Top 10: Najbolji sportski automobili iz devedesetih!
Upiremo prstom prema Skylineu i Supri i tvrdimo da su krajem prošlog stoljeća nastali neki od najboljih sportskih automobila uopće.
No, devedesete su donijele i brojne druge limene pakete čistog vozačkog užitka.
10. BMW M5 (E39)
Od trenutka kada je nastala prva generacija, pa sve do danas BMW M5 bio je i ostao sinonim za automobil s dvostrukim karakterom.
S jedne strane to je limuzina koja će udovoljiti svim obiteljskim potrebama, a s druge je raketa čijih će vas 400 KS iz 4,9-litrenog V8 motora lansirati do stotke unutar pet sekundi.
9. Ford Mustang SVT Cobra R (Fox Body)
Sve šale na račun američkih sportskih automobila na stranu, Mustang Cobra R iz 1993. godine bio je prilično hardcore sportaš lišen bilo kakvog luksuza poput radio uređaja, zvučne izolacije i stražnjih sjedala u ime uštede kilograma. Njegov 5,0-litreni V8 motor daje 235 KS, a tek 107 proizvedenih primjeraka mogli su nabaviti isključivo kupci s dozvolom za utrkivanje.
8. Chevrolet Corvette ZR-1 (C4)
S misijom da izradi najbrži serijski automobil na svijetu baziran na podvozju Corvettea, General Motors obratio se Lotusu za pomoć oko razvoja njegovog motora, kočnica, upravljačkog mehanizma i ovjesa. Iako u tome nisu uspjeli, podaci koji govore o ubrzanju do stotke za 4,2 sekunde u usporedbi s primjerice 6,2 sekunde koliko je za isto bilo potrebno Ferrari Testarossi pokazuju da su bili na dobrom putu.
7. Nissan Skyline GT-R (R34)
Devedesete godine obilježene su japanskom ofenzivom na tržište sportskih automobila, a to je razdoblje iznjedrilo između ostaloga i dalje vrlo poželjan i cijenjen Nissan Skyline GT-R generacije R34.
6. Mazda RX-7 (FD)
Rotacijski motor trebao bi se uskoro vratiti na svjetsku automobilsku scenu, a automobil uz koji većina nas veže njegove čari definitivno je Mazda RX-7. Često opisivan kao jedan od najboljih povoljnih sportskih automobila, RX-7 se osim rotacijskim motorom s dva turbopunjača može pohvaliti laganim podvozjem i fantastičnim držanjem ceste.
5. Nissan 300ZX (Z32)
Nissan 300ZX jedan je od prvih automobila izrađenih uz pomoć CAD programa, a osim što su se koristila pri njegovom razvoju, računala kontroliraju inovativan sustav za skretanje sa svih četiri kotača. Kao što je slučaj kod većine ovih automobila, dizajn 300ZX-a gotovo je bezvremenski.
4. Porsche 911 (993) Turbo
Porsche 911 oznake 993 brojnim je ljubiteljima njemačkog proizvođača favorit od svih 911-ica zato što se radi o posljednjoj verziji koja je bila opremljena zrakom hlađenim motorom. I nakon više od 15 godina brojni fanovi još uvijek teško prelaze preko činjenice da ti motori pripadaju prošlosti, pa se pitamo koliko će vremena trebati prije nego što prihvate da je cijela paleta nove generacije pogonjena turbo motorima.
3. Honda NSX
Način na koji ljudi gledaju na supersportske automobile promijenjen je kada je Honda na tržište izbacila NSX i poslala ga u ring s Ferrarijem 348. Automobil sa značajno manjom cijenom potukao je Ferrari u svim segmentima i zauvijek će živjeti u srcima mnogih kao jedan od najboljih automobila ikada, a ne samo ih 1990-ih godina. Novi NSX otišao je u nekom drugom smjeru.
2. Dodge Viper
Dobro, pored NSX-a ili nekih drugih automobila s ove liste Dodge Viper izgleda pomalo kao uljez. On ima drugačiji pristup sportskoj vožnji, no ne možete ignorirati njegovu brutalnost s kojom će napasti svakog vozača koji ne zna što točno čini za upravljačem u svakom trenutku. Ovu ikonu iz devedesetih pogoni 400 KS snažan V10 motor obujma 8 litara, a između vozača i velike snage nema elektronike koja mu ima namjeru bilo kako pomoći.
1. Toyota Supra (A80)
Imamo osjećaj da Toyota Supra ponovno osvaja automobilski svijet s obzirom na količinu pažnje koju dobiva na automobilskim društvenim mrežama. Česta je meta tunera, a pokreće ju legendarni 2JZ-GTE turbo redni šestak s 320 KS.