Vozili smo Toyotu RAV4 PHEV: Temperamentni a štedljivi SUV
Toyotin SUV je sredinom devedesetih godina stvarao tu danas najpopularniju klasu, a PHEV verzija smještena je na sam vrh ponude RAV4 kao perjanica njihove palete hibridnih modela. Riječ je o vozilu u kojem su uspješno spojeni snaga i ekološka učinkovitost.
RAV je skraćenica za Recreational Activity Vehicle, a jedan od rodonačelnika klase danas vozi u petoj generaciji te je i dalje sinonim za sposobni terenski SUV, praktičnu prostranost, dokazanu izdržljivost, besprijekornu sigurnost i dobru opremu. Koncept je dokazan i popularan, a dizajnom je danas RAV4 atraktivniji nego ikad.
Od prvog modela iz 1994. Toyota ih je do danas širom svijeta prodala više od 10 milijuna. Ponudi je sad dodan i priključni hibrid (plug in hybrid) pa je za očekivati kako će se sljedeći milijuni u budućnosti češće pokretati spojem ICE i električnog motora, što je danas uobičajeno za SUV vozila.
Veliki broj konkurenata nudi PHEV verziju; tu su Ford Kuga Plug-in Hybrid, Opel Grandland X Hybrid4, Peugeot 3008 Hybrid4, Jeep Compass 4xe, Volvo XC40 Recharge, Seat Tarraco e-HYBRID, VW Tiguan eHybrid i drugi. RAV4 s utičnicom ističe se među njima svojim ključnim podacima: 306 KS, 75 kilometara električnog dometa, potrošnja od 1,0 litara i emisija CO2 od 22g/km prema WLTP-u.
Ovisno o napunjenosti baterije i uvjetima vožnje, u gradskom WLTP ciklusu se u EV načinu rada može prijeći čak do 98 km. Ovo je jedan od najsnažnijih Toyotinih modela, koji se od RAV4 Hybrida razlikuje temperamentom. Težinu od 1,9 tona ubrzava od 0 do 100 km/h za samo šest sekundi.
Što se tiče dizajna, razlike između hibridnog i plug-in hibrida manje su upečatljive. Ovdje ima malo više kromiranog sjaja, tamo malo više crne boje. Za laike, najuočljivija razlika se nalazi na stražnjem desnom blatobranu: poklopac utičnice za struju za punjenje baterije od 18,1 kWh. Ovakav koncept s baterijom koja se može dopunjavati iz električne mreže osigurava štedljivu vožnju, ali samo ako se optimalno koristi.
Punjenje je jednostavno je i sigurno, dok ugrađeni punjač od 6,6 kW osigurava potpuno napunjenu bateriju za 2,5 sata. Daljinsko programiranje i praćenje punjenja baterije, kao i aktiviranje klimatizacijskog sustava vrši se putem aplikacije MyT.
EV je zadani način rada, u kojem može prijeći do 75-98 km (WLTP ciklus), te bez intervencija hibridnog pogonskog sklopa postiže brzinu od 135 km/h. Kad zatreba dodatna snaga motora, ili se baterija isprazni, na scenu stupa 2,5-litreni motor Dynamic Force koji radi u atkinsonovom ciklusu i razvija 136 kW/185 KS. Pogon je na sve kotače AWD-i, a snaga se prenosi putem mjenjača e-CVT.
Kad se dosegne domet u EV načinu rada, vozilo se automatski prebacuje u HV način rada, odnosno radi kao klasični Toyotin samopunjivi hibrid. Vozač ima mogućnost birati između programa vožnje Normal, Eco i Sport.
Omjer okretnog momenta na prednjoj i stražnjoj osovini automatski se optimizira ovisno o uvjetima vožnje, što omogućuje veću upravljivost i stabilnost u skliskim uvjetima i prilikom terenske vožnje. U terenskom (Trail) načinu rada postoji mogućnost blokade diferencijala s ograničenim proklizavanjem, koju vozač može aktivirati putem prekidača na kontrolnoj ploči.
S priključnim hibridom predstavljeni su novi elementi opreme i dodatne opcije. Među ostalim serijskim funkcijama su najnoviji Toyotin multimedijski sustav s integracijom pametnog telefona putem funkcije Apple CarPlay ili Android Auto, kao i osvijetljeni prekidači u vratima.
Jedini nedostatak kod ove verzije je manji prtljažnik. Zbog baterije smještene straga podnica prtljažnika kod RAV4 plug-in hibrida gotovo je četiri centimetra viša nego kod hibrida. Tako u prtljažnik ne stane više 580, već 520 litara. No, uz poboljšanu izolaciju od buke, smanjenje vibracija, kao i po kvaliteti i izradi ovaj jaki i štedljivi suv predstavlja se kao prava Toyota, kojoj su već u startu zvijezde naklonjene.