Top 10: Limuzine novog milenija vol.2
Nastavljamo u revijalnom tonu s top-listom najzanimljivijih limuzina u razmaku od 2000. do 2010. godine.
I ne… Ovo i dalje nije “klikbejt” priča.
05. Mazda 6 GH1 (2007. do 2012. godine)
Da, da, da…“Mazda 6 je zapravo Ford Mondeo“. „Dizajn nije nimalo originalan“. „Izgleda jeftino i debelo“…
Sve su to opisi koje smo za ovaj automobil čuli, ali ova je Mazda jedna od najljepših limuzina koje su se ikada pojavile na tržištu – pogotovo tijekom posljednjih godina.
Zanimljivi detalji, lijep global i iznimna praktičnost od ovog su automobila za mnoge napravili savršenu alternativu nekim puno razvikanijim modelima iz Europe, a nevjerojatna kvaliteta izrade i otpornost prema odlascima u servise neke su od njih do kraja života svezale uz Mazdu.
Iskreno, izuzev automobila koji smo odlučili staviti na prvo mjesto ove top-liste, Mazda 6 je jedini automobil koji u svakoj svojoj karoserijskoj izvedbi izgleda lijepo, a to već puno govori samo po sebi.
Problemi vezani uz ovaj automobil svode se zapravo samo na motore koji izuzev kvalitete i otpornosti prema kvarovima nemaju ama baš nikakve dodatne atribute. Dakle u cijeloj priči oko ovog automobila usprkos lijepim i pozitivnim stranama ipak nedostaje karakter. Jer snagom i performansama ovaj automobil ni u kojoj izvedbi ne predstavlja ama baš ništa posebno. Dodatni “minus” sveden je na činjenicu koja kaže da ne postoji neka „MazdaSpeed“, odnosno „MPS“ verzija modela, čime su i auto-entuzijasti ostali zakinuti.
No usprkos svemu tome, Mazda 6 druge generacije unutar svoje klase jedan od najljepših automobila novog milenija.
Točka.
04. Audi A4 B7 (2004. do 2008. godine)
Iako Audi praktički nikada nije proizveo automobil koji bi se već u baznom izdanju mogao okarakterizirati univerzalno lijepim, to za B7-generaciju „četvorke“ baš i ne vrijedi. Dapače, kada bismo birali najljepši Audijev model s četverim vratima, A4 B7 bio bi jako blizu prvog mjesta (ako ne i prvi), jer skladniju karoseriju ovaj model nikada nije imao – ni prije ni poslije ove generacije A-četvorke.
Uglavnom, Walter de´Silva je s ovim automobilom odradio savršen posao – pogotovo u RS-verziji koja je uz fenomenalan izgled i dodatna proširenja na karoseriji imala i motor za kojim neki od nas i dan-danas sline poput male djece u slastičarnici.
Doduše, interijer svojim rezerviranim pristupom baš i nije pratio ljepotu koja je izvana plijenila poglede. Osnovni problem vezan uz dotični interijer svodio se prvenstveno na to što svaki „jeftini“ Audi dolazi s manjkom opreme. A to se pak u sklopu interijera ovog modela doslovce vidi golim očima.
Samim time interijeri u sklopu Audijevih modela često ispadaju bezlični, jer se nedostatak stavki opreme kompenzira s nekim drugim (nepoželjnim) detaljima.
Ali to u ovom momentu i nije toliko bitno – barem ne na prvi pogled.
Eksterijer ovog automobila doista izgleda upravo onako kako jedan automobil s četverim vratima unutar klase treba izgledati. Pristup dizajnu i dalje je tradicionalistički, ali istovremeno i moderan. Istovremeno raspolaže i s hrpetinom oku ugodnih detalja zbog kojih će ova generacije Audijeve „četvorke“ i ubuduće biti jednim od nezaobilaznih automobila unutar klase.
A za kraj vrijedi reći i da je dizajn ovog automobila i dan-danas zanimljiv.
I to ga čini bezvrmenskim.
03. Jaguar XJ8 X350 / 358 (od 2003. do 2009. godine)
Ah, Jaguar…XJ…limuzina…
—pauza za odlazak na wc—
Iako priča o Jaguarovom modelu XJ seže još u davnu 1968. godinu, te usprkos tradicionalistički-orijentiranom dizajnu koji je u osamdesetim godinama prošlog stoljeća dosadio već i Bogu i Vragu, sredinom devedesetih godina XJ postaje doista bezvremenskom ikonom.
I da… Ovo nije automobil poput onih kakvi su do ovog momenta krasili ovu top-listu, jer se radi o modelu koji svojim postojanjem nikada nije ciljao na „običan puk“, već na aristokrate i plejboje. Stoga spomenuti limuzinu i kreirati bilo kakvu listu na kojoj se nalaze limuzine bez spomena Jaguara XJ jednostavno ne možemo zamisliti.
X350 i X358 bili su posljednji trzajevi za klasično izdanje Jaguara XJ. U to je vrijeme sam Jaguar bio pred (još jednim) apsolutnim kolapsom, te svjetla na kraju tunela na momente nije ni bilo.
Sam automobil izgledao je staro i istrošeno, te reciklirano od nemila do bestraga. U kvalitetu se zbog “slavne povijesti” itekako sumnjalo, a za održavanje ovog (kvarovima poprilično sklonog) automobila trebalo je praktički prodavati organe. No samo ga pogledajte…
—još jedna pauza za odlazak na wc—
Elegancija ovog Jaguara predstavlja nešto neponovljivo i oko toga nema diskusije – pogotovo ako se pogleda posljednja generacija ovog modela koja prije sliči na neki veliki Hyundai, nego na Jaguar.
Motorizacija je bila jasno definirana i orijentirana prema stvarnim obožavateljima svijeta automobila i luksuza, umjesto prema štedljivosti, ekologiji i kojekakvim drugim besmislicama, pa se u ponudi (praktički reda radi) našao samo jedan-jedini Diesel.
Dakle eto jasno vidljivog srednjeg prsta za sve one koji se kunu u okretni moment (buraz) i koji Diesel-motore vide kao nešto pohvalno i super.
No sve je to nebitno u usporedbi s pukim vizualnim izričajem ovog automobila, u sklopu kojeg ovaj Jaguar nije samo lijep, već i definira sve ono što opisuje jednu limuzinu ovakvog tipa.
…a sad opet na wc…i to ne radi probavnih smetnji.
Vraćam se odmah…
02. Lexus IS XE20 (2005. do 2013. godine)
Bilo da se radi o nazivu Toyota Altezza, ili Lexus IS, prva je generacija ovog modela u pravilu japanska kopija BMW-ove serije 3. I to je činjenično stanje.
Nekima je to nebitno, nekima odvratno, a neki se na to ljute. No eksterijerom, gabaritima, pogonom i još koječime, prva generacija ovog modela doista jest kopija onoga na čemu je BMW magistrirao već godinama prije.
Usprkos tome je ovaj Lexusov model tamo negdje od 1998. godine nadalje bilježio odlične prodajne rezultate. Stoga nimalo ne čudi nastavak te „copy-paste“ priče, odnosno druga generacija modela IS.
Stvoren pod kodnom oznakom XE20, druga je generacija Lexusa IS već u svojoj konceptnoj fazi odavala dojam predivnog i modernog automobila koji svoje postojanje ne duguje nikome i ničemu. Dapače, već se od pojavljivanja koncepta u medijima javnost očitovala izuzetno pozitivno, a sve je kulminiralo kada se ovaj automobil konačno pojavio na tržištu – i to u obliku koji se jako malo razlikovao od inicijalno predstavljenog koncepta.
Realno gledano, Lexus IS nije pretjerano praktičan automobil, te motorizacijom ne predstavlja ništa posebno. Čak ni najjača „F“ verzija nije predmet snova za štovatelje svijeta automobila kojima je europska konkurencija na polju ovakvih limuzina otprije poznata, pa ni o tome nema smisla pretjerano puno trošiti riječi.
No Lexus IS je dizajnerski čist i prelijepo zaokružen automobil koji svojom elegancijom i jednostavnošću privlači već na prvi pogled.
S optičkim detaljima se nije pretjerivalo ni na koji način i svi su u savršenom skladu s elegantnim globalom, te zajednički odaju dojam jednog odlično osmišljenog automobila. A to je nešto što se za mnoge konkurente unutar klase i ne može reći. Pogotovo u današnje vrijeme.
Samim time Lexus IS ne djeluje nimalo generički, poput npr. BMW-ove „trojke“ E9x ili pak Audijevog modela A4 koja (izuzev gore spomenute B7 generacije) djeluje poput umanjene kopije većih modela iz Ingolstadta.
Ovaj je automobil svojom pojavom uspješno redefinirao ne samo marku i podrijetlo, već se i nametnuo kao unikatan automobil s četverim vratima, što je u sklopu novog milenija i hiper-produkcije zapravo izuzetno teško.
Stoga je prava šteta da u Lexusu nisu zadržali nišu ovog modela, već su se odlučili na unikatan i instantno-prepoznatljiv izričaj zbog kojeg je model IS (prednjim dijelom nalik „Predatoru“) zauvijek upropašten. No to u ovom momentu i nije toliko bitno, koliko činjenica da je Lexus jednom proizveo predivan, skladan i dizajnerski čist automobil.
Nije li to lijepo?
01.Porsche Panamera (2010. do 2016. godine)
Naravno da se samo šalimo.
Prva je Panamera i dalje automobil zbog kojeg i dan-danas sumnjamo kako se netko u Porscheu u to vrijeme drogirao s nekim ultra-potentnim eksperimentalnim drogama.
Dakle, sad kad smo se uozbiljili evo i pravog prvog mjesta ove top-liste:
01. Alfa Romeo 159 Type 939 (2004. do 2011. godine)
Da… Alfa je na prvom mjestu i oko toga se oni nezadovoljni među velecijenjenim čitateljstvom mogu žaliti upravi vodovoda. Jer 159 nije samo lijep automobil, već i najljepša limuzina iz gore navedenog vremenskog perioda.
Amen.
Da podsjetimo: cijela je priča oko ovog Alfinog modela započeta unutar turbulentnog i teškog razdoblja. Spoj Fiata i General Motorsa bio je pred kolapsom i samo pojavljivanje modela 159 na tržištu više je puta bilo upitno.
No napustiti uspješnu priču koju je svojom pojavom započela Alfa 156 jednostavno nije imalo smisla, pa se 2004. godine model 159 ipak predstavio tržištu.
Baza ovog automobila inicijalno je bila namijenjena predstavljanju u obliku nasljednika modelu 166. No kako se od takvog automobila odustalo zbog financijskih poteškoća, tzv. „Premium“ platforma prilagođena je manjem modelu.
Zbog toga je u svojim ranim fazama Alfa 159 patila od prekomjerne težine, te je sam projekt nekoliko puta bio na rubu kolapsa.
Ali to na sreću svih nas predstavlja tek jedan mali dio povijesti ovog automobila.
Dizajn ovog predivnog Alfinog modela u obje karoserijske izvedbe potpisuje Italdesign Giugiaro. Stoga nimalo ne čudi kako se ovaj automobil već od početka temelji na iskustvu, apsolutnom stilu i nepogrešivoj sposobnosti ekipe unutar zidova te slavne dizajnerske marke.
Pa iako Alfa 159 nikada nije obarala brzinske rekorde i nikada nije bila „naj“ automobil na bilo kojem polju, skladnije i ljepše limuzine od 2000. do 2010. jednostavno nije bilo.
Elegantne linije, relativno niska silueta i dojam širine u sklopu ovog automobila stvorile su savršen ekvilibrij, a tek sporadično generirani agresivni detalji na pretežno elegantnoj bazi na onaj su najbolji mogući način spojili naizgled nespojivo. I to neovisno o tome radi li se o limuzinskoj ili karavanskoj izvedbi modela.
Samim time možda treba žaliti što višestruko najavljivana GTA-verzija na kraju nikada nije stigla dalje od ideje, ali s druge strane je možda tako i bolje. Jer da kojim slučajem jest, možda ne bi bilo današnjih vremena u sklopu kojih titulu najljepše limuzine na svijetu Alfa 159 prenosi na svoju mlađu sestru – onu pod nazivom Giulia.
A i u tom bi se slučaju Alfa 159 kad-tad uspoređivala s BMW-ima, Audijima i Mercedesima, što u realnosti doista nikome nije potrebno.
Bilo kako bilo, Alfa-Romeo 159 je apsolutno najljepša limuzina s početka novog milenija. A svojim je voznim karakteristikama ovaj model ispao i jednim od najzanimljivijih automobila s četverim vratima svih vremena.
Eto…to bi bila naša top-lista deset najljepših limuzina od početka novog milenija do kraja prvog desetljeća istog.
S nekim ćete se modelima na ovoj listi vi kao cijenjeni čitatelji našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila složiti, a s nekima ne. No nevezano uz to stojimo pri svom odabiru.
…i da…BMW nije slučajno izostavljen s ove liste, jer nam se usprkos afinitetima prema nekim modelima ove marke cijela era u sklopu koje su Bangleovi mokri snovi (na četiri kotača) bili aktualni jednostavno nikako ne sviđa.
Zahvaljujemo na pažnji i do čitanja.
MOGLO BI VAS JOŠ ZANIMATI I: Top 10: Limuzine novog milenija vol.1