Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Vanja Mirosavljević 02.07.2022

TOP 10 automobila kojima nije bilo lako slijediti korake prethodnika

Svaka legenda, svaki revolucionarni automobil ima nasljednika od kojeg se puno očekivalo zbog slave starijeg brata. Ekipa Jalopnika složila je popis takvih TOP 10 automobila kojima nije bilo lako slijediti korake prethodnika

10.) Ford Police Interceptor Sedan

Ford Police Interceptor Sedan
Ford Police Interceptor Sedan
foto: Automotive Fleet

Da nije apsolutne dominacije Hollywooda u svijetu filma, Crown Victoria bi bila samo legenda znana u SAD-u. Iako ih u Europi gotovo nema, u Americi to je automobil svih zanata.

Moglo bi se reći da je to američki pandan Škodi Octaviji – omiljeni izbor policije, taksista i ostalih javnih službi – kao i Octavia idealan izbor za službeni automobil.

Vjerujem da Amerikanci svaki put smanje brzinu kad vide Crown Victoriju kao što mi refleksno usporavamo kad vidimo sivu Škodu Octaviju, jer tko zna tko se krije iza volana.

Crown Victorija je završila svoju karijeru 2011., a Ford je tražio novi švicarski nož automobila.

Nasljednik Crown Vicotrije je Police Interceptor Sedan baziran na šestoj generaciji Forda Taurusa, a sudeći po korisnicima ovaj automobil je dostojno naslijedio starijeg brata.

9.) Mazda RX-8

Mazda RX-8
Mazda RX-8
foto: Racing Beat

Mazda RX-8 je sportski automobil s Wankel motorom kojeg su ljubitelji RX-7 jedva dočekali.

Kao i sama priča oko Wankel motor koja je slavna, ali i tužna, takva je priča i Mazde RX-8.

Neki je smatraju savršenim nasljednikom RX-7, a za druge nije ni blizu.

8.) Porsche 928

Zapravo je to čist solidan automobil, ali nikako u rangu 911-ice
Zapravo je to čist solidan automobil, ali nikako u rangu 911-ice
foto: Opositelock

Porsche se 70-ih pobojao da interes za legendarnom 911-icom opada pa su odlučili zamijeniti stari automobil nečim modernijim.

Kao nasljednik 911, 928 nije prošao dobro. Bio je skuplji, manje pouzdan i manje sportski automobil.

Srećom pa su u Porscheu shvatili da nema smisla 911 zamijeniti s 928 tako da su i dalje nastavili s proizvodnjom 911 (52 godine i još traje), a 928 je dobila „samo“ 18 godina proizvodnje.

7.) Honda CR-Z

Jednostavno nije to to
Jednostavno nije to to
foto: U.S. News

Honda CR-X je bila veliki hit, a Japanci su pokušali uskrsnuti novi model sa sličnim linijama dizajna i tako se rodila ideja za CR-Z.

Problem je bio u tome što CR-Z ni približno nije imao štih CR-X-a, „ono“ nešto što je CR-X činilo jako privlačnim i željenim automobilom.

6.) VW Golf GTi Mk2

Gotovo besmrtni nasljednik
Gotovo besmrtni nasljednik
foto: Lease4Less

Golf GTi Mk1 ili „kec“ je bio hatchback kojeg su željeli svi jer je utjelovljenje brzog automobila i praktičnosti.

I kada gledamo iz današnje perspektive, inženjerima u VW-u nije bilo lako napraviti nešto što bi moglo nadmašiti ili biti jednako dobro kao legenda.

Međutim, uspjeli su. Golf GTi Mk 2 je toliko dobar automobil da nam je dosadio. Umri više dvojko, umri!

5.) Ford GT

Staro, a novo
Staro, a novo
foto: OkeMobil.net

Ford GT40 je ikona automobilskog svijeta sa svojim klasičnim dizajnom, odličnim performansama i trkaćim naslijeđem.

Ford je 2005. nekako uspio ponovno oživjeti sve te kvalitete, ali i više.

4.) BMW E60 M5

BMW M5 E60
BMW M5 E60
foto: Fastlaps

E60 M5 je fantastičan automobil fantastičnih performansi i dostojan protivnik Mercedesu E63 i Audi S6 u svoje vrijeme.

No, što je s njegovim prethodnikom – E39?

3.) McLaren P1

McLaren P1
McLaren P1
foto: Car and Driver

McLaren F1 je automobil kojeg su skovali sami bogovi.

Taj automobil ne samo da je postavio svojevrsni benchmark u automobilizmu nego je zabio ljestvicu za automobile budućnosti.

Kada se McLaren vratio u svijet masovne produkcije s popularnim MP4-12C, nije im dugo trebalo da shvate da trebaju opet dostojnog natjecatelja u globalnoj trci.

Taj natjecatelj je P1.

2.) BMW E36 M3

Hladno je u sjeni velikog brata
Hladno je u sjeni velikog brata
foto: BMWBlog

M3 iz 90-ih je najmanje poželjan M3.

Reputaciji E36 nije pomoglo niti to što je nasljednik E30 M3, jednog od najboljih sportskih automobila svih vremena.

Daleko od toga da je E36 M3 loš automobil, ali nažalost sjena koju je bacao veliki brat bila je prevelika.

1.) Ferrari F50

Ferrari, Ferrari, to mi samo fali...
Ferrari, Ferrari, to mi samo fali…
foto: 3D Tuning

Najveća mana Ferrarija F50 je ta što je došao nakon F40.

Kako su u Ferrariju uopće mislili nadmašiti F40?

Neki su se žalili da izgledom nije agresivan kao F40, a drugi su se žalili na snagu koja nije bila na visini zadataka kao ona iz V8 twin-turba iz F40.

Ipak, rijetko tko se žalio na riku V12 motora s pedigreom Formule 1.

Podijeli s frendovima!

Vanja Mirosavljević
Vanja Mirosavljević
Kada su noći duge, a interneti jeftini istražuje opskurne detalje iz povijesti, a kada su dani slobodni i benzini jeftini uglavnom besciljno luta nepoznatim cestama. On je onaj lik koji je htio kupiti Lamborghinija, ali ne zna kako se to izgovara.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ford – 10 stvari koje (vjerojatno) niste znali

Piše: Davor Kindy

AKVAPLANING: Znate li što trebate učiniti ako vam automobil “zapliva” na kiši!?

Piše: Monika Matak

Grobnik Track Day – Bilo mi je prvi put…

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Pitali smo umjetnu inteligenciju kako će izgledati automobili budućnosti – Ovo su rezultati!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Auto gume imaju rok trajanja čak i kada se ne koriste

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Je li Hyundai stvorio konceptni automobil koji svi možemo obožavati?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10: Najčudniji Rally automobili svih vremena

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Croatian Drift Challenge Rd.1 2023 – Brdek i doline

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ma kakav Stelvio – ovo je „Cuore Sportivo“


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana