Top 10 najbržih limuzina na svijetu od 0-100 km/h – 1. dio
Eto…u moru top-lista koje vam toliko volimo donositi, odlučili smo se kompilirati i nekolicinu ultra-brzih limuzina koje je danas moguće kupiti u ovlaštenim zastupstvima, te s kojima je moguće samim procesom ubrzavanja do „stotke“ preplašiti djecu na stražnjem sjedalu uvjerljivije nego što bi to učinili Krampus, Babaroga, Maca Papučarica i još pokoja narodna izmišljotina.
Što mislite koji bi od automobila bez gledanja liste unutar te klasifikacije bio najbrži u smislu ubrzanja?
10. Mercedes C 63 AMG
Omega ove liste uobličena je u Mercedesovu C-klasu koja u svom najjačem izdanju raspolaže s vrlo impresivnim brojkama, koje pak donose i impresivne brojke vezane uz performanse.
Uglavnom, da ne duljim, radi se o „ručno rađenom“ motoru koji potpisuje neki od djelatnika iz AMG-a, te koji s ukupno osam cilindara, četiri litre zapremine i dva Turbo-punjača u međusobnoj kombinaciji rezultira s ukupno 469 konjskih snaga uz pomoć kojih ovaj Mercedes od nule do stotinu kilometara na sat ubrzava za točno četiri sekunde.
Uz pomoć sve te snage i divljaštva s kojim ovaj Mercedes raspolaže, moguće je bez problema (glasnu) djecu na stražnjem sjedalu baciti u trans, ili pak jako preplašiti punicu, što su sve mali „bonusi“ vezani uz ovaj automobil.
Doduše nekima ni to nije dovoljno, pa je Mercedesov brod luđaka iz AMG-a na tržište ponudio i „S“ verziju ovog modela, koji pak raspolaže s 503 konjske snage, te ubrzava desetinku brže, no kako nisam htio stvarati tonu duplića, ovaj bez sufiksa „S“ (što vjerojatno znači „sick“ ili tako nešto) ipak mi se učinio boljim odabirom.
09. Audi S8
Neovisno o tome jeste li „Transporter“ ili ne, Audi S8 u svojoj najnovijoj inkarnaciji ima puno toga za ponuditi – od dizajna koji je konačno u ovim novim vremenima moguće usporediti s najljepšom (odnosno prvom) generacijom ovog modela koja je zasjala devedesetih godina prošlog stoljeća.
Zatim je tu opremljenost, čija je razina postavljena toliko visoko da su rijetki u stanju pratiti sve igračke s kojima ovaj Audi raspolaže. No prednabijanje V8-motora s 520 konjskih snaga u kombinaciji s pogonom na četiri kotača zapravo je najveće polje fascinacije koji se veže uz ovaj automobil.
Naime, Audi S8 najnovije generacije usprkos gabaritima i ovećeg indeksa mase do „stotke“ ubrzava za 3,9 sekundi, što ga (zbog pogonskog sklopa) na neki način (uz 4Matic Mercedese) čini „papkom“ u grupi, no s druge strane treba imati na umu da Audi već desetljećima uz sve svoje brze modele gura i pogon na sve kotače, pa samim time opis „papak“ preuzima opis „tradicionalan“ i svijet je opet u balansu.
Uglavnom, s obzirom na to da Audi S8 najčešće podrazumijeva bogataše i političare koji se udobno voze na stražnjem sjedalu, jednostavnim je pritiskom papučice gasa moguće utjecati na ekonomiju i globalnu političku scenu, što je pak veliki plus za ovaj automobil.
08. BMW M5 30th Anniversary Edition
Kada bi me netko pitao koji bih automobil volio dobiti na poklon uz potpisivanje ugovora koji mi brani da isti promijenim sljedećih nekoliko desetljeća, istog momenta bih odabrao ovaj.
Razloga je nekoliko, no možda je najveći od svih uobličen u ispravan nastavak tradicije prve prave brze limuzine, tj. onaj koji ne podrazumijeva jeftine dizajnerske trikove i „senzacije“ kojima je pribjegavao prethodni model (odnosno E60).
Zatim je tu sva sila više ili manje bitnih navoda poput opremljenosti, ergonomije i tehnoloških sitnica koje danas život znače, koje na tržištu jednostavno moraju biti vezane uz pojedine marke i modele. No uz BMW M5 oduvijek se posebna pozornost usmjeravala prema performansama, pa je tako i za ovaj aktualni model takav slučaj.
Uglavnom, izuzev 4,4-litarskog V8 motora s dva Turbo punjača i ukupno 600 konjskih snaga s kojima dotični motor raspolaže, ova se verzija M5-ice može pohvaliti i sa 700 Nm maksimalnog okretnog momenta. Dotični se Newtonovci putem vradžbina iz mjenjačkog sklopa prenose na stražnje kotače i katapultiraju ovaj automobil od stanja potpune statike do stotinu kilometara na sat za 3,8 sekundi, što je pak sasvim dovoljno za velik osmijeh na licu vozača. Pametnome dosta.
07. Cadillac CTS-V
Za početak vrijedi spomenuti donaciju iz Chevrolet Corvette koja je uobličena u 6,2-litarski V8 motor s ukupno 640 konjskih snaga, a zatim i sve ostale komponente koje je Cadillac razvijao posljednjih 10 godina, ne bi li dobio ultimativnu limuzinu za divljake.
Uglavnom, iako se i dalje vrše pojedina testiranja, dosadašnji rezultati navode konstantna ubrzanja od 3,7 sekundi od 0-100 km/h, što je u svakom slučaju impresivno i kupcima brzih limuzina apsolutno daje još jednu alternativu već pomalo dosadnim Nijemcima.
…no to je već jedna sasvim druga priča…
06. Dodge Charger SRT Hellcat
Evo klošara među uzvanicima na koncertu klasične glazbe i gostujućih električnih gitara. Kažem „klošara“, jer Dodge Charger Hellcat to definitivno jest.
Za početak je duplo jeftiniji od svih dosad navedenih automobila. Zatim je dvostruko siroviji (ma koliko se u Chrysleru trudili marketingom prikazivati drugačiju sliku), te za filozofiju postojanja nema rafiniranost performansi i svakodnevnu upotrebljivost, već apsolutno najveću snagu koju je jedna cestovna limuzina u stanju postići, te ubrzanje od 3,7 sekundi do „stotke“ i nastavak divljanja do one dobre strane brojke 300 na brzinomjeru.
Samim time ovaj automobil nije teško voljeti, jer svojim apsolutnim manjkom kompromisa jednostavno privlači zaljubljenike i spaja nespojivo. Uostalom, samo zamislite prosječnog nogometaša iz osamdesetih (dakle s „fudbalerkom“) u Armanijevom odijelu, koji s upaljenom cigaretom u ustima pokušava napuniti skraćenu sačmaricu. To bi bio adekvatan opis ovog automobila i tko god misli drugačije, u krivu je (ili je jednostavno „popušio“ reklamu i sve one divne i krasne riječi koje su osmislili djelatnici marketinga).
Nastavak slijedi…