Spyker predstavlja najružniji SUV na svijetu
Iako Bentley Bentayga i dalje ne liči ni na što, nekako se ne mogu oteti dojmu da Bentleyju dugujem ogromnu ispriku, jer u usporedbi s ovom izmišljotinom, Bentayga izgleda poput najljepšeg stvorenja na svijetu.
Spyker – tvrtka koja od samog kraja prošlog milenija na tržište nudi retro-filozofiju, apsolutnu dosljednost performansama i razmještanju organa za volanom automobila, te retro-filozofiju koja kroz detalje podsjeća na svijet aviona iz prvog svjetskog rata. Dakle, reklo bi se kako je ova nizozemska tvrtka savršen spoj između tehnologije, stila, performanci i dubokih džepova svojih kupaca i klijenata.
…ili je tako barem bilo do prije nekog vremena…
Prije dvije godine je Spyker bankrotirao. Prema navodima financijskih kuća, taj je bankrot dobrim dijelom izveden namjerno, kako bi se tvrtka restrukturirala iz nule, te na tržište stigla jača nego ikad, ali to su samo špekulacije od kojih se ne živi. Stoga recimo kako su se Nizozemci jednostavno malčice zaigrali i poput mnogih sličnih tvrtki jednostavno propali.
No to je sada povijest, jer Spyker ne samo da se vratio, već izuzev modela C8 Preliator uskoro priprema svijetu ponuditi još jedan prediv…
Hm…ispričavam se – bio sam pod dojmom nekih sada već minulih vremena, pa bih poput Spykera i ja krenuo ispočetka…
Prije nekoliko tjedana, odnosno točnije po otvaranju ovogodišnjeg sajma automobila u Ženevi, Victor Muller je kao glavna i odgovorna osoba ispred tvrtke Spyker svijetu najavio „Napredan hibridni SUV i jedan od najljepših automobila te vrste svih vremena“.
OK…predivna floskula, ali nažalost i jedna od onih za čije izjavljivanje čovjek mora biti slijep ili napušen van pameti.
Zašto? Odgovor je jednostavan da jednostavniji ne može biti: samo pogledajte automobil o kojem je riječ i sve će vam istog momenta biti jasno.
Da…Spyker D12 Peking to Paris (ako će se ovaj automobil u konačnici doista tako nazivati) jednostavno je oduran iz svakog kuta i nevezano gledaju li se detalji ili global.
Nekome će se doduše ovaj automobil učiniti zanimljivim i drugačijim, ali na to bih samo citirao jednog svog kolegu koji je jednom prilikom izjavio kako su i ljudi s genitalnim herpesom drugačiji, pa to svejedno ne znači da bi čovjek poželio u sklopu međunožja imati tu pošast.
Realno gledano, filozofija dizajna ovog automobila je jasna kao dan – pratiti ostatak ponude modela koji su djelovali čisto, lijepo i zanimljivo. No ne treba zaboraviti da ta „copy-paste“ priča ne prolazi baš uvijek kako je inicijalno zamišljena, te da postoji nekolicina proizvođača automobila koji su s takvim pristupom totalno promašili metu.
Uglavnom, Spyker D12 jedan je od onih automobila koji bi i luk natjerali da zaplače, te koji služe roditeljima da svoje zločeste klince imaju čime plašiti prije spavanja.
„Sine…ako nećeš biti dobar u školi, po noći će ti iz ormara izletjeti Spyker D12“. To bi otprilike bila najgora prijetnja koju mogu zamisliti za klinca koji voli automobile.
Inicijalno je koncept ovog modela predstavljen još tamo negdje 2006. godine, no kako se Spykeru već tada treslo tlo pod nogama, od cijele priče tada nije bilo ništa. Problem je bio u tome što je obećana motorizacija bila uobličena u Volkswagenov W12-motor, ali kako je Spyker već tada imao znatne financijske gubitke, od tog motora na kraju nije bilo ništa, te je nekih 200 kupaca dobilo nazad svoje depozite.
Stoga je sada nakon restrukturiranja tvrtke najavljena konačna verzija ovog modela, koja bi se na tržištu trebala pojaviti „uskoro“ (što god to značilo), te na Lotusovoj aluminijskoj platformi i s V8-motorima koje potpisuje Koenigsegg.
Onaj hibridni dio doduše nije u detalje objašnjen, pa se još uvijek ne zna tko će biti partner na projektu, te o kakvom se sufiksu snage radi, ali ideja je V8-motor upariti s onim električnim, te u cijelu priču upakirati i tzv. „Range Extender“, kako bi se D12 mogao bez većih problema boriti s konkurencijom.
Fotografije koje u privitku ovog teksta možete vidjeti prikazuju koncept od prije deset godina, no ako je za vjerovati glavnim i odgovornim ljudima na čelu tvrtke, D12 bi (i dalje) trebao izgledati upravo ovako: „moderno, dizajnerski čisto i oku ugodno“, tj. prevedeno na jezik zdrave logike: isforsirano tradicionalistički, dizajnerski čudno i loše za vid u općenitom smislu.
Gore spomenuti gazda Victor Muller izjavio je još i kako „Specifikacije automobila zacrtane su u detalje i ukoliko sve bude po planu, sanjam o službenom predstavljanju ovog novog modela svijetu najkasnije 2018. godine, odnosno kada salon automobila u Ženevi iduće godine ponovno otvori svoja vrata“.
Iskreno vjerujem u riječi stričeka Victora, ali zajedno s nekim drugim članovima redakcije našeg malenog internetskog kutka posvećenom svijetu automobila moram reći da nismo sigurni radi li se o snu ili o noćnoj mori s kakvom se ni Freddie Krueger ne bi mogao boriti.
…a daljnje je dojmove u maniri političke i sociološke korektnosti možda je ipak bolje prešutjeti.