Ovo su proizvođači automobila s najzadovoljnijim kupcima
I da…prije nego pitate, istraživanje je napravljeno od strane renomirane tvrtke J.D.Powers i prvenstveno pokriva američko tržište, no i ono europsko nije izuzeto iz istraživanja, pa je samim time relevantno. Uglavnom, ovi proizvođači automobila ove godine slove kao najbolji prema zadovoljstvu kupaca.
Bliži se kraj godine – vrijeme kada tvrtke zbrajaju dobit ili gubitke, banke zadovoljno trljaju rukama zbog još jedne godine uspješnog kamatarenja na globalnom planu, odjeli marketinga unutar raznoraznih tvrtki izračunavaju budžete za još jednu godinu ispiranja mozgova običnom puku, a manageri izbacuju vodu na usta računajući svoje godišnje bonuse. Uglavnom, kraj godine uvijek znači vrijeme darivanja, pa tako i u poslovnom svijetu vrijede takve navike.
S druge strane medalje, svaki kraj godine slovi kao idealno vrijeme za izbacivanje raznoraznih statistika, a tome u prilog ide i ova koja navodi nekolicinu najuspješnijih proizvođača automobila u smislu odnosa s kupcima, koju je nedavno završila tvrtka J.D.Powers.
E sad…s obzirom na to da smo na našem malom internetskom portalu posvećenom svijetu automobila već nebrojeno dobili po nosu (da ne kažem nešto gore) zbog iznošenja statistike koja „vrijedi samo za glupe Amere“ (da citiram jedan od komentara s naše Facebook stranice), vrijedilo je napomenuti kako se ova statistika orijentira na globalnu razinu, a ne samo na onu unutar granica SAD-a. Samim time naravno da ispada relevantnom usprkos nekim proizvođačima automobila koji unutar granica „starog kontinenta“ ne prodaju baš pretjerano puno automobila na godišnjoj bazi.
Uglavnom, prema finalnim rezultatima za 2015. godinu, najbolje odnose s kupcima imaju:
10. Audi (728 bodova)
09. Lincoln (731 bod)
08. BMW (731 bod)
07. Cadillac (732 boda)
06 Jaguar (739 bodova)
05. Infiniti (739 bodova)
04. Lexus (741 bod)
03. Mercedes-Benz (749 bodova)
02. Porsche (752 boda)
01. Mini (762 boda)
Izuzev ove liste vrijedi napomenuti kako dotična ne govori samo o odnosu s kupcima prije kupnje automobila, već seže od inicijalnih propitkivanja oko „ovog ili onog“, ponuda koje sadrže oveću količinu informacija i salone koji zapošljavaju inteligentno i sposobno osoblje.
Isto tako ovo istraživanje svojim rezultatima govori i o onim post-fazama prodaje automobila, tj. poštovanju garantnih rokova, kvaliteti servisa, procesu isporuke automobila i svih ostalih detalja od kojih se u današnje vrijeme jedan normalan tijek prodaje automobila sastoji.
Samim time usprkos trendovima koji naizgled podrazumijevaju svu silu finih, pristojnih i pametnih ljudi koji svoje zaposlenje nalaze unutar svijeta automobila, ovakve liste ipak svjedoče o tome da čak i od najboljih uvijek postoje bolji.
To nekima možda neće značiti puno, no nekima ipak hoće, jer u krajnjoj liniji, automobili u današnje vrijeme bivaju sve skupljima, dok je kupovna moć sve slabija, pa stoga vrijedi imati adute u prodaji i post-prodaji, odnosno kupce i one koji će to možda tek postati tako na jedan transparentan i normalan način dovući u svoje salone automobila.
To bi zapravo u savršenom svijetu bilo nešto oko čega se ne bi morale voditi statistike, no kako od savršenog svijeta ne postoji ni „s“, ovako je ipak dobro imati statističke podatke kroz koje je moguće saznati tko na koji način doživljava svoje kupce i klijente.
Bravo Mini.