DP Motorsport starog psa uči novim trikovima
Nedavno smo u sklopu teksta o tri desetljeća TechArta, jednog od najpoznatijih tunera Porscheovih automobila, spomenuli činjenicu da su se „aftermarket” specijalisti za proizvode te njemačke tvrtke itekako namnožili tijekom godina, u tolikoj mjeri da je postalo teško pratiti korak. Sigurni smo da mnogi od vas primjerice nisu ni čuli za kuću DP Motorsport, pa ćemo to promijeniti uz predstavljanje njihovog najnovijeg projekta.
Razloga zašto bi ovog tunera koji se namjerio na Porscheove modele trebali uvrstiti uz bok najjačim imenima u industriji ima puno, a za početak je sasvim dovoljno spomenuti tradiciju stvaranu od 1973. godine. Da, ovaj tuner na sceni je već poprilično dugo i za to je vrijeme stvorio dosta široku paletu proizvoda, pa tako kratkim preletom preko službenih web stranica uvidjet ćete da važan dio njihovog asortimana čine dodaci za Porscheove modele starijih godišta, a osim modificiranja kultne 911-ice, tuner nudi raznovrsna rješenja i za vlasnike drugih modela kao što su 944, 928 i 914.
Današnja tema ipak jest jedna 911-ica, točnije jako crveni i potpuno ogoljeni RS 3.5 Red Evolution, svojevrsni „restomod” projekt čija se osnovna ideja bazira na legendarnom Carrera RS-u iz 1974. godine. Možda ga ne opisuju lude brojke na koje smo danas naviknuli prilikom opisivanja snage modificiranih sportskih automobila, ali s druge strane velika nije niti masa. Baš naprotiv.
3,5-litreni zrakom hlađeni bokser motor koji je DP Motorsport podario ovoj 911-ici i koji razvija 365 KS (u odnosu na 210 KS koliko daje standardna trolitrena izvedba) mora se nositi sa svega 940 kilograma mase (bez goriva, doduše), a moramo dobro upregnuti mozak da se sjetimo kada smo posljednji puta čuli takve brojke. Naravno, zasluga za to ide obilatom korištenju laganih materijala pa je tako cijela karoserija izrađena od polimera ojačanih staklenim ili ugljičnim vlaknima, a bočna stakla ne možemo nazvati staklima jer se radi o stakloplastici. Tu je i niz manjih izmjena za daljnju uštedu na masi poput manjeg i lakšeg akumulatora ili pak spremnika goriva kapaciteta 80 litara koji je također kompozitni.
S ukusom prerađeni perolaki Elfer dolazi s popisom modifikacija na kojem je mjesto pronašao i H&R ovjes s podesivim oprugama i novim stabilizatorima i kočnice s 930 Turba, dok je straga smješteni motor također dorađen, što u prijevodu znači da je dobio mehanički sustav ubrizgavanja goriva, pojedinačne leptire i RSR bregaste osovine, između ostaloga. Automobil je opremljen novim prijenosnim sustavom s kraćim omjerima i diferencijalom s ograničenim proklizavanjem.
Karoserija Red Evolutiona zajedno s branicima, pragovima i proširenim blatobranima zaglađena je koliko je to bilo moguće i automobil je dobio sitna bočna zrcala čiji je oblik definirala aerodinamika. Interijer je maksimalno ogoljen i u njemu su ostavljena tek ekstremno lagana sportska sjedala, Momo upravljač promjera 350 milimetara i naravno ugljični kompoziti gdje god skrenete pogled. Šećer za kraj predstavljaju 15-colni Fuchs zacrnjeni naplatci obučeni u „polu-slick” Michelin 225/55 gume sprijeda i 335/35 gume straga.