Nalazi li se ova Toyota Supra na popisu vaših želja?
Ako je odgovor “NE”, definitivno biste trebali razmisliti o razlozima zbog kojih uopće pratite portale posvećene svijetu automobila.
Jeste li ikada čuli za tvrtku „Top Secret“?
Znate li tko je Kazuhiro „Smokey“ Nagata?
Jeste li čuli za kišne eskapade jednog suludog Japanca na A1 autocesti u Engleskoj?
Niste?
Hmmm…
Onda nema druge, nego ukratko spomenuti i jednu, i drugu, i treću stavku.
Kazuhiro „Smokey“ Nagata jedan je od najluđih likova svjetske tuning-scene i čovjek kojem je na tri kontinenta zabranjeno upravljati motornim vozilom.
A razlog je jednostavno pretjerivanje za volanom svojih sumanutih kreacija i izvedenica Toyote Supre, Nissanovih modela Silvia i Skyline te još nekih japanskih sportski-orijentiranih tehno-čudovišta.
Riječ je o čovjeku koji je (između ostalog) bez puno drame iz Japana zajedno sa 1,000 konjskih snaga snažnom Suprom preletio iz Japana u Englesku.
I tamo po kiši i usred noći odlučio naživcirati tamošnje dečke u plavom, jurivši po javnoj prometnici preko 300 kilometara na sat.
Ideja je bila postići 320 km/h, ali do toga nije došlo, jer je tamošnja policija sve pratila putem kamera i taj brzi tulum u Supri prekinula prije nego je barijera od 320 kilometara na sat probijena na cesti i u kišnim uvjetima.
No time je Nagata-san za svoju tvrtku pod nazivom „Top Secret“ napravio odličan marketing i upravo je ta eskapada njegovo mjesto na tuning-mapi zacementirala na najbolji i najuvjerljiviji mogući način.
Uglavnom, u svijetu Turbo-adrenalina i japanskih sportskih jurilica njegovo ime sinonim za performanse, kvalitetu, trajnost i probijanje barijera mogućeg.
Ako ste ikada sanjali o vlasništvu jednog primjerka Toyotinog modela Supra, onda je slavni „JZ motor bio jedan od razloga za te (mokre) snove.
Riječ je o skraćenici koja označava jedan od tehnološki najnaprednijih motora svih vremena te kojeg je uz tek manji broj preinaka moguće izvući preko 600 konja i njima zaposliti mjenjački sklop i stražnje kotače.
Neki od primjeraka Supri koriste istu 2JZ bazu te uz oveći broj preinaka i dorada snagu ovog motora dižu i na daleko više od 1,000 konja. Ali ono najbolje od svega jest činjenica da usprkos tim ogromnim opterećenjima sam motor ne podliježe pritisku i ostaje trajan i upotrebljiv dugo vremena.
Pogotovo ako se na komponentama ne štedi. Ili ako se zna na ispravan način pristupiti projektu.
No Nagata-san je usprkos svemu tome 2JZ motor vidio kao nepotreban kamen oko vrata te je jedan od najslavnijih primjeraka Supre ostao bez njega.
Umjesto 2JZ agregata se u ovoj ultimativnoj Supri s potpisom tvrtke „Top Secret“ našao V12-motor iz Toyote Century.
I to je poslužilo kao baza za stvaranje jednog od najbolesnijih „tjunerskih“ projekata svih vremena.
Izuzev dvanaest cilindara, ovaj je motor iz luksuzne limuzine dobio i dva Turbo-punjača, nekoliko boca plina za smijanje te mali milijun drugih većih ili manjih komponenata zbog kojih je snaga narasla na ukupno 943 konjske snage.
Time je ova Supra postala jednim od najluđih automobila svih vremena. A što je najbolje od svega, kupcima je kao gotov projekt dolazila s garancijom.
Karoserija je dobila oveći broj aerodinamičkih i inih drugih dodataka poput proširenja od desetak centimetara sa svake strane. Boja je (naravno) zlatna – baš kao i ostali prema mišljenju kreatora najboljih i najimpozantnijih projekata ove tvrtke.
Time ova Supra nimalo ne odskače od ostatka svite poremećenih uradaka s kojima „Smoky“ Nagata još od devedesetih godina prošlog stoljeća fascinira zaljubljenike u japanske sportske automobile, ali i puno širu paletu ljubitelja svijeta na četiri kotača.
Prednji je kraj ovog automobila apsolutno neprepoznatljiv. Klasični su farovi zajedno s prednjim branikom i aktivnim spojlerom jednostavno nestali s ovog automobila i to je nekima lijepo, a nekima nije. Ali je tako i točka.
Umjesto svega toga je Supra TS80–12V (kako se projekt službeno naziva) dobio unikatan izričaj prednjeg dijela i aerodinamičke značajke s kakvima se čak ni neki višestruko skuplji i razvikaniji super-automobili baš i ne mogu pohvaliti.
Uostalom, ova je Supra zajedno s g. Nagatom jurila stazom Nardo uvjerljivo preko 350 kilometara na sat. A to rijetko kojem ovakvom projektu polazi za rukom bez da se raspadne ili pak da je u stanju takvog što ponoviti još nekoliko stotina puta.
No kako to obično biva, svakoj eri dođe kraj. Nagata-san u današnje vrijeme ima puno više posla s Priusima i „Godzillama“, pa je ova Supra postala legendom na prodaju.
Cijena nije poznata, ali je za pretpostaviti kako cifra stoji debelo iznad stotinjak tisuća dolara.
To pak nikoga ne bi trebalo čuditi, jer usprkos sredini devedesetih godina prošlog stoljeća (kada ovaj automobil bilježi svoje rođenje), nije riječ o bilo čemu čak ni nazivno običnom.
Dapače, radi se o automobilu koji je svojim postojanjem zadužio svijet tuninga i otvorio neke sasvim nove stranice i svijetu pokazao što se sve može napraviti s puno mašte i znanja.
Stoga je ovo jedan od rijetkih momenata u sklopu kojih osjećamo ljubomoru prema onima koji ovakve cifre bez problema mogu izdvojiti za automobil.
I vjerujte, da možemo, upravo bi ovaj automobil stigao ispred vrata redakcije.
Ovako nam ostaje opcija uplaćivanja LOTO-a i maltretiranja Djedice Božićnjaka, tj. jedine realno moguće opcije koje su najvjerojatnije i za vas cijenjene čitatelje u današnje vrijeme aktualne.
Srećom, pa su snovi besplatni…