Podsjetnik na jedan Jaguar E-Type u režiji tvrtke Eagle
Kada bi me netko pitao da sastavim listu koja bi sadržavala deset za mene najpoželjnijih automobila svih vremena, apsolutno sam siguran da bi Jaguar E-Type bio među prvih pet. Jer elegancija, brzina i apsolutno poseban osjećaj za volanom samo su dio priče oko tog automobila.
Vrijeme Jaguara E-Type već je odavno prošlo i taj automobil u današnje vrijeme prije svega obilježava stranice automobilske povijesti.
Oni koji su taj model imali prilike vidjeti, sjesti u njega i provozati ga i dan-danas se kunu kako je to možda najbolji sportski automobil svih vremena.
U današnje vrijeme tehnologija donosi svega i svačega. Automobili su sigurni, opremljeni svom silom luksuza i elektroničkih pomagala vezanih uz vožnju i šire. A odjeli marketinga raznoraznih proizvođača automobila iz dana u dan šalju raznorazne objave u sklopu kojih u superlativima opisuju razloge zbog kojih bi baš njihov automobil kupcima trebao biti najzanimljiviji.
No istovremeno je prava rijetkost u sklopu nekog automobila pronaći emociju.
A upravo to je ono što „obične“ automobile dijeli od onih „posebnih“.
Iako je i dan-danas na tržištu automobila prisutno nekoliko modela koji tvrdoglavo odolijevaju zaboravu, moram priznati da čak i njima nisam u potpunosti fasciniran. Sve češće zavirujem u stranice automobilske povijesti i na neki se način vraćam u vrijeme kada su automobili značili puno više od komada metala s četiri kotača na sebi.
Primjera radi vrijedi i opet spomenuti Chevrolet Corvette i Porsche 911 kao modele koji i u današnje vrijeme fasciniraju samim postojanjem i svim onim što su u smislu brzine, ubrzanja i čistog gušta za volanom mogu ponuditi. No ako ćemo gledati realno, čak bi i ta dva modela nazvao pomalo izgubljenima u vremenu i prostoru.
Razlozi su itekako poznati, a svode se na kompromise i prilagodbe koje tržište iz godine u godinu zahtijeva sve više.
Raznorazni ekološki normativi, sustavi aktivne i pasivne sigurnosti samo su dio onoga što ta dva modela u današnje vrijeme čini neusporedivima s onime što su nekad značili na tržištu.
No to se zove „evolucija“ i takav je trend – dopalo se to meni ili ne.
Naime, Jaguar E-Type je u svijetu automobila doista zaslužio posebno mjesto. Jer u vrijeme kada je taj model bio aktualan, vjerojatno nije bilo osobe koja nije poželjela makar sjesti za volan.
Da, bio je skup. No to nije nimalo čudno za sportski automobil. Također nije čudna ni klijentela koja se u njemu osjećala posebno, pa je tako masa slavnih glumaca, pjevača i ostatka globalne estrade u svom posjedu imala upravo (barem) jedan primjerak Jaguara E-Type.
Time je E-Type postao puno više od automobila i jedan od nositelja imidža koji je Jaguar još godinama nakon prestanka proizvodnje ovog modela itekako uživao.
Prije nekoliko godina se jedna manja manufaktura svijetu predstavila sa svojom vizijom nešto moderniziranijeg Jaguara E-Type od onog na koji smo navikli i od tog momenta moj pogled na svijet luksuza više nikako nije isti.
Razlozi su i opet jednostavni, no da ih ne nabrajam jednog po jednog, dovoljno je samo reći da je tada predstavljeni Eagle E-Type Speedster jednostavno savršena igračka za one koji s novcem nemaju problema.
Kompletno restauriran, moderniziran u smislu motora, ovjesa, optičkih detalja, interijera i svih ostalih aspekata koji čine jedan automobil, E-Type Speedster je u mojoj knjizi vrednovanja preskočio čak i Pagani Zondu i postao apsolutno najpoželjniji automobil nad kojim bih ikada mogao sliniti unedogled.
No nešto je falilo. A to nešto je bila barem opcija montiranja krova.
E-Type Speedster tu opciju nije ponudio ni pod razno… Sve do trenutka kada se netko unutar ove manufakture retro-čuda prisjetio još jednog posebnog Jaguara.
Eagle Low Drag GT, ova je modernizirana varijacija na temu Jaguara E-Type u startu opremljena krovom. Ideja iza ovog automobila bila je svijetu podariti modernu verziju tzv. „Low Drag Coupe“ verzije Jaguara E-Type koji su bili usmjereni isključivo prema aerodinamici i brzini. Stoga se kao takav Eagleov model već u startu temelji na nečem savršeno čistom, elegantnom i prelijepom.
No to nipošto nije sve što je moguće u obliku atributa pripisati ovom automobilu.
Za početak tu je predivna i u cijelosti od aluminija ručno izrađena karoserija. Ista je proširena, snižena i nešto većeg međuosovinskog razmaka, kako bi se osigurale što je moguće uvjerljivije performanse u smislu aerodinamike i držanja ceste.
No ni to nije sve, jer se pod predivnim i ručno izrađenim aluminijskim poklopcem motora krije 4,7-litarski „šestak“ najnovije generacije, koji se prije svega može pohvaliti s 346 konjskih snaga i oko 480 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). A to pak s obzirom na ukupnu težinu od svega 1,030 kilograma osigurava performanse od oko pet sekundi do „stotke“, te preko 270 kilometara na sat maksimalne brzine.
OK, možda to nisu neke ultra-zavidne brojke, no s obzirom na činjenicu da je sam dizajn automobila star skoro pedeset godina ipak imaju neku težinu, zar ne?!
Nažalost nakon svih snova odsanjanih otvorenih očiju i slinjenja već pri samom pogledu na fotografije ovog automobila, čovjek se ipak treba vratiti u stvarnost koja je u smislu cijene nažalost itekako bolna. Jer E-Type Speedster je sa svojih preko 600,000 Eura tražene cijene bio skup.
A Low Drag GT košta skoro milijun Eura, što snovima o ovom automobilu daje jednu poprilično nemoguću dimenziju.
Srećom u snovima nema limitacija. Pa kada sam već poprilično siguran da nikad neću imati toliko sreće da kao vlasnik sjednem za volan jednog primjerka, svejedno mi je drago da mi je tvrtka Eagle još jednom podarila materijala za snove. One koji bi ovaj puta mogli biti još luđi i razuzdaniji od onih koje sam imao kada je E-Type Speedster stigao na scenu.
Pa iako realnost poprilično boli i ovaj je automobil daleko od svega što bih ikada mogao imati, svejedno je lijepo znati da ipak negdje postoji.