Automobili koji nikad nisu ugledali svjetlo dana: Mercedes-Benz 190 E Compact Car (1981.)
Još početkom osamdesetih godina su u Mercedesu razmišljali o kompaktu, a sudeći po fotogafijama, i bolje je da su tada odustali.
Planiranje kompaktnijeg Mercedesovog modela za mlađe kupce počelo je još 1970-ih, što je u konačnici dovelo do nastanka Mercedes-Benza 190 (W201). Baby Benz je odmah osvojio srca kupaca, ali u Stuttgartu su smatrali kako im treba još manji model s kojim bi se okušali i u sportu. No, čak i prije lansiranja na tržište kompaktne limuzine W201, u tisku su se pojavile fotografije neobičnog testnog vozila.
Iako su paparazzi očekivali uloviti troprostornu limuzinu, naletio im je čudni dvoprostorni auto bez klasičnog prtljažnika. Što je to bilo? Kućni inženjer Erich Waxenberger je napravio automobil koji je vozio na skraćenoj verziji platforme koja se razvijala za tada nadolazeći w201. Poznat kao “Stadtwagen” (gradski automobil), prototip je imao međuosovinski razmak od samo 2,22 m te prilagođena vrata prtljažnika i stražnja svjetla s Mercedesa W123 T.
Sprijeda je imao široku plastičnu rešetku s tankim horizontalnim letvicama, pravokutna svjetla i odbojnik u boji karoserije, sve u prepoznatljivom Mercedesovom stilu tog vremena. Ipak, na prototipu nema Mercedesove zvijezde! Tada je ekipa oko inženjera Ericha Waxenbergera pokušala zbuniti novinare kvakama na vratima od Golfa I iz 1978., Fordovim ratkapama kao i kölnskim registarskim oznakama.
U unutrašnjosti se gradski automobil vrlo približio modelu serije W201, što se, između ostalog, vidi i iz instrument ploče. Međutim, kompaktni model nudi prostor samo za dvoje, budući da prtljažnik s niskim pragom za utovar i ravnim utovarnim prostorom zauzima ostatak unutrašnjosti ovog gotovo suludo skraćenog automobila.
Barem ga po pitanju motorizacije nisu skratili. Ispod prednje haube je 2,0-litreni četverocilindraš koji je razvijao 122 KS. Dovoljno da ga ubrza do najveće brzine od 175 km/h. Atmosferski benzinac je bio ugrađen sprijeda uzdužno, a snaga se prenosila na stražnje kotače putem automatskog mjenjača. Stadtwagen je vremenom postao sporna točka u tvrtki, ali je prebačen u drugi odjel i nakratko korišten za prikupljanje podataka o gradskim automobilima, segmentu u kojem Mercedes tada gotovo da nije imao iskustva.
Podrazumijeva se da takav Stadtwagen nije došao do faze serijske izrade, ali su inženjeri nastavili raditi na malom automobilu dizajniranom da se smjesti ispod w201. Rad na razvoju na kraju je doveo do A-klase w168 i nastanka Smarta. Ovaj neobični automobil povremeno se može vidjeti u Mercedes-Benz muzeju u Stuttgartu,