Porsche Cayman GT4 Clubsport košta koliko?
Riječima Sir Olivera iz vječnog stripa Alan Ford: „Cijena? Prava sitnica!“
Prije nekog vremena sam se našao u situaciji u sklopu koje sam šutke blejao u monitor i poput debelog klinca u slastičarnici samo nekontrolirano ispuštao sline. U tom se momentu ispred mene nalazilo nekoliko fotografija Porscheove igračke za stazu nazvane Cayman GT4.
Iako ne skrivam afinitete prema Porscheu, te model 911 i dan-danas smatram jednim od najboljih automobila svih vremena, moram priznati da me iznenadila reakcija na ovaj Cayman, jer taj model nikada nisam uspio shvatiti ozbiljno.
Razlog tome prvenstveno leži u činjenici da je Cayman općenito na najprecizniji (tj. rekli bismo tipično njemački) način smješten u procijep između 911-ice i Boxstera, te samim time Caymanu nije dozvoljeno da raste, jer da kojim slučajem jest, pretpostavljam da bi se mnogi odlučili zamijeniti afinitete prema 911-ici za one prema Caymanu.
U Porscheu to naravno jako dobro znaju, pa nije bilo nikakve šanse da se takav „gaf“ dogodi, pa tim više čudi kako se Cayman GT4 pojavio iznenada u toliko prelijepom i sposobnom izdanju.
No to je sad već povijest…
Sadašnjost donosi Cayman GT4 Clubsport, koji je u srži ni manje ni više nego ultra-lagano i apsolutno usmjereno oružje prema utrkivanju sa štopericom, tj. korištenju na stazi. Samim time Porsche Cayman GT4 Clubsport ne mogu gledati drugačije, već samo kao igračku – i to poprilično skupu ako je za vjerovati informacijama koje su prije nekoliko dana „procurjele“ poput Severinine glave uloge u domaćem akcijskom filmu s elementima tragedije.
Naime, prema određenim izvorima u Porscheu, Cayman GT4 u Americi košta nekih 165,000 dolara (plus porez). Za te novce vlasnik dobiva tradiciju, kvalitetu, usmjerenost prema divljanju i pokoju stavku opreme koja se kudikamo razlikuje od „civilne“ verzije Caymana.
Tako Cayman sa sufiksom GT4 na raspolaganje stavlja drugačiju optiku, kotače, ovjes, višak snage u odnosu na „običnu“ verziju modela, te svu silu ostalih manje-više trkaćih dodataka izrađenih od najlakših i najčvršćih materijala.
No Clubsport-verzija Caymana GT4 dolazi s još nekolicinom stvarčica koje poskupljuju već ionako poprilično paprenu cijenu.
Dotične stvarčice svode se na još noviji prednji i stražnji branik, nove usisnike za zrak, novi dezen još lakših i čvršćih kotača, nova trkaća sjedala koja potpisuje tvrtka Recaro, te još nekolicinu manjih (i novih) stavki s (novog) popisa opreme. No kako u Porscheu već poslovično čak i najmanje detalje naplaćuju samo tako i usvajaju filozofiju „manje je više“ poput teorije postanka svemira, naravno da sve što se na ovom Caymanu nalazi u neudobnijem izdanju ili jednostavno fali, košta više novaca.
Neke od stavki i nisu toliko skupe, no kada se sve opcije novih i oduzetih dijelova zbroje u konačnu sumu, cijena Caymana GT4 Clubsport raste na skoro 200,000 dolara.
OK, za jedan Porsche s iznimnim trkaćim aspiracijama i faktorom ekskluzivnosti nekima to možda i neće biti puno novaca, no kada se u kontekst te cijene stave npr. Nissan GT-R, McLaren 570S, Audi R8, Chevrolet Corvette Z06 i još neki, stvari i po tom pitanju sjedaju na svoje mjesto.
Kada bih pokušao biti realan, te kada bih zamislio da već danas na klik miša imam otvorenu opciju izbora oko kupnje , Porsche Cayman GT4 Clubsport ne bih ni pogledao. Dapače, za te novce bi mi vjerojatno odabrao bilo koju od gore navedenih alternativa. S druge strane bi mi možda palo napamet kupiti šarenu paletu Lotusa Exige i prikolicu na koju bi ih mogao poslagati za odlazak na neki Track Day. A možda ni ne bih kupovao neki toliko ekstreman automobil, već bih zastranio u domenu neke brze limuzine poput BMW-a M5 ili Cadillaca CTS-V. No onda opet pogledam fotografije i sjetim se da je to ipak Porsche kojem je u sklopu ovog izdanja već narastao faktor vozačkog gušta, te će mu s godinama rasti i vrijednost kao (nadam se) automobilu kakav će kolekcionari znati cijeniti.
Tada sva zdrava logika zajedno s rečenicom „preskup je taj Cayman“ pada u vodu, te Porsche Cayman GT4 Clubsport ispada jednim od onih automobila koje jednostavno želimo imati.
Sve ostalo su priče za malu djecu.