Top 10 – cool automobili iz 2015. godine
Eto, i to je doba godine stiglo – vrijeme kada se zaokružuju liste najboljeg i najgoreg što je auto-industrija tijekom 365 dana uspjela ponuditi na tržište.
No kako nam je svima loših vijesti već preko glave, red bi bio da navedemo top 10 automobila koji su samom svojom pojavom ulijevali vjeru u auto-industriju.
Uglavnom, krenimo s listom…
10. Chevrolet Corvette Z06
Usprkos činjenici koja kaže da na našem malenom internetskom kutku posvećenom svijetu automobile nikada nismo krili oduševljenje s pojedinim američkim automobilima, bilo bi iluzorno i blesavo najnoviju i najjaču izvedenicu Corvette smještati bilo gdje drugdje izuzev na posljednje mjesto ove liste.
Razlog? Jednostavno zato što se uz odličan dizajn, još bolje vozne osobine i snagu s kojom je moguće pokrenuti planet unatrag, najnovija izvedenica Corvette Z06 može pohvaliti i s malim milijunom kvarova.
Samim time usprkos toni divnih atributa i ideja pri samoj pomisli na ovaj automobil ipak nekako nije moguće maknuti gorak okus iz usta, jer se čini da su se usprkos šest desetljeća povijesti ovog slavnog modela inženjeri jednostavno previse žurili i na tržište izbacili polu-proizvod legendarnog naziva i oznake.
Iz tog razloga je deseto mjesto za Corvette Z06 apsolutno zasluženo.
Točka.
09. Audi R8
Da…Audi R8 jedan je od onih automobila koje je izuzetno lako obožavati. Svejedno, reći za najnoviju (tj. drugu) inkarnaciju ovog modela da je poseban, jednostavno bi bilo krivo.
Naime, ako se samo malo bolje pogleda u srž „problema“, lako je vidljivo da novi R8 zapravo i nije pretjerano nov, već bi se prije mogao opisati kao redizajnirani model u odnosu na prvu generaciju ovog automobila.
To naravno nipošto ne znači da je novi R8 ružan ili oku neugodan, no kao što je to slučaj s mnogim Audijevim modelima iz 2015. godine jednostavno ispada da se tvorci baš i nisu potrudili kako treba, te je aktualna generacija u usporedbi s onom prvom ispala nedorečena.
Isto tako vrijedi spomenuti i kako između novog R8 i novog TT-a postoji izuzetno puno sličnosti u dizajnu, pa to daje još jedan razlog za pozicioniranje ovog automobile ovako nisko na listi omiljenih automobila iz 2015. godine.
Na sve ostalo nemam prigovora – dokle god se na tržištu ne pojavi Audi R8 TDi, tj. Do momenta u sklopu kojeg će (vjerujem) Ingolstadt upropastiti još jednu odličnu ideju i pretvoriti je u kravu muzaru s niskom potrošnjom goriva kakvu odjednom „žele kupci“.
08. Volkswagen Golf GTI ClubSport
Iako moram priznati da mi Volkswagen ove godine već ide na jetra, svejedno je nemoguće ignorirati najjači Golf svih vremena. Dapače, ne samo da nije moguće ignorirati ovaj automobil, već ga je potrebno staviti u jednu sasvim posebnu kategoriju u kojoj VW-u i njegovim štovateljima dotični može služiti kao primjer kako to izgleda kada se ne štedi na trudu i idejama.
Usprkos činjenici da je i dalje riječ „samo“ o Golfu, s jedne strane brojke govore same za sebe, jer 265 konja u jednom relativno malom automobilu čak i u današnje vrijeme ne zvuči malo – pogotovo kada se u obzir uzme “overboost” koji istog momenta tu brojku diže za još 25 rado galopirajućih plemenitih životinja.
No s druge strane „samo“ Golfa tu su ovjes, pogon, mjenjački sklop i sva sila ostalih atributa koji svu tu snagu čine iskoristivom, te zajednički definiraju apsolutno upravljiv automobil s kojim je moguće uživati i na cesti i na stazi.
Zbog svega toga je Golf GTI ClubSport za mnoge “ono pravo”, te sam siguran da će dotični ispasti poželjnom alternativom čak i za one koji bilo što sa značkom Volkswagena ne mogu vidjeti ni nacrtano.
07. Mazda MX-5
Ne znam kako kod cijenjenog čitateljstva stoje stvari, no za mene je najava oko nove Mazde MX-5 donijela istovremenu radost i muku.
Razlog je jednostavno u tome što je Miata poput mnogih drugih modela iz generacije u generaciju malo-pomalo rasla i debljala se, pa si jednostavno nisam mogao pomoći oko straha od upropaštavanja još jednog legendarnog automobila koji zbog opreme i sigurnosnih propisa iz upotrebljivosti prelazi u sferu pomodarstva.
No na sreću se to nije dogodilo, već je Mazda i u sklopu najnovije inkarnacije svog legendarnog malog sportskog Roadstera ostala dosljedna originalnoj recepturi: malo snage, malo kilograma, savršen raspored težine i odlična vozna svojstva.
Uz to vrijedi napomenuti i kako je aktualna Miata jedan od najljepših Roadstera svih vremena, pa samim time ne samo da ostajem jedan od fanova ovog automobila, već se usprkos zlim jezicima koji s dozom sprdnje gledaju na Miatu za volanom jednog od primjeraka ne bih osjećao ni najmanje gay, feminiziran ili modno osviješten.
06. Dodge Challenger Hellcat
Ima jakih automobila, ima onih jačih, a ima i onih čija snaga graniči s apsolutnim ludilom. No onda na scenu stupa Dodge Challenger Hellcat.
Mislim, u današnje vrijeme borbe protiv zagađenja, legislaturnih pravila i pravilnika s kojima se regulira rast cvijeća i očuvanje životinjskih vrsta, te sto i jedne gluposti koja je danas ograničila svijet automobila, Dodge se odvažio na tržište izbaciti ovu monstruozu. Tako već pri samom spomenu Challenger Hellcat zaslužuje poštovanje.
Iako moram priznati da zapravo i nisam zaljubljenik u ovaj automobil, jer je od najava do realnosti prešao iz sfere nastavka tradicije u onu koja podrazumijeva bezličnost i neupotrebljivost, aktualni Challenger u ovom izdanju (tj. s više od 700 konja u tvorničkom izdanju) ispada jednim od onih legendarnih automobila i instantnih klasika za kojima ćemo zbog aktualnog kastriranja svijeta automobila kad-tad plakati.
Da…možda Dodge i dalje nije marka koja na tržište nudi automobile koji oduševljavaju svojim finesama i možda je Challenger samo dio tržišta koji će se brzo i lako zaboraviti, no za sve one koji su samo jednom u životu poželjeli imati vrelo nenormalne snage ispod desne noge, Dodge Challenger Hellcat će ostati jedan od razloga za afinitete prema američkoj auto-industriji i 2015. godini u sklopu koje je izašao na tržište.
Amen.
05. Ford Focus RS
“Imat će pogon na sva četiri kotača”, “Biti će pravi RS”, “Imat će Turbo-punjač”, “Biti će revolucija”… Sve su to najave s kojima su iz Forda svako toliko izlijetali u javnost kada se pričalo o nasljedniku najbolesnijeg Focusa u ponudi. No cijelo sam vrijeme ostao skeptičan, jer se sa svakog od Focusa s oznakom RS od najava do izlaska na tržište uvijek nešto pogubilo u vremenu i prostoru.
Ili je nedostajao Turbo-punjač, ili pak pogon na sva četiri kotača. Zatim je i upravljivost bila poprilično upitna kod nekih generacija ovog modela, a događalo se da planovi čak tu i tamo odlaze na policu, da bi se nakon pritiska javnosti ponovno aktualizirali.
No aktualni Focus RS konačno je “ono pravo” – punokrvni “hot hatch” novog doba koji je u stanju prevesti obitelj od točke A do točke B i pri tome na najbolji mogući način svima podariti vrtoglavicu i osjećaj slabosti u glavi i želucu.
Po izlasku modela na tržište počelo se objašnjavati što je sve i kako utjecalo na razvoj modela. Spominjali su se raznorazni stručnjaci u raznoraznim poljima razvoja. Također su se spominjala i raznorazna testiranja pojedinih dijelova i komponenata novog Focusa RS, a jedan se dio cijele priče oslonio in a Kena Blocka kao jednog od najvećih divljaka koje svijet automobila danas ima.
No sve je to nebitno u usporedbi s golom činjenicom da Focus RS postoji i živi dalje kao kompletan automobil u kakvom će imati prilike uživati ništa manje kompletni luđaci.
Nije li to predivno?
04. Ferrari 488 GTB
Svakome tko u svijetu automobile nalazi polje gušta apsolutno je jasno da je Ferrari jednostavno u vlastitoj klasi. I to je činjenica. No s vremenom je ispalo kao da se nešto u priči o Ferrariju malčice pogubilo i nestalo s radara.
Naime, tijekom godina je Ferrari zajedno s ostatkom tržišta sportskih i super-automobila bio primoran iznaći neka nova rješenja zbog kojih bi polarni medvjedi mogli nastaviti s razmnožavanjem, te zbog kojih bi velebitska Degenija i dalje mogla ostati na listi endemskih biljaka. Samim time ne čudi da su se i u Maranellu odlučili svoje klasične motore zamijeniti onima koji izuzev hrpe tehnologije sadrže i Turbo-punjače.
Puristi su tu priču dočekali s noževima u rukama i pokušavali su na sve moguće i nemoguće načine apelirati na Ferrari da ne odlazi u tom smjeru, no kada se 488 GTB pojavio na tržištu, istog je momenta prihvaćen kao i bilo koji drugi Ferrari – s oduševljenjem koje čak ni najveći protivnici umjetnog disanja nisu mogli pobiti.
Dapače, mnogi se kunu u apsolutnu fascinaciju kojom ovaj Ferrari odiše već od pritiska na “start” tipku i paljenje motora, tako da su sve “Fuj Turbo” priče praktički same od sebe pale u vodu.
No ako se mene pita, Ferrari 488 GTB moderni je podsjetnik na najslavnija vremena ove slavne marke, odnosno na modele 288 GTO, F40 i još neke koji su povijest automobila višestruko zadužili kroz svoje performanse i ludilo koje je dolazilo u sklopu standardne opreme.
Zato ovaj automobil jednostavno vrijedi obožavati – baš kao i polarne medvjede.
03. BMW M2
Ako ćemo birati najupotrebljiviji M-model svih vremena, onda bi za mene to bio M3 generacije E46.
Zašto? Jednostavno zato što je naizgled bila riječ o još jednom BMW-u serije 3 s tim slavnim slovom, koji izuzev par proširenja i s nešto jačim zvukom nikome nije gurao u grlo ono što je zapravo bio – pakleni stroj.
Vjerujem da se mnogi neće složiti sa mnom, no eto…za mene je E46 pojam BMW-ove ideologije relativno nepretencioznog sportskog automobila u kojem je moguće uživati na dnevnoj bazi.
I upravo zato me pojavljivanje BMW-a M2 toliko fasciniralo.
Da…znam…M2 je samo još jedan u nizu M-ova nove generacije i moguće ga je gledati kao mlađeg brata modela M4. No BMW M4 je prema mom mišljenju jednostavno preskočio pokoju letvicu, te usprkos milijun i jednom razlogu za obožavanje jednostavno zapeo u sferi pomodarstva, dok M2 baš i nije.
Dapače, s obzirom na dimenzije, masu i performanse (gdje je s E46 M3 praktički na istom nivou), vjerujem da će BMW M2 usprkos sindromu mlađeg brata ostati jednim od onih BMW-ovih modela koji s vremenom plijene još više pozornosti entuzijasta, a to je u svakom slučaju jedan veliki plus za ovaj automobil.
Uglavnom, M3 E46 za mene i dalje ostaje na posebnom mjestu ljestvice omiljenih Bavaraca, no M2 je od prvog pogleda tom posebnom mjestu došao opako blizu i time je još posebniji.
02. Honda (Acura) NSX
Iako se razvoj ovog automobila otegnuo poput predlaganja mandatara nakon posljednjih izbora, cijelo vrijeme ne jenjava entuzijazam prema najjačoj, najluđoj i tehnološki najnaprednijoj Hondi. Dapače, već je tijekom najava i raznoraznih prezentacija oveći broj ljudi bez problema zavirio na svoje bankovne račune, te jedan dio sredstava s njih preselio na Hondin račun, osiguravajući time vlasništvo nad nekim od primjeraka ovog automobila. No usprkos svemu tome nova generacija ove Honde i dalje nije u prodaji.
E sad…iako su to činjenice i nekima su kao takve teško prihvatljive, za nas ostale vrijedi o ovom automobilu skinuti kapu do poda, jer se Honda doista potrudila od prvih najava do danas proizvesti nešto doista posebno, tj. pravog nasljednika originalnog NSX-a koji je tijekom svog postojanja postao predmet snova i obožavanja za mnoge.
Uostalom, ako se samo prisjetimo stavki poput najnovije tehnologije u polju Hibrida, te brojki koje se uz novi NSX vežu, u pravilu postaje jasno o čemu pričam. No ako se uz svu tu teoriju pogledaju i inicijalni testovi na stazi i na cesti, te kada se svi rezultati dotičnih testiranja zbroje na hrpu, postaje jasno da ovo nije još jedna dosadna i obična Honda koja kupce povećalom traži kroz „drugačiji“ dizajn, već automobil koji je u stanju fascinirati na sve moguće i nemoguće načine.
Uglavnom, da se u međuvremenu nije pojavio automobil koji je zasjeo na prvo mjesto ove top-liste, mislim da bih bez ikakvih problema ovu fascinantnu Hondu proglasio automobilom godine, no kako se u međuvremenu ipak dogodio presedan, nema druge nego završiti s drugim mjestom i prijeći na ono prvo.
01. Porsche Cayman GT4
Ako ste kojim slučajem pratili naš mali internetski kutak posvećen svijetu automobila, onda vam je jasno da kao autor tekstova i auto-entuzijast ne krijem ogromne afinitete prema Porscheu 911.
Zapravo, ako ćemo iskreno, to je jedini automobil na današnjem tržištu oko čijeg vlasništva donedavno ne bih razmišljao ni sekunde.
No otkad se na obzoru pojavio Porsche Cayman GT4, 911-ica je nekako pala u drugi plan.
Naime, jako je dobro poznato da Porsche s oznakom GT u današnje vrijeme znači nešto doista posebno. GT3 i GT2 označavaju virus ludila s kojim je oplemenjen Porsche 911, pa takav razvoj situacije vrijedi i za oznaku GT4 s kojom se okitio Porsche Cayman.
Na papiru ovaj automobil ni po čemu ne plijeni posebnu pozornost, jer nije riječ ni o najjačem, ni o najlakšem, ni o najusmjerenijem Porscheovom automobilu u ponudi. No kada se malčice zagrebe ispod površine, Cayman GT4 ispada apsolutnim divljakom i jednim od najupotrebljivijih Porscheovih modela svih vremena, za što pak postoji mali milijun svjedočanstava.
Iako je 911 i dalje bez ikakve stvarne konkurencije, te u današnje vrijeme izuzev Chevrolet Corvette slovi kao jedan od automobila s najdužom tradicijom, Porsche je s Caymanom otvorio jedno novo poglavlje u priči o upotrebljivosti i orijentaciji jednog automobila prema divljaju i vozačkom guštu.
Cayman GT4 samom svojom pojavom ne izaziva strah. Ne izaziva ni instantnu fascinaciju s kojom npr. 911 GT3 odiše već pri samom pogledu na fotografije. No zato Cayman GT4 i jest „vuk u janjećoj koži“ i osim tradicije slavnog prezimena i svega što uz to prezime ide jednostavno na tržište donosi nešto novo, divlje i apsolutno usmjereno prema nemilom natjeravanju i uživanju u raznoraznim silama koje je tijekom vožnje moguće osjetiti.
Samim time Cayman GT4 instantno postaje jednim od najpoželjnijih automobila na današnjem tržištu, a to je nešto čime se mnogi razvikaniji proizvođači i njihovi modeli ni u bunilu ne mogu pohvaliti.