Toyota i Lexus predstavili paletu od čak 16 električnih automobila
Japanski proizvođač je održao brifing za novinare o svojim strategijama za baterijska električna vozila (BEV) i otkrio 16 modela Toyote i Lexusa koje se sprema za lansiranje na tržište, uključujući potpuno novu Toyotu bZ4X koja će se pojaviti sljedeće godine.
Od Toyote koja uporno predstavlja i promovira svoje samopunjive i priključne hibride malo tko je imao neka velika očekivanja po pitanju čisto eklektičnih modela. No, čuda se događaju. Održan je Toyotin Battery EV Day na kojem se sam šef tvrtke, Akio Toyoda, stavio u središte pozornosti i predstavio ne manje od 16 novih električnih automobila za gotovo svaki tržišni segment koji se može zamisliti.
To također uključuje nekoliko sportskih automobila s Toyotinim i Lexusovim logotipima, kao i električnog nasljednika FJ Cruisera. Toyoda je, očekivano, krenuo s nekoliko razmišljanja o već predstavljenom bZ4x-u.
Nakon toga se okrenuo potpuno električnom kompaktnom crossoveru, koji je na slici odmah do njega, s pomalo generičkim nazivom bZ Compact SUV. Vrijedi napomenuti da su ovo samo nazivi koncepata, a ne konačne proizvodne proizvodni nazivi modela. Oni će se promijeniti do trenutka kada pojedini model bude spreman za serijsku proizvodnju.
No, linija krova nalik kupeu i dvobojni izgled kod ovog modela ostaju. Toyoda je pohvalio “lijepu siluetu” i dizajn zbog kojeg, kaže, poželi uskočiti u automobil i odjuriti na vožnju. bZ Compact SUV bi lako mogao biti budući električni C-HR.
Mali crveni automobil je urbani crossover s interijerom dizajniranim “s pogledom na Europu i Japan” s ciljem učinkovitosti od 125 Wh/km. No, s izuzetkom bZ4X, vjetrobranska i bočna stakla svih studija bila su neprozirno zatamnjena. To je očiti pokazatelj kako Toyota nije ni blizu serijske proizvodnje, za koju će svim vozilima ipak trebati neko vrijeme.
Tijekom prezentacije, izvršni direktor je najavio da će do 2030. Toyota izbaciti 30 BEV modela i da do te godine predviđa prodaju od 3,5 milijuna BEV-a na globalnoj razini. Također je rekao da će do 2030. marka Lexus postati 100% električna u Europi, Sjevernoj Americi i Kini.
Zatim je predstavio bZ SDN, limuzinu srednje klase koju je šef Toyote okarakterizirao kao idealan prvi automobil. Tu je bio i bZ Large SUV sa svojim Lexusovim ekvivalentom, oba su impresivna vozila s tri reda sjedala. Vjerojatno najuzbudljivije od svih električnih vozila koja su pokazali je studija Lexus Electrified Sport, koja najavljuje namjeru izrade potpuno električnog hiperautomobila.
O ovom Lexusovom električnom sportskom automobilu kaže da će imati “tajni sastojak” zahvaljujući lekcijama naučenim tijekom razvoja LFA. Zanimljivo je da je Lexus odlučio zadržati proporcije originalnog LFA-a.
To znači da ima dugu haubu i malu kabinu postavljenu unatrag. Ne oponaša baš LFA kada je u pitanju oblik stražnjeg kraja, koji je suženiji i niži u Electrified Sportu, ali proizvođačeva inspiracija starim modelom prilično je očita. Najavljene performanse ga svrstavaju među automobile s najbržim ubrzanjem na svijetu, uz bok Tesli Model S Plaid, Lotus Eviji ili Rimac Neveri.
Lexus kaže da će ubrzati do 100 km/h za manje od 2,5 sekunde uz doseg do 700 kilometara. Tu je i električna limuzina u dvije izvedbe; prvom bi Lexus u prvom redu napadao Porsce Taycan Sport Turismo, a drugom sa SUV dodacima Taycan Cross Turismo.
Lexus globalno do 2030. želi prodati milijun električnih vozila, a prvi električni model, RZ 450e, debitirat će 2022. Riječ je o bliskom rođaku Toyote bZ4x i Subaru Solterre od kojih se ipak izvana vizualno znatno razlikuje, no interijer je još nepoznanica. Najavljen je doseg do 354 km zahvaljujući bateriji od 72,8 kWh za koju proizvođač obećava da će i nakon 10 godina imati 90 posto kapaciteta.
Od zanimljivijih viđenih vozila tu su još i pickup srednje veličine, kao i paleta od tri komercijalna vozila; dva dostavna i jedno putničko, kakvo smo mogli vidjeti na nedavno održanoj olimpijadi u Tokiju.