Priprema li Lamborghini električni hiperautomobil?
Ako je za vjerovati YouTube videu na njemačkom, Lamborghini, inače ne baš veliki ljubitelj turbo punjača, više neće biti zadnje ime koje biste vezali uz elektrifikaciju.
Ako zanemarimo unikatni koncept Asterion, jedina poznata kuća koja nije zavirivala na takvo tržište je nosila naziv Lamborghini. Ne zadugo. Razjareni bik će se izgleda elektrificirati. Riječ je o YouTube kanalu Auto Bilda gdje se u jednom video klipu izvještava o Lamborghini izletu u električna bespuća automobilskog svijeta. I to uz pomoć tehnologije Porsche Mission E koncepta. J1 platforma je podesiva pa time i prilagodljiva eventualnim drugim modelima.
Svi smo vidjeli video klip u kojem Tesla Model S P100D premašuje Lamborghini Huracan u ubrzanju. Najnovije spomenute vijesti (ili nagađanja) sugeriraju da bi talijanski proizvođač superautomobila (sad pod okriljem Volkswagen grupe) mogao poraditi na novom hiperautomobilu, koji bi možda onda bio više nego kvalitetan izazivač električne uzdanice Elona Muska.
Lamborghini bi za taj pothvat, osim što bi pozajmio tehnologiju od Porsche Mission E koncepta, napravio proizvodnju dotičnog automobila samo u ograničenoj seriji. Još je nesigurno, ali nagađa se da bi bolonjski projekt trebao ponijeti ime – Vitola. Također, elektromotori bi trebali pogoniti svaki kotač posebno, sveukupno generirajući ukupno 800 konjskih snaga. Samo ubrzavanje do 100 km/h bi trebalo trajati 2,5 sekunde. Maksimalna brzina bi, pak, dostizala i više od 300 km/h. Krasno.
Novi nabrijani električni Lamborghini bi trebao koristiti i platformu i sustav brzog punjenja Porscheovog Mission E automobila. Korištenje tehnologije iz sttutgartskog Zuffenhausena bi navodno umnogome snizilo troškove, što bi vjerojatno bilo od velike pomoći epilogu u kojem na kraju i ugledamo nekakav serijski model.
U ovom trenu je Lamborghini električni hiperautomobil Vitola još u domeni glasina, tako da bi se sve trebalo uzeti s rezervom, sve dok se ne dogodi pojava nekih opipljivijih informacija. U prilog tome spomenimo da će Porscheova konkurencija Tesli, Mission E, teško debitirati prije 2020., a isto tako teško će Porsche dozvoliti Lamborghiniju da upotrijebi njegovu kul i naprednu tehnologiju, ako ni zbog čega, možda onda zbog ponosa. Ili ne?
Pored svega, famozni Mission E koncept može raspolagati s 600 KS, a i njegova serijska verzija bi trebala biti u tim istim okvirima. Dobivanje još nekih dodatnih 200 konjskih snaga iz sustava bi možda moglo predstavljati poteškoću.
Bivši Lamborghini šef, Stephan Winkelmann, nije htio dodavati električne i hibridne modele proizvođaču talijanske superautomobilske egzotike. Smatrao je da je dotična tehnologija suviše skupa te da zahtijeva dodatak suvišne mase. Stefano Domenicali, međutim, kao aktualni boss bi mogao čak biti i otvoreniji prema čarima električne tehnologije.