Mali Audi i puno konja
Ma kakvi j**eni CrossOveri…
Relativno malen automobil u kombinaciji s hrpetinom konja – to bi ukratko bila osnovna ideja iza najnovijeg uratka tvrtke ABT Sportsline.
Baziran na najjačoj izvedenici modela A3 Sportback, ovaj je RS3 i dalje zadržao sve ono što prosječnoj jurilici kompaktne klase u pravilu treba. Doduše, 400 konja u sklopu jednog automobila iz „Golf“ klase u pravilu nikome nije potrebno, ali kad se već sva ta snaga nalazi „na pipi“, za pretpostaviti je kako se nitko oko toga neće buniti.
Pa iako je već i 300 konjskih snaga velikoj većini vozača sasvim dovoljno da crni čovjek ubaci kosu u prtljažnik i sjedne na suvozačko mjesto, u Audiju su se ovom karavančiću podariti motor s pet cilindara, 2,5 litara zapremine i Turbo-punjač uspomoć kojeg snaga raste na 400 konja.
Dakle, reklo bi se sasvim dovoljno…
…osim ako se pita megalomane s garancijom, odnosno ekipu iz tvrtke ABT Sportsline…
Naime, Christian Abt i njegov veseli tim pomalo spaljenih znanstvenika, inženjera i dizajnera uz jutarnju su kavu odlučili kako Audi RS3 Sportback zapravo nema dovoljno konja na raspolaganju.
Stoga su dečki na brzinu završili kavicu, pojeli bratwurst i primili se posla.
Nekoliko mjeseci kasnije sav posao oko ovog malenog Audija s grbom donosi i konkretne rezultate, odnosno pravu malu raketu iz Ingolstadta na privremenom odsjedanju u Kemptenu.
Motor je parcijalno rastavljen i sastavljen ispočetka – uz izmjene na nekim vitalnim dijelovima. Zatim je uslijedilo stvaranje novih krivulja snage i njihovo učitavanje u novu ABT-ovu centralnu jedinicu (odnosno ECU) domaće proizvodnje, a onda se poradilo i na ostatku automobila.
Kao prvi „sporedni“ dio ovog Audija dorađen je interijer. No ne pretjerano puno, jer je u originalu interijer ovog Audijevog modela ionako poprilično blizu savršenstva – pogotovo z tu klasu automobila na tržištu. Stoga se nije pretjerivalo u bilo kojem smislu, te je u konačnici interijer nakon ABT-ovog tretmana ispao tek ponešto oplemenjenim mjestom za boravak tijekom vožnje.
Sjedala su ostala ista, ali su presvučena u sada već tradicionalni ABT-ov dezen s logotipom tvrtke, te im je dodano nekoliko detalja izrađenih od karbonskih vlakana.
Ostatak je također sporadično presvlačen u novi materijal, koji zajedno s karbonskim detaljima i sporadičnim logotipima tvrtke izgleda punije nego što je to slučaj s interijerom „normalnog“ RS3 Sportbacka.
Dakle, reklo bi se tipično njemački – naizgled škrto, ali s puno smisla.
Što se pak eksterijera tiče, izmjene ovog ionako poprilično agresivnog Audija također ne podrazumijevaju ogromne količine detalja. Dapače, tek ih je nekoliko. Ali vrijede.
Kotači su (naravno) ABT-ovih ruku djelo, promjera su 19 ili 20 inča (ovisno o željama klijenta) i dolaze isključivo u crnoj boji. Time je s obzirom na bijelu boju karoserije postignut kontrast i gledano s boka, ali je za pretpostaviti kako ovi kotači na RS3 Sportbacku izgledaju dobro neovisno o boji karoserije.
Detalja ima i na prednjem braniku, te na boku, gdje se izuzev revidiranih pragova nalaze i dodatni otvori za zrak, a stražnji je branik umjesto elipsastih nastavaka ispušnog sustava dobio okrugle.
Nekima će to ispasti svojevrsnim svetogrđem, jer Audijevi RS-modeli u pravilu uvijek dolaze s elipsama iz kojih izlaze ispušni plinovi, ali u kombinaciji s karbonskim difuzorom i generalnim postavkama stražnjeg branika sve skupa djeluje skladno.
Iz ABT-a kažu i da se ispušni sustav “čuje savršeno i izgleda odlično“, pa eto…ajmo im vjerovati na riječ.
Izuzev vidljivih i onih manje vidljivih detalja, poradilo se i na ovjesu, ali i na kočionom sustavu. Ovjes je presložen u suradnji s renomiranim proizvođačem KW, te je ovaj Audi RS3 Sportback dobio nove amortizere i stabilizatore, zbog čega bi držanje ceste trebalo fascinirati i one najzahtjevnije. No s obzirom na 500 konjskih snaga i u najmanju ruku zanimljive performanse, bitno je da ovaj Audi i staje kako treba, pa je u tu svrhu dobio nove diskove promjera 380 mm.
Dakle, radi se o projektu koji izgleda dobro, cestu drži još bolje, a ide i koči savršeno.
Pa iako nova injekcija performansi nije službeno potvrđena, za pretpostaviti je kako ovaj ABT-ov RS3 Sportback do stotke ubrzava za manje od četiri sekunde, te nastavi ubrzavati barem do 280 kilometara na sat – neovisno o tome je li Dynamic Plus paket doplaćen ili ne.
Uglavnom, ovaj ABT-ov Audi RS3 Sportback predstavlja jedan vrlo interesantan projekt, koji bi mogao opako zainteresirati auto-entuzijaste koji svijet gledaju kroz četiri prstena.
…a i šire.