ABT, Golf i pomalo dosadna priča
Svijet tuninga i stylinga vrlo je zabavan i maštovit. Odnosno barem bi trebao biti. No tvrtka ABT i njihove najnovije ideje vezane uz Volkswagen Golf jednostavno ne bude nikakve osjećaje.
Volkswagen Golf – jednima vječan predmet fascinacije i obožavanja, a drugima dno dna svijeta automobila i predmet apsolutne sprdnje. To bi bio opis koji za Golf u današnje vrijeme vrijedi više nego ikad, ali ne mogu reći da se slažem s bilo kojom od te dvije krajnosti.
Dapače, postoje varijacije na temu ovog vječnog kompakta koje imaju smisla i nude „ono nešto“, a postoje i one bezlične verzije ovog modela koje ni štapom ne bih taknuo. Dakle istina je negdje na sredini.
Golf s oznakom GTI jedan je od automobila koji još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća do današnjih dana itekako imaju smisla i u stanju su očarati čak i najzahtjevnije. Doduše i konkurencija na tom polju ljutih gradskih prometala ima svoje konje za utrku, ali za mnoge će Golf uvijek biti izdvojen iz sve te konkurencije, a za to postoji hrpa razloga – pogotovo ako zanemarimo dosadnu i bezličnu „četvorku“ s tom oznakom.
Neki će biti zadovoljni s tvorničkim izdanjem aktualne generacije Golfa GTI, i to je sasvim u redu. No nekima će ta tvornička izvedenica ubrzo dosaditi i poželjet će više, brže i jače, pa u tom dijelu priče vrijedi spomenuti tvrtku ABT i njihov posljednji u nizu paketa uz koje snaga i performanse ovog vječnog kompakta rastu.
Sirove brojke govore o znatnom povećanju snage, čime raste i nivo performansi, što je uvijek pohvalno. Samim time vrijedi spomenuti pojedine preinake i dorade na aktualnom Golfu s oznakom GTI, koje nakon ugradnje od strane ABT-ovih stručnjaka rezultiraju s nekih 315 konja, a vrijedi spomenuti i Golf R, koji nakon prerada i dorada od strane iste ekipe bez problema dolazi do brojke od 400 konja.
Uz svu tu snagu na raspolaganju, vozači ABT-ovih verzija spomenutih varijacija na temu Golfa doista mogu na cesti biti stvarno brzi, te zagorčavati živote vlasnicima puno skupljih i nazivno bržih automobila. Uostalom, u tome i leži jedna od poanti cijele priče oko tuninga.
No u svemu tome ipak postoji jedan problem…
Naime, nakon trošenja određenih količina novaca na ispušni sustav, reprogramiranje centralne jedinice motora, te nekolicinu optičkih dodataka poput prednjeg splittera, pragova i dodataka na stražnjem braniku, sve je skupa nekako…hm…dosadno?
Da…mislim da je „dosadno“ pravi opis, jer realno gledano ovako dorađeni Golf ne djeluje kao nešto posebno i nije u stanju samom svojom pojavom pokazati da je vlasnik na njega potrošio novce i iz njega pokušao napraviti još brži, jači, ljepši, upotrebljiviji i usmjereniji automobil. Dakle tvrtka ABT je cijelu ideju uobličila u tek nekoliko detalja koje prate određene brojke.
Naravno da to nije nimalo loše i apsolutno sam siguran da su obje spomenute verzije Golfa puno agresivnije i uvjerljivije u vožnji, ali u svemu skupa jednostavno nedostaje neke dramaturgije s kakvom odišu neki drugi automobili u svojim prerađenim i dorađenim izdanjima.
Stoga možda nije teško fascinirati laike jednim ovakvim automobilom, ali je jako teško pronaći nešto što bi u svemu tome privuklo stvarne auto-entuzijaste – pogotovo ako Volkswagen Golf sam po sebi za njih ne predstavlja nikakvo polje interesa.
…a kad smo već kod dosade i manjka fascinacije, red bi bio da spomenem i Diesel-verzije Golfa za koje je tvrtka ABT također izmislila nekolicinu opcija i rješenja vezanih uz osnaživanje i dodatnu dozu performansi.
Prema navodima od strane tvrtke ABT, u ponudi se nalazi nekolicina opcija koje na „običnim“ Diesel-motorima unutar obitelji snaga raste do nekih 180 konja, dok je GTD-verzija u mogućnosti na kotače isporučiti njih 210 i time štedljivim kupcima oduzeti još jedno opravdanje za kupnju Golfa s motorom koji se hrani fosiliziranim životinjama.
Uglavnom, kada se sve skupa zbroji i oduzme, tvrtka ABT je i opet odradila dobar posao i ponudila nekolicinu alternativa za vlasnike Golfa aktualne generacije. No poput već pomalo dosadnog oblika karoserije i već poslovične bezličnosti ovog modela u odnosu na konkurenciju, teško je reći da bi bilo tko s finalnim produktom mogao ispasti fasciniran.
Možda takvom pretpostavkom zapravo griješim dušu i time ne ispadam fer, ali realno gledano, ovakav Golf nije u stanju pobuditi nikakvu emociju, a upravo u emocijama leži srž ideologije tuninga i stylinga. Stoga je možda najbolje ovaj paket svega i svačega opisati kao „sasvim u redu“, mahnuti rukom i otići na kavu.
…a upravo to ću i napraviti.
Do čitanja.