Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 02.03.2024

Vozili smo Toyotu RAV4 PHEV: Temperamentni a štedljivi SUV

Toyotin SUV je sredinom devedesetih godina stvarao tu danas najpopularniju klasu, a PHEV verzija smještena je na sam vrh ponude RAV4 kao perjanica njihove palete hibridnih modela. Riječ je o vozilu u kojem su uspješno spojeni snaga i ekološka učinkovitost. 

RAV je skraćenica za Recreational Activity Vehicle, a jedan od rodonačelnika klase danas vozi u petoj generaciji te je i dalje sinonim za sposobni terenski SUV, praktičnu prostranost, dokazanu izdržljivost, besprijekornu sigurnost i dobru opremu. Koncept je dokazan i popularan, a dizajnom je danas RAV4 atraktivniji nego ikad.

Od prvog modela iz 1994. Toyota ih je do danas širom svijeta prodala više od 10 milijuna. Ponudi je sad dodan i priključni hibrid (plug in hybrid) pa je za očekivati kako će se sljedeći milijuni u budućnosti češće pokretati spojem ICE i električnog motora, što je danas uobičajeno za SUV vozila.

Veliki broj konkurenata nudi PHEV verziju; tu su Ford Kuga Plug-in Hybrid, Opel Grandland X Hybrid4, Peugeot 3008 Hybrid4, Jeep Compass 4xe, Volvo XC40 Recharge, Seat Tarraco e-HYBRID, VW Tiguan eHybrid i drugi. RAV4 s utičnicom ističe se među njima svojim ključnim podacima: 306 KS, 75 kilometara električnog dometa, potrošnja od 1,0 litara i emisija CO2 od 22g/km prema WLTP-u.

Ovisno o napunjenosti baterije i uvjetima vožnje, u gradskom WLTP ciklusu se u EV načinu rada može prijeći čak do 98 km. Ovo je jedan od najsnažnijih Toyotinih modela, koji se od RAV4 Hybrida razlikuje temperamentom. Težinu od 1,9 tona ubrzava od 0 do 100 km/h za samo šest sekundi.

Što se tiče dizajna, razlike između hibridnog i plug-in hibrida manje su upečatljive. Ovdje ima malo više kromiranog sjaja, tamo malo više crne boje. Za laike, najuočljivija razlika se nalazi na stražnjem desnom blatobranu: poklopac utičnice za struju za punjenje baterije od 18,1 kWh. Ovakav koncept s baterijom koja se može dopunjavati iz električne mreže osigurava štedljivu vožnju, ali samo ako se optimalno koristi.

Punjenje je jednostavno je i sigurno, dok ugrađeni punjač od 6,6 kW osigurava potpuno napunjenu bateriju za 2,5 sata. Daljinsko programiranje i praćenje punjenja baterije, kao i aktiviranje klimatizacijskog sustava vrši se putem aplikacije MyT.

EV je zadani način rada, u kojem može prijeći do 75-98 km (WLTP ciklus), te bez intervencija hibridnog pogonskog sklopa postiže brzinu od 135 km/h. Kad zatreba dodatna snaga motora, ili se baterija isprazni, na scenu stupa 2,5-litreni motor Dynamic Force koji radi u atkinsonovom ciklusu i razvija 136 kW/185 KS. Pogon je na sve kotače AWD-i, a snaga se prenosi putem mjenjača e-CVT.

Kad se dosegne domet u EV načinu rada, vozilo se automatski prebacuje u HV način rada, odnosno radi kao klasični Toyotin samopunjivi hibrid. Vozač ima mogućnost birati između programa vožnje Normal, Eco i Sport.

Omjer okretnog momenta na prednjoj i stražnjoj osovini automatski se optimizira ovisno o uvjetima vožnje, što omogućuje veću upravljivost i stabilnost u skliskim uvjetima i prilikom terenske vožnje. U terenskom (Trail) načinu rada  postoji mogućnost blokade diferencijala s ograničenim proklizavanjem, koju vozač može aktivirati putem prekidača na kontrolnoj ploči.

S priključnim hibridom predstavljeni su novi elementi opreme i dodatne opcije. Među ostalim serijskim funkcijama su najnoviji Toyotin multimedijski sustav s integracijom pametnog telefona putem funkcije Apple CarPlay ili Android Auto, kao i osvijetljeni prekidači u vratima.

Jedini nedostatak kod ove verzije je manji prtljažnik. Zbog baterije smještene straga podnica prtljažnika kod RAV4 plug-in hibrida gotovo je četiri centimetra viša nego kod hibrida. Tako u prtljažnik ne stane više 580, već 520 litara. No, uz poboljšanu izolaciju od buke, smanjenje vibracija, kao i po kvaliteti i izradi ovaj jaki i štedljivi suv predstavlja se kao prava Toyota, kojoj su već u startu zvijezde naklonjene.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Europsko rally prvenstvo stiže u Hrvatsku – veliko finale u Kumrovcu i Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Ferrari 849 Testarossa – Miami Vice nostalgija na steroidima


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana