Piše 25.01.2018

Mali Audi i puno konja

Ma kakvi j**eni CrossOveri…

ABT-ova vizija Audijevog modela RS3 Sportback.
ABT-ova vizija Audijevog modela RS3 Sportback.
foto: ABT Sportsline

Relativno malen automobil u kombinaciji s hrpetinom konja – to bi ukratko bila osnovna ideja iza najnovijeg uratka tvrtke ABT Sportsline.
Baziran na najjačoj izvedenici modela A3 Sportback, ovaj je RS3 i dalje zadržao sve ono što prosječnoj jurilici kompaktne klase u pravilu treba. Doduše, 400 konja u sklopu jednog automobila iz „Golf“ klase u pravilu nikome nije potrebno, ali kad se već sva ta snaga nalazi „na pipi“, za pretpostaviti je kako se nitko oko toga neće buniti.
Pa iako je već i 300 konjskih snaga velikoj većini vozača sasvim dovoljno da crni čovjek ubaci kosu u prtljažnik i sjedne na suvozačko mjesto, u Audiju su se ovom karavančiću podariti motor s pet cilindara, 2,5 litara zapremine i Turbo-punjač uspomoć kojeg snaga raste na 400 konja.
Dakle, reklo bi se sasvim dovoljno…

…osim ako se pita megalomane s garancijom, odnosno ekipu iz tvrtke ABT Sportsline…

Ovako Audi RS3 izgleda u tvorničkom izdanju.
Ovako Audi RS3 Sportback izgleda u tvorničkom izdanju.

Naime, Christian Abt i njegov veseli tim pomalo spaljenih znanstvenika, inženjera i dizajnera uz jutarnju su kavu odlučili kako Audi RS3 Sportback zapravo nema dovoljno konja na raspolaganju.
Stoga su dečki na brzinu završili kavicu, pojeli bratwurst i primili se posla.
Nekoliko mjeseci kasnije sav posao oko ovog malenog Audija s grbom donosi i konkretne rezultate, odnosno pravu malu raketu iz Ingolstadta na privremenom odsjedanju u Kemptenu.
Motor je parcijalno rastavljen i sastavljen ispočetka – uz izmjene na nekim vitalnim dijelovima. Zatim je uslijedilo stvaranje novih krivulja snage i njihovo učitavanje u novu ABT-ovu centralnu jedinicu (odnosno ECU) domaće proizvodnje, a onda se poradilo i na ostatku automobila.

Zanimljivo izgleda, zar ne?!
Zanimljivo izgleda, zar ne?!
foto: ABT Sportsline

Kao prvi „sporedni“ dio ovog Audija dorađen je interijer. No ne pretjerano puno, jer je u originalu interijer ovog Audijevog modela ionako poprilično blizu savršenstva – pogotovo z tu klasu automobila na tržištu. Stoga se nije pretjerivalo u bilo kojem smislu, te je u konačnici interijer nakon ABT-ovog tretmana ispao tek ponešto oplemenjenim mjestom za boravak tijekom vožnje.
Sjedala su ostala ista, ali su presvučena u sada već tradicionalni ABT-ov dezen s logotipom tvrtke, te im je dodano nekoliko detalja izrađenih od karbonskih vlakana.
Ostatak je također sporadično presvlačen u novi materijal, koji zajedno s karbonskim detaljima i sporadičnim logotipima tvrtke izgleda punije nego što je to slučaj s interijerom „normalnog“ RS3 Sportbacka.
Dakle, reklo bi se tipično njemački – naizgled škrto, ali s puno smisla.