Predstavljamo Renault za kojim ćete sliniti
Pogotovo ako pripadate starijoj generaciji auto-entuzijasta koja je svoje afinitete prema svijetu automobila iskazivala kroz svijet Rally-natjecanja.
Ako ste ikada zavirili u povijesne knjige vezane uz svijet automobila i otvorili poglavlje Rally-automobila iz ranih sedamdesetih, pretpostavljam da ste istog momenta vidjeli i Alpine A110.
Mnogima u današnje vrijeme to ime ne znači ama baš ništa, jer je tijekom proteklih desetljeća taj naziv malo pomalo nestajao iz kuloara koji prate auto-industriju.
S jedne strane to nije nimalo čudno, jer je tvrtka Alpine još u sedamdesetima ušla u brak s Renaultom, te je time izgubila dio vlastitog identiteta, no s one druge strane su Renaultovi modeli s potpisom te slavne marke auto-entuzijastima diljem svijeta predstavljali sveti gral francuske auto-industrije. Samim time ne čudi kako se (po drugi puta u posljednjih nekoliko godina) naziv Alpine pokušava oživjeti.
Prvo je prije dvije-tri godine krenula serija najava oko zajedničkog modela koji bi trebao nositi naziv Alpine, no istovremeno biti spoj Renaulta i Lotusa. Zatim se kroz dane i mjesece cijela priča nekoliko puta zakomplicirala, te je nedavno skroz pala u vodu, no ideja oko oživljavanja ove slavne marke nekako je ostala „tu negdje“.
Za početak je u igri Gran Turismo 6 tvrtka Alpine oživljena kroz digitalni koncept automobila sutrašnjice koji danas kroz zabavu i jurcanjem virtualnim stazama igre gamerima u svim kutevima planete otvara neka stara-nova poglavlja priče o svijetu automobila. No to očito ni približno nije dovoljno, jer Renault uskoro sprema stvarni hommage za Alpine i sve ono što je ta tvrtka donijela u svijet automobila.
Naime, hommage modelu A110 (odnosno A110S, ako ćemo cjepidlačiti) malo pomalo prelazi iz domene crteža u onu koja podrazumijeva proizvodni ciklus. Tako su barem čelni ljudi tvrtke Renault najavljivali tijekom proteklih dana, te za „nevjerne Tome“ tijekom ovog vikenda na prostoru održavanja utrke 24 sata Le Mansa pokazali i manje-više gotov konceptni uradak.
Dotični je nazvan Alpine Celebration Concept i u ovom momentu je zamišljen kao mobilna proslava šezdesete obljetnice za model A110 Berlinette, koji je tijekom svog životnog vijeka prvenstveno kroz pobijede na Rally-natjecanjima diljem svijeta ušao među legendarne automobile tog sporta.
Tijekom sedamdesetih je godina IMC-Rally serije natjecanja taj relativno malen i neugledan automobil uspio „uzeti mjeru“ mnogim razvikanijim modelima poput Porschea 911S, Lancie Fulvie, Fordovog legendarnog Escorta RS 1600 i Datsuna 240Z, a cijela je priča kulminirala 1973. godine, kada je Alpine A110S uspio zabilježiti čak šest pobjeda u jednoj sezoni.
Time se ovaj automobil upisao u anale najuspješnijih Rally-automobila svih vremena, pa samim time ne čudi da se Renault odlučio priču oko ove moderne izvedenice dovesti do kraja.
U ovim momentima nitko još ne zna kakav bi motor mogao pogoniti ovaj automobil, no ako ćemo pretpostavljati, onda bih se u toj domeni priče okrenuo 2-litrenom motoru iz aktualne generacije modela Megané, no (najvjerojatnije) uz razliku u pogonskim kotačima.
Mislim, događalo se i prije da se neki legendarni modeli u tom dijelu upropaste (za što je najbolji primjer uobličen u prvu fazu reinkarnacije Volkswagenove „Bube“), no bilo bi glupo odudarati od (prvenstveno) legendarnog trkaćeg automobila kroz utilizaciju pogona na prednje kotače, pa sam nekako sklon misliti da se Francuzi neće odlučiti na takvog što.
Mjenjački sklop je također nepoznat, a i sam dizajn usprkos najavama stoji pod veom tajni i zapravo se ne zna u kolikoj će mjeri konačni automobil odstupati od ovog aktualnog izdanja.
iskreno se nadam da neće baš puno, jer ako se gleda u cjelini, onda Alpine Celebration Concept izgleda savršeno i bilo bi sasvim nepotrebno mijenjati bilo koju stavku dizajna (pogotovo predimenzionirane i istovremeno genijalne retro-kotače), no sve će to pokazati samo vrijeme.
Doduše tog vremena baš i nema pretjerano puno, jer od danas do početka sljedeće godine, kada bi po otvaranju vrata još jednog izdanja salona automobila u Ženevi trebalo biti predstavljanje gotovog automobila, ali ako ćemo realno, taj dio priče u ovom momentu nije ni najmanje bitan.
Dapače, ono što jest bitno svodi se na genijalan dizajn i dugo-očekivani povratak jednog od najcjenjenijih imena u svijetu auto-sporta, što pak govori o tome da Francuzi ipak nisu skroz zastranili u domenu borbi sa štopericom na Nordschleifeu i korištenje procesora zvuka u svojim sportski-orijentiranim modelima, a to je u današnje vrijeme već velikastvar.
Zato ovaj automobil vrijedi čekati i nadam se da će se planovi doista ostvariti, te da će Alpine makar kroz jedan-jedini model još jednom oživjeti.