Audi i hidrogen tehnologija
Ideja o pokretanju automobila hidrogenom tj. vodikom i nije neka novost. Kako bi dokazao svoju tehnološku superiornost i inovativnost, Audi je odlučio otići korak dalje te, barem sudeći po glasinama koje dolaze iz Audia, proizvesti jedan od takvih automobila.
Audi se po svemu sudeći počeo ozbiljno pripremati za iduću utrku 24 sata Le Mansa. Pošto je BMW već prije odlučio usavršiti tehnologiju koja omogućuje pogon automobila na hidrogen, Audiu nije trebalo puno vremena da se i on baci na posao. Jedan od glavnih i odgovornih ljudi, Stefan Knirsch ovaj potez komentira kao način da Audi dokaže svoju tehnološku nadmoć i znanje koje posjeduje. Međutim, naglašava da se nada kako će ova tehnologija imati primjenu u budućnosti te kako se neće ispostaviti da je ona zapravo skup promašaj.
Međutim, Audi nije početnik u razvoju ovakve tehnologije. Davne 2003. godine javila se inicijativa za proizvodnju automobila koji će biti pogonjeni hidrogenom. Rezultat napora je bio koncept H-Tron Quattro koji ima autonomiju od 600 kilometara, a do stotke ubrzava za sedam sekundi. Postavlja se pitanje ima li mjesta na tržištu za ovakve automobile pošto i oni električni često nailaze na kritike? Na to pitanje iz Audia odgovaraju kako su svjesni da će biti vrlo teško predstaviti ovakav model tržištu pogotovo zbog sveopće prihvaćenosti dizelaša i benzinaca na tržištu. Kako god, vrijeme će pokazati koliko će ovaj, može se nazvati čak i eksperiment uspjeti. Međutim, vratimo se na Le Mans i automobile pogonjene hidrogenom.
Ako Audio zaista razvije, a po svemu sudeći hoće, model pogonjen na hidrogen, bit će to jedan od eksperimentalnih automobila koji će sudjelovati u utrci. U eksperimentima na Le Mansu prednjači Nissan koji je 2012. godine u utrku ušao sa svojim Nissan Deltawing konceptom, a 2014. godine ZEOD RC. Još jedan od takvih eksperimentalnih automobila koji se pokazao sasvim solidnim i koji je ujedno dovršio ovogodišnju utrku do kraja jest Green GT H2. Razvoj H2 je bio dugotrajan proces koji je trajao gotovo pet godina ali se na kraju ulaganje i vrijeme uloženo u njegov razvoj isplatilo.
Što se tiče „običnih“ automobila koji su pogonjeni hidrogenom na tržištu ih nema previše, a neki od poznatijih su Hyundai ix35 Fuel Cell te Toyota Mirai. Međutim, ovi modeli su limitirani brojem primjeraka što je djelom i zbog neprepoznatljivosti ovakve tehnologije na širokom tržištu. Hoće li zaista hidrogen uspjeti istisnuti benzince i dizelaše s cesta ostaje nam za vidjeti ali po svemu sudeći i po prihvaćenosti nove tehnologije, a jedna od nje je i autonomna vožnje, polako ali sigurno nova generacija automobila ozbiljno kuca na vrata.