TOP 10 automobila kojima nije bilo lako slijediti korake prethodnika
Svaka legenda, svaki revolucionarni automobil ima nasljednika od kojeg se puno očekivalo zbog slave starijeg brata. Ekipa Jalopnika složila je popis takvih TOP 10 automobila kojima nije bilo lako slijediti korake prethodnika
10.) Ford Police Interceptor Sedan
Da nije apsolutne dominacije Hollywooda u svijetu filma, Crown Victoria bi bila samo legenda znana u SAD-u. Iako ih u Europi gotovo nema, u Americi to je automobil svih zanata.
Moglo bi se reći da je to američki pandan Škodi Octaviji – omiljeni izbor policije, taksista i ostalih javnih službi – kao i Octavia idealan izbor za službeni automobil.
Vjerujem da Amerikanci svaki put smanje brzinu kad vide Crown Victoriju kao što mi refleksno usporavamo kad vidimo sivu Škodu Octaviju, jer tko zna tko se krije iza volana.
Crown Victorija je završila svoju karijeru 2011., a Ford je tražio novi švicarski nož automobila.
Nasljednik Crown Vicotrije je Police Interceptor Sedan baziran na šestoj generaciji Forda Taurusa, a sudeći po korisnicima ovaj automobil je dostojno naslijedio starijeg brata.
9.) Mazda RX-8
Mazda RX-8 je sportski automobil s Wankel motorom kojeg su ljubitelji RX-7 jedva dočekali.
Kao i sama priča oko Wankel motor koja je slavna, ali i tužna, takva je priča i Mazde RX-8.
Neki je smatraju savršenim nasljednikom RX-7, a za druge nije ni blizu.
8.) Porsche 928
Porsche se 70-ih pobojao da interes za legendarnom 911-icom opada pa su odlučili zamijeniti stari automobil nečim modernijim.
Kao nasljednik 911, 928 nije prošao dobro. Bio je skuplji, manje pouzdan i manje sportski automobil.
Srećom pa su u Porscheu shvatili da nema smisla 911 zamijeniti s 928 tako da su i dalje nastavili s proizvodnjom 911 (52 godine i još traje), a 928 je dobila „samo“ 18 godina proizvodnje.
7.) Honda CR-Z
Honda CR-X je bila veliki hit, a Japanci su pokušali uskrsnuti novi model sa sličnim linijama dizajna i tako se rodila ideja za CR-Z.
Problem je bio u tome što CR-Z ni približno nije imao štih CR-X-a, „ono“ nešto što je CR-X činilo jako privlačnim i željenim automobilom.
6.) VW Golf GTi Mk2
Golf GTi Mk1 ili „kec“ je bio hatchback kojeg su željeli svi jer je utjelovljenje brzog automobila i praktičnosti.
I kada gledamo iz današnje perspektive, inženjerima u VW-u nije bilo lako napraviti nešto što bi moglo nadmašiti ili biti jednako dobro kao legenda.
Međutim, uspjeli su. Golf GTi Mk 2 je toliko dobar automobil da nam je dosadio. Umri više dvojko, umri!
5.) Ford GT
Ford GT40 je ikona automobilskog svijeta sa svojim klasičnim dizajnom, odličnim performansama i trkaćim naslijeđem.
Ford je 2005. nekako uspio ponovno oživjeti sve te kvalitete, ali i više.
4.) BMW E60 M5
E60 M5 je fantastičan automobil fantastičnih performansi i dostojan protivnik Mercedesu E63 i Audi S6 u svoje vrijeme.
No, što je s njegovim prethodnikom – E39?
3.) McLaren P1
McLaren F1 je automobil kojeg su skovali sami bogovi.
Taj automobil ne samo da je postavio svojevrsni benchmark u automobilizmu nego je zabio ljestvicu za automobile budućnosti.
Kada se McLaren vratio u svijet masovne produkcije s popularnim MP4-12C, nije im dugo trebalo da shvate da trebaju opet dostojnog natjecatelja u globalnoj trci.
Taj natjecatelj je P1.
2.) BMW E36 M3
M3 iz 90-ih je najmanje poželjan M3.
Reputaciji E36 nije pomoglo niti to što je nasljednik E30 M3, jednog od najboljih sportskih automobila svih vremena.
Daleko od toga da je E36 M3 loš automobil, ali nažalost sjena koju je bacao veliki brat bila je prevelika.
1.) Ferrari F50
Najveća mana Ferrarija F50 je ta što je došao nakon F40.
Kako su u Ferrariju uopće mislili nadmašiti F40?
Neki su se žalili da izgledom nije agresivan kao F40, a drugi su se žalili na snagu koja nije bila na visini zadataka kao ona iz V8 twin-turba iz F40.
Ipak, rijetko tko se žalio na riku V12 motora s pedigreom Formule 1.