Pitanje tjedna: Koji je najbolji automobil s atmosferskim V8 motorom svih vremena?
Volite li snažni atmosferski V8? Vjerojatno je odgovor potvrdan jer u protivnom ne biste čitali ovaj članak. Ima nešto jednako zastrašujuće (zvuk) i zadovoljavajuće (opet zvuk) u njima, a već dugi niz godina Mercedes-AMG je jedan od najvećih zagovornika tog motora.

Međutim, ovog tjedna je objavljeno da će novi posebni AMG GT3 biti posljednji model u kojeg će biti ugrađivan nevjerojatni 6,3-litreni atmosferski V8 motor. To nas je potaknulo na razmišljanje: što vi mislite, koji je najbolji automobil s atmosferskim V8 motorom ikada napravljen?

Ne možemo govoriti o ovakvom pogonskom sustavu, a da ne spomenemo Ferrarijev ‘F136’ 4,5-litreni V8 – najpoznatiji po modelu 458 Speciale. Dok su Mercedesovi tehničari dizajnirali gromoglasan zvuk, Maranello je išao na višestruko viši ton. Performanse u modelu Speciale nisu nimalo loše: 597 KS, ubrzanje do 100 km/h za tri sekunde i maksimalna brzina od oko 320 km/h. I sve to upakirano u automobil koji bi mogao krasiti naslovnice svih izdanja Voguea.

Zašto ne bismo razmotrili nešto skromniju opciju, poput E92 M3? Još je samo nekoliko godina od svoje 20. obljetnice, a nevjerojatno je dobro ostarjela u smislu dizajna i performansi. Posebno potonje je ono što nas ovdje zanima jer 4,0-litreni ‘S65’ V8 sjedi u automobilu koji je i lagan i dovoljno snažan da proleti niz ravnicu. Pogotovo dok vrišti na vrhu svojih 8.400 okretaja u minuti. Bez sumnje, to je jedan od najboljih M automobila modernog doba.

Zaokružimo naš uobičajeni trio razmatranja nečim iz nacije koja je popularizirala V8 motore: Corvette Z06. Njegov potpuno prirodni 5,5-litreni V8 motor s ravnom radilicom razvija oko 670 KS. Ali ono što najnoviju generaciju dugogodišnjeg Chevyjevog sportskog automobila čini tako posebnom jest to što sada stvarno djeluje kao da se može natjecati s ostalim egzotičnim automobilima svijeta. Ima izgled, ima sposobnost u zavojima i, iznad svega, sada je središnje smješten motor.