačani paneli i obojenje prema željama. Tu su i kotači, tj. razne veličine i širine felgi u kombinaciji s gumama ovisno o namjeni, tako da praktički ne postoji teren po kojem se ova G-klasa ne može kretati kako god vlasnik želi.
Uglavnom, kad se sve skupa stavi na hrpu i podijeli s 12, ova G-klasa u režiji tvrtke Expedition Motor Company ispada jednim od najimpozantnijih terenaca koji su se ikada pojavili na tržištu. Pa samim time ni gore navedena cijena nije pretjerana. Pogotovo kada se stavi u usporedbu s nekim današnjim skupljim i u usporedbi s ovim automobilom nesposobnijim SUV-poluproizvodima koji unutar brošura imaju navode poput „apsolutna sposobnost na kojem god terenu bili“ i tome slične floskule.
A sad pravac na službene internetske stranice i poigravanje s konfiguratorom i eto nam svima odlično ispunjenog popodneva.