Želite li biti James Bond?
Ako je odgovor „DA“, Aston Martin ima rješenje za vas – i to u 150 primjeraka.
Kada su davne 1961. godine producenti Albert R. Broccoli i Harry Saltzman kupovali prava za snimanje filmova po romanima Iana Fleminga, vjerojatno nisu ni sanjali da će priča o Jamesu Bondu doživjeti dvadeset i pet dugometražnih projekcija na velikom platnu.
Također je lako pretpostaviti da dinamični dvojac iza tvrtke EON Productions nije mogao ni približno pretpostaviti da će Sean Connery, George Lazenby, David Niven, Roger Moore, Timothy Dalton, Pierce Brosnan i Daniel Craig kao glavni akteri priča o „prokletom tajnom agentu“ postati planetarno popularni muškarci za kojima će uzdisati oveći broj ljudi.
Uglavnom, kada se sve zajedno zbroji i oduzme, James Bond (odnosno 007) postao je sinonim za aroganciju, markantnost, eleganciju, sposobnost i akciju, dok je ostatak atributa kojima se 007 razmeće možda bolje prešutjeti zbog poprilično seksualne prirode.
E sad….kako je elegantni tajni agent ipak trebao i prijevozno sredstvo, tijekom godina se itekako radilo na tome. James Bond je u raznim periodima svog života vozio Lotus, Toyotu, BMW i još mnoge druge modele raznoraznih proizvođača kada je za to bilo potrebe, no Aston Martin je nekako oduvijek čvrsto povezan s MI6 i Jamesom Bondom kao agentom u službi njenog visočanstva.
Da, dotična je tvrtka svoje modele na diskreciju ponudila ukupno jedanaest puta, no taj dio priče ispada nebitnim ako se sagleda šira slika u sklopu koje je BMW bio jednostavno previše serijama nastrojena tvrtka, dok je Lotus u usporedbi s Astonom ispadao nekako neozbiljnim.
Uglavnom, za proslavu te dugogodišnje suradnje između čovjeka kojem svijet nije dovoljan i tvrtke Aston Martin proizvedeno je nekoliko primjeraka jednog posebnog i limitiranog proizvodnog procesa čiji je konačni produkt uobličen u model DB9 „Bond Edition“.
Kako ste već najvjerojatnije pretpostavili, baza samog automobila je izvedena iz modela DB9 GT, što zapravo nije ništa loše, jer dotični Aston Martin za početak ima opakog potencijala.
Naime, V12 motor pod poklopcem ovog automobila raspolaže s ukupno 6 litara zapremine, što pak u smislu onih bitnijih brojki rezultira s ukupno 540 konja i 620 Nm maksimalnog okretnog momenta.
To nadalje rezultira s oko 4,5 sekundi, koliko traje ubrzanje od nule do 100 km/h, a vrijedi spomenuti i maksimalnu brzinu od skoro 300 kilometara na sat.
Uglavnom, usprkos apsolutnom manjku noviteta u smislu performansi ovom automobilu jednostavno ne mogu zamjeriti ama baš ništa, jer naglasak ionako nije na onome što je skriveno, već na onome što je suptilno i stilski dorađeno na planu eksterijera i interijera ove limitirane edicije modela DB9 GT.
Naime, za početak je korištena posebna nijansa sive boje nazvana „Spectre Silver“ i upravo u tu će boju biti polakirano svih 150 primjeraka ovog automobila.
Zatim su tu već otprije poznati 20-inčni kotači s deset krakova, no tu pak nema zamjerke jer jednostavno ne vidim smisla u mijenjanju nečeg što već samo po sebi izgleda i stoji savršeno.
Tu je i nekolicina decentno razmještenih logotipova koji označavaju „Bond Edition“ DB9 GT, no kada bi čovjek odlučio cjepidlačiti, moglo bi se reći kako dodanih detalja na automobilu i nema baš previše.
Sa svoje unutrašnje strane Aston Martin DB9 GT „Bond Edition“ također donosi manje-više istu priču u sklopu koje je dorađeno i(li) zamijenjeno tek nekoliko detalja.
Tako prije svega vrijedi spomenuti najfinijim pokrovom donedavno živih krava presvučena sjedala, na kojima su decentno izvezeni pištolji, nule i sedmice, te „Bond Edition“ natpisi. No to nije sve, jer ako se potencijalni vlasnici žele osjetiti poput tajnog agenta pri svakom ulasku u automobil, tu je dorađena verzija infotainment-sustava čiji zaslon automatski prikazuje nekoliko gore već spomenutih logotipa.
Uglavnom vrijedi zaključiti da je Aston Martin DB9 GT već u svom tvorničkom izdanju jedan itekako poseban automobil, dok u ovom pokretnom slavlju vezanom uz najnoviji u nizu filmova o Jamesu Bondu cijela priča pomaknuta još pokoji korak u smislu ekskluzivnosti i elegancije.
Šteta je samo što Aston Martin planira proizvesti samo 150 primjeraka, a još je veća šteta da za nas obične smrtnike cijena od preko 160,000 funti ispada nedostižnom.
Samim time se čovjek može zapitati vrijedi li nekoliko logotipa i nijansa sive nazvana po filmu, no odgovor se zapravo nameće sam po sebi – tim više što je u cijenu uključen jedan posebno dizajnirani kofer i Omega Sea Master Aqua Terra kao ručni sat koji uz unikatan remen (s još logotipova) ruku vlasnika može poistovjetiti s rukom Daniela Craiga.
Možda to i ne zvuči toliko zanimljivo, no treba uzeti u obzir i kolekcionarsku vrijednost koja bi iz godine u godinu zapravo trebala samo rasti.
…a hoće li, pokazat će vrijeme.