Slavljenička moderna retro verzija – Seat 600 BMS
U Barceloni je predstavljen, moderna retro verzija španjolskog “Fiće”. Proteklo je, naime, 60 godina od predstavljanja.
Seat je na sad već minuli autosalon u Barceloni poveo šaroliku svitu. Ateca, Ibiza i Leon Cupra su imali društvo u vidu jednog zanimljivog retro koncepta. Seat 600 BMS inspiriran je originalnim modelom 600 koji je prošlog mjeseca proslavio okruglih 60 godina od predstavljanja. Bio je to prvi španjolski narodni automobil i licencirana replika Fiata 600, onog istog automobila na čijem je temelju nastao jugoslavenski Fićo. Kad se uzme u obzir da su Seat 600 i spomenuta Zastava 750 bili gotovo isti automobili, Seat na neki način tim potezom i budi malo uspomene na jedan od najpopularnijih auta naših krajeva.
Seat 600, kojeg smo se u kontekstu prošlosti prisjećali ovdje, se proizvodio od 1957. do 1973. godine. Majušni automobil za četvero ljudi i s dvoja vrata u dužini je imao svega 332 cm, a težio je 580 kg. Za pogon mu je bio zadužen maleni motor obujma 633 cm3 s 19 konja, ali su kasnije inačice dobile malo snažniji motor (767 cm3 i 22 KS). Proizvedeno ih je 797.319.
Zastava 750 je bila ipak napredniji i dugovječniji model od Seata 600. Pojavila se koju godinu ranije, a na tržištu je bila punih 30 godina. Automobil je od samog početka proizvodnje imao malo snažniji motor, obujma 767 cm3 i s 25 KS, a “sportska” je verzija imala 30 KS. Kasnije je preimenovan u Zastavu 850 te dobio motor od 32 KS. Fiat 600 se proizvodio, osim u Španjolskoj i Jugoslaviji, također i u Italiji, Austriji i Argentini. Ukupno ih je proizvedeno 2,7 milijuna.
Ovaj današnji koncept iz Barcelone, baš kao nekad, ima samoubilačka vrata (suicide doors) koja se otvaraju prema natrag, a ima i meki krov. Na cijeloj restauraciji se trudila ekipa od tridesetak ljudi, a 1500 sati i tisuću originalnih dijelova poslije je nastalo to što je nastalo. Konkretan primjerak na kojem je rađeno proizveden je 1965. g. i nije ga nitko vozio 25 godina, što je bilo razlog da je trebalo dosta poraditi na elektronici i mehanici.
„Finalni rezultat je gotovo bolji nego kad je automobil prvotno napustio tvornicu“ – komentirao je za Carscoops Ángel Lahoz, inženjer Seatovog tehničkog centra koji je i bio odgovoran za cijeli projekt. Koncept krasi nova „metalic twist“ boja, a tu su i ekskluzivne kožne presvlake s narančastim šavovima.
Da se u korijenu sasijeku špekuliranja, dotični koncept ostaje u sferi koncepta i nema govora o serijskoj proizvodnji. Nema nekog novog Fiće, ukratko. To vas ne bi trebalo zaustavljati u provjeravanju sljedećeg videa: