Ovako izgleda najnovija Škoda Superb
Kad bi se uglovi naplaćivali, ovaj bi automobil koštao milijun eura.
Škoda – ta divna marka automobila o kojoj skoro nikad ništa ne pišemo. Marka koja na ovom svijetu služi da bi svi oni koji nemaju novaca za Volkswagen ili Audi imali adut za raspravu kroz rečenicu „Nemate vi pojma – to je sve Folksvagen“. Marka koja je namjerno smještena u niži cjenovni rang usprkos platformama modela koje isti dijele sa skupljom braćom iz VW-a i Audija. Dakle Škodu je u današnje vrijeme na tržištu moguće usporediti s pojedinim dućanima široke potrošnje koji na policama imaju svoja pakiranja s tuđim proizvodima.
Hmmm…ne znam zašto mi u ovom momentu Škodu zamjenjuje naziv K-VW…no pustimo sad to.
Ako ćemo realno gledati stvari, to uvijek možemo iz dva kuta, jer Škoda za neke slovi jeftinim Volkswagenom (odnosno Audijem), no s druge strane bi možda čak ispravnije bilo nazvati Volkswagen ili Audi skupljom Škodom, jer je i to isto tako istinita tvrdnja, a i zabavno je gledati vlasnike modela dotičnih marki kako se crvene od bijesa i pokušavaju argumentirati drugačije. Uglavnom, Škoda je već godinama pod okriljem Volkswagena i poput Seata na tržište izbacuje modele koji u sklopu svojih pojedinih verzija ispadaju nezamjetnim silama s kojima se često skuplji i razvikaniji „igrači“ itekako moraju boriti za prevlast.
U toj maniri je prije nekoliko dana u medije poput Severininog prežderavanja s hrenovkama na brodu stiglo nekoliko fotografija i „slučajan“ opis nove (odnosno treće) generacije Škode Superb. Samim time odmah vrijedi reći kako Superb više ne slovi kao prijevozno sredstvo za sve one koji već desetljećima zbog veličine trbuha nisu vidjeli vlastiti…hmmm… Dapače, mogao bih se okladiti da vlasnici novog Superba neće imati brkove i ogromne trbuhe, te značke koje uz njih idu. Vlasnici novog Superba zasigurno neće gubiti vrijeme po raznoraznim stranačkim sastancima i uz janjetinu i vino pokušavati „mijenjati sustav“. Neće ni biti aktivni članovi neke stranke, a vjerujem i da će njihovi jedini susreti s policijom biti kada ih dečki u plavom zaustave zbog rutinske kontrole.
Zašto? Zato što je novi Superb već na fotografijama jedan generalno zanimljiv automobil, koji ostaje zanimljiv usprkos farovima doniranim od strane Audija i pojedinih detalja kakvih se na VW-ovim modelima može naći u izobilju. No to nije razlog zbog kojeg će novi Superb od sebe odbijati stranačke dužnosnike i visoko-pozicionirane „plavce“, već razlog za to leži u tome što je slogan „Simply Clever“ u posljednje vrijeme prerastao u ideologiju s kojom Škoda doista radi pametne stvari, umjesto da kao do sada samo propagira pamet.
Tome u prilog idu pametne najave i nekolicina pametnih komponenata s kojima se novi Superb može pohvaliti, no kako ih u ovom momentu nema puno, vjerujem da još uvijek nemamo cijelu sliku oko ovog automobila. Ono što se u ovom momentu zna i vidi jest usmjereni dizajn koji u Škodi nazivaju „Tornado line“, te koji se sastoji od relativno blagih linija globala koje na svakom pedlju sijeku oštre linije i detalji zbog kojih ovaj automobil djeluje dovršeno, usmjereno i jako pomno planirano, što su pak odlike automobila više i visoke klase automobila, te tu Superb radi veliki iskorak u odnosu na prošle dvije generacije.
Shodno tome je i šasija doživjela renesansu, pa se Škoda već sada hvali sa „superiornim voznim svojstvima“, što bih pak shvatio s rezervom da mi u oko nije upala opcija koja podrazumijeva 2-litreni Turbo-motor s 280 konjskih snaga.
Dotični motor je već otprije poznat iz nekolicine modela s kojima V.A.G. koncern tlači tržište, no ovaj je konkretan motor zajedno s mjenjačkim sklopom s dvije spojke zapravo doniran iz Seata, odnosno iz modela Leon Cupra, koji se pak nedavno s konkurencijom igrao na Nordschleifeu i obarao rekorde.
Dakle motor i mjenjački sklop moguće je opisivati u superlativima, a kako se prema najavama (možda) može zaključiti, ista priča vrijedi i za ovjes.
Naime, Škoda će Superb najnovije generacije kupcima nuditi u dvije opcije pogona, tj. prednji i onaj na sva četiri kotača, no dok me pogon na prednje kotače tjera da rukom pokrijem usta i kulturno zijevam, ovaj na sva četiri kotača me pomalo intrigira.
Zašto? Jednostavno zato što je dotični pogonski sklop svojevrsna izvedenica Quattra, a Quattro potpisuje Audi kao puno „skuplja“ i „ekskluzivnija“ marka od Škode. Samim time vjerujem da se i pogonski sklop uklapa u „Simply Clever“ ideologiju, te da će pametna Škoda Superb to moći iskoristiti na najbolji mogući način i možda Audiju ili Volkswagenu čak i preoteti pokojeg kupca. No to su špekulacije oko kojih se sada ne bih izjašnjavao.
Uglavnom, Škoda Superb treće generacije bit će pametan automobil za pametne ljude koji znaju koliko što vrijedi.
Bit će to automobila za one kojima ne samo da nije neugodno u društvu VW i Audi-entuzijasta pohvaliti svoj automobil, već su u stanju s boljim odnosom uloženog i dobivenog posramiti sve one koji voze dobro-elaborirane marketinške trikove i umjetno stvorene „vrijednosti“ umjesto automobila. No i bez toga (i usprkos farovima s Audija koji TOLIKO JAKO bodu u oči) vjerujem da će „K-VW“, „pametna Škoda“ ili kako god je nadalje odlučili zvati, ispasti jednom jako dobrom alternativom koja će vlasnicima donijeti dobar automobil uz nešto manji trošak. Samim time je ovaj model ipak vrijedan spomena, te mi je drago da smo se i Škode na ovim stranicama opet malčice sjetili.