Zašto Lamborghini Asterion neće zaživjeti?
Možda je ovo za vas novost i niste imali pojma da nedavno predstavljeni hibridni Lambo nikada neće vidjeti serijsku proizvodnju, no znali to ili ne, evo razloga zašto je tome tako.
Prošlo je nekoliko mjeseci otkad se Lamborghini pod direkcijom Audija odlučio uskočiti u prepucavanja snagatora iz domene super-automobila u onu koja podrazumijeva ekologiju.
Uglavnom, tom je prigodom u medije pušteno nekoliko fotografija i osnovni opis Lamborghinijevog modela pod nazivom Asterion.
Lamborghini Asterion je idejno zamišljen kao super-automobil koji bi sa svoja dva motora (benzinskim i električnim) i s ukupno 910 konjskih snaga bez problema mogao parirati već otprije poznatom trojstvu modernih ekoloških ubojica, odnosno Ferrarijevom modelu LaFerrari, McLarenu P1 i Porscheu 918 Spyder.
Tako bi Lamborghini za sebe osigurao status pravog protivnika gore navedenim slavnim markama i sebi osigurao dio tržišnog kolača u domeni super-automobila s izraženim ekološkim afinitetima.
Danas, tj. nekoliko mjeseci nakon predstavljanja ovog konceptnog hibridnog monstruma cijela priča ipak nema sretan završetak, jer je Stephan Winkelmann kao čovjek na čelu Lamborghinija u sklopu izjave za javnost objelodanio kako Asterion ipak neće dobiti zeleno svjetlo za serijsku proizvodnju.
Samim time je ovaj Lamborghinijev konceptni uradak završio poput nekolicine sličnih ideja nekih drugih proizvođača automobila poput jaguara, koji je svoj koncept nazvan C-X75 također umirovio prije nekog vremena.
Uglavnom, g. Winkelmann cijelu priču objašnjava ovako:
„S obzirom na dimenzije i dodatnu težinu koju stvaraju baterije, imali smo priliku napraviti veći i prostraniji sportski automobil. No kupci naših modela tome nisu skloni.
Prosječni Lamborghini u privatnom vlasništvu napravi oko 4,000 kilometara na godinu, što znači da nitko ne koristi naše automobile na dnevnoj bazi, pa bi elektrifikacija u sklopu modela zapravo bila bez nekog bitnijeg značaja“.
U prijevodu bi to značilo da kupcima Lamborghinija ama baš ništa ne znači potrošnja goriva ni uštede na bilo kojem planu, već od Lamborghinija prvenstveno očekuju da krši pravila i bude drugačiji od svih.
To pak ni u bunilu ne čudi s obzirom na povijest ove marke, te modele poput Miure i Countacha, te nekolicine konceptnih uradaka među kojima uvijek vrijedi istaknuti Sesto Elemento i Egoistu.
Naime, dotični su modeli sami po sebi u javnost dolazili bez ikakvih kompromisa, te je Miura zbog manjka aerodinamike uzlijetala s ceste pri određenim brzinama, dok je za volanom Countacha bilo praktički nemoguće disati i zadržati sluh (a da parkiranje ni ne spominjem).
S druge strane su konceptima naziva Sesto Elemento i Egoista nedostajale samo rakete zemlja-zemlja da bi još jasnije dočaravali dizajnerske niše povučene iz svijeta borbenih zrakoplova, pa ako to nije apsolutni manjak bilo kakvog kompromisa, onda doista ne znam što jest.
Uglavnom, riječi g. Winkelmanna odjeknule su svijetom koji prati Lamborghini i istovremeno se veseli svakom pomaku koji auto-industrija napravi u domeni super-automobila, pa stoga ne čudi oveća količina negativnih kritika na ovakvu odluku – tim više što je Lamborghinijeva limuzina Estoque također završila u ladici, dok se s druge strane za Lamborghinijev SUV-model pod nazivom Urus pali zeleno svjetlo.
…i onda netko kaže da svijet automobila u današnje vrijeme ima apsolutnog smisla…