Top 10 majmuna za volanom – 1. dio
Vjerovali ili ne, Đelo Hadžiselimović u ovom slučaju nije ni prismrdio YouTubeu, a kamoli odabrao ove „vozače“ i njihove „vozačke podvige“.
Svatko od nas tu i tamo na cesti proživljava neke određene krize i na momente sumanuto gazi po papučici gasa. To je sasvim normalna pojava i toga se ne treba stidjeti.
Uostalom, ako od cijenjenog čitateljstva koje prati naš maleni internetski kutak posvećen svijetu automobila netko nikada nije doživio taj poriv, možda bi bilo dobro da se dotični zapitaju zanima li ih svijet automobila ili ne.
Uglavnom, tko od nas svakodnevnih korisnika asfaltiranih površina može osuditi pritiskanje papučice gasa i sporadično kršenje pojedinih ograničenja brzine, neka prvi baci kamen…ili fosnu – svejedno je.
Za sebe mogu reći da po pitanju vožnje ni približno nisam nalik suncu ili nekom drugom celestijalnom tijelu. Dapače, iako većinu zakona vezanih uz sigurnost u prometu nikada ne kršim, neke ipak više shvaćam kao okosnice, pa tu i tamo vozim malo brže nego je propisano.
Uostalom, voziti 40 km/h po ravnoj cesti na kojoj nema prometa čini se nemogućom misijom, a i nepotrebno je kada 60 ili 70 km/h nikoga neće ubiti, zar ne?!
Isto tako moram priznati da ponekad u žaru borbe s gužvom na cesti jednostavno ne palim pokazivač smjera kod prestrojavanja, te tu i tamo maknem pogled s ceste i usmjerim ga prema infotainment-sustavu (tj. DVD-playeru na koji je Bluetoothom povezan pametni telefon).
No to je u pravilu to što se tiče mog nepoštovanja pojedinih prometnih pravila i obveza, a vjerujem i da je s masom drugih vozača riječ o takvim „prekršajima“ koji zapravo ne ugrožavaju nikoga – pogotovo ne ako čovjek svoju vozačku dozvolu nema samo za ukras, već za volanom doista zna što radi.
E sad…kako na svijetu uvijek postoji ona crna i ona bijela strana, takav je slučaj i s pripadnicima svakodnevnog prometnog kaosa. Neki poput mene tu i tamo neko ograničenje brzine shvate s određenom dozom tolerancije, te sporadično odvoje nešto vremena za guštanje po nekoj zavojitoj cesti.
Neki pak štuju zakon o sigurnosti u prometu do posljednjeg slova, što je s jedne strane u redu, a s druge živcira, dok „oni treći“ na cestu dolaze kao da su sami na svijetu.
Naravno da znate o kakvim se vozačima tu radi i naravno da ste sigurno mali milijun puta zbog takvih skinuli pokojeg sveca, sjetili se nečijih članova bliže i daljnje rodbine, kućnih ljubimaca ili jednostavno spolnih organa. Znam da ja jesam – i to s razlogom.
Naime, kako cestovni promet svakog mjesta na svijetu (a ne samo gradova, ako bi citirao našu bivšu predsjednicu) svakodnevno biva popunjen s raznoraznim pripadnicima prometa koji sjede u svojim raznovrsnim automobilima, tako vrijedi biti potpuno koncentriran na sve što se oko nas događa.
Isto tako vrijedi i prilagoditi brzinu kretanja koliko je god to moguće, ili pak s puno pozornosti pristupiti nekolicini uzastopnih manevara prestrojavanja, kako bi barem neki od semafora uhvatili dok je još koliko-toliko zelen.
No nekolicina tikvana očito misli da je cesta samo njihova, pa se tako i ponašaju i svojim nepromišljenim postupcima samo ugrožavaju svijet oko sebe kojeg su i sami dio.
Takvi nerijetko kraj nas prolaze brzinom svjetlosti, guraju se posvuda, melju na telefon kao da im životi ovise o tome, a ima i onih koji misle da je daltonist stranac iz Daltonije, pa ignoriraju crveno svjetlo bez ikakvog razmišljanja o posljedicama.
Uglavnom, zbog takvih se često pune crne kronike i istom bojom polakirane statistike u sklopu kojih se nitko od nas ne želi naći, no zbog takvih pompoznih i egocentričnih majmuna jednostavno nemamo izbora.
U našim krajevima takve ekipe itekako ima i zapravo svakodnevno zabilježim barem jedan slučaj kompletnog idiota koji misli da je brži i sposobniji od svih.
Samim time u prijevodu barem jednom dnevno poželim nekome odšarafiti glavurdu i pogledati ima li u njoj sive tvari ili su uši takve osobe spojene reznom niti (odnosno flaksom) na kojoj se nalazi zrno graška ili u najboljem slučaju graha. Bijelog.
Naravno da to nikada ne napravim, jer s obzirom na izraženu pacifističku orijentaciju (na koju se ponosim) jednostavno ne vidim smisla spuštati se na nivo čovjeka-majmuna i mlatarati šakama po zraku, ne bi li nekome napravio nešto nažao. No ima i onih kojima su upravo takve (a i gore) stvari baš fora i super.
Enivej, kada sam se odlučio napraviti kompilaciju najvećih majmuna koje sam na popularnom servisu YouTube imao prilike vidjeti, napamet mi je pala nekolicina raznoraznih prekršaja i slučajnim (ili namjernih) gluposti koje vozači rade.
No tijekom pregledavanja raznoraznih video-uradaka ideja se filtrirala u smjeru onih koji svojim divljanjem po prometnicama doista zaslužuju biti proglašeni apsolutnim kretenima i koji zaslužuju debelu novčanu i još deblju zatvorsku kaznu – nakon što im se spali vozačka dozvola i oduzme im se automobil zajedno s pravom ponovnog upisa u auto-školu.
Uglavnom, da ne duljim, evo top-liste:
10. Tikvan u BMW-u M5 (E60)
Kratak opis: seronja srednjih godina za volanom najružnije „petice“ svih vremena koji pod papučicom gasa ima svu snagu fenomenalnog V10-motora.
Lik baš i ne odaje apsolutnu sigurnost za volanom, no to ga svejedno ne koči u divljanju iz trake u traku uz najgoru moguću glazbu koju si možete zamisliti.
Da je meni pet minuta vlasti: lika posjesti u praznu sobu i na ogromnom video-zidu puštati slike osakaćenih ljudi koji su zbog takvih glupana izgubili udove, osjetila ili život, a zatim mu zaplijeniti auto i mlatnuti mu kaznu od milijun nečega, tako da ostatak života radi za otplatu te cifre i ne ostane mu ni lipe za novi auto.
09. Luđak u Porscheu 911 GT3
Kratak opis: evo jednog koji naizgled zna što radi. No to što zna ni u bunilu ne opravdava poteze koji automobil čas stavljaju u zaustavnu traku, a čas u neku sasvim sedmu.
Video je relativno loše kvalitete, a i remiksirani „Voodoo People“ zvuči malčice pretjerano. No uz ovakvu idiotsku vožnju jednostavno odgovara.
Da je meni pet minuta vlasti: od sjedala u automobilu napraviti mobilnu verziju luđačke košulje, svezati ga u nju i automobil postaviti na „Destruction Derby“, pa ako se izvuče čitav, uzeti mu hrpu novaca za kaznu, a ako pak ne, očito nije toliko dobar vozač koliko je u startu mislio da jest.
08. Krelac u Audiju R8 (s navodnih 600 konja)
Kratak opis: djeco draga, ovako izgleda tipični muškarac koji među nogama nema baš puno za pokazati. Izuzev toga što je kao zvijezda ovog video-uratka ispao ego-manijakom i ovisnikom o adrenalinu, također je ispao i kretenom, jer nemilo gaziti po papučici gasa i natjeravati „bajkere“ dok suvozač(ica) moli da prestane može samo kompletni idiot.
Da je meni pet minuta vlasti: tikvanu zaplijeniti auto, brutalno ga kazniti (financijski prije svega), te zatim baciti iz aviona s padobranom koji je možda u kvaru.
Suvozačici u ovom slučaju objasniti da novac ne znači pamet, te da se kloni takvih likova, a „bajkerima“ oduzeti motore i time im spasiti živote, jer će ovakvom vožnjom kad-tad biti ugrađeni u asfalt.
07. Tuljan u Subaru Imprezi WRX
Kratak opis: evo nam svima zornog prikaza teorije u sklopu koje idiota ima na svakom koraku. Ovaj video-uradak prikazuje barem trojicu.
Mislim, vidljivo je da Impreza ide kao sotona, no isto tako vrijedi i uključiti zdravu logiku u sklopu koje Nissan GT-R ide (i što je još važnije, drži cestu) još bolje.
Glazbene podloge nema, video-kvaliteta je (očito) uvezena iz 1977. godine, a suvozač je toliko jadan da čak ne zaslužuje komentar.
Da je meni pet minuta vlasti: prvo bi posla imala policija. Zatim CIOS. Zatim nekolicina defektologa, psihijatara i psihologa, a onda bi dečki u zatvoru dobili novu kuju.
… i tako tri puta, tj. za svu trojicu ove „nedjeljne vožnjice“.
06. Još jedan luđak u Porscheu 911 GT3
Kratak opis: cijela priča je manje-više ista kao i u slučaju luđaka smještenog na 9. mjesto ove Top-liste, no ovaj video-uradak kao bonus ima (lošu) zvučnu kulisu, dva „bajkera“ koji nisu baš pretjerano normalni i luđaka za volanom koji vozi malo lošije od onog s početka ljestvice.
Da je meni pet minuta vlasti: pogledati pod broj 9. i cijeloj priči dodati još dva „bajkera“ koji bi u jednom momentu bili bačeni u ring kao distrakcija.