Novi problemi za Volkswagen?
Bez brige, nije ništa vezano za onu trakavicu (ili telenovelu) o testovima čistoće. Ovaj put se Volkswagen spominje u kontekstu hakiranja. Naime, sto milijuna VW-ova je sasvim lako otključati bez upotrebe ključa.
Iako nije u pitanju hispanska sapunica, jedan od aktera se slučajno zove Flavio Garcia. Gospodin Garcia zajedno sa svojim timom znanstvenika s birminghamskog sveučilišta, kao i njemačka sigurnosna tvrtka Kasper & Oswald, objavili su dokument kojim se vjerojatno nisu našli na top listi najdražih osoba na svijetu po izboru Volkswagen grupe. Naime, u dokumentu se radi o tome kako se jednostavno daljinski mogu otključati sva VW vozila, od 1995. pa naovamo. Osim par najnovijih. Njih otprilike 100 milijuna. “Samo”. Ono što sposobnom hakeru ili „hakeru“ za takvu operaciju treba je ne baš skupi amaterski radio prijemnik preko kojeg može pratiti šifru kojom vlasnik otključava, odnosno zaključava svog limenog ljubimca. Nakon toga može uz pomoć posebnog softvera vrlo brzo i lako „razbiti“ šifru. I voila.
Spomenuti tim znanstvenika je izvukao kriptografsku šifru iz neimenovanog Volkswagen vozila. No to nije sve, ovo nije jedini slučaj sigurnosne rupe, našli su je također i za imena kao što su Alfa Romeo, Fiat, Citroen, Ford, Nissan, Mitsubishi i Opel. Ni oni se ne mogu podičiti jakom i neprobojnom kriptografijom. Garcia je u povodu toga izjavio kako je zabrinjavajuće za gledati kako proizvođači u novim vozilima koriste sigurnosne tehnike iz devedesetih.
Volkswagen je nakon toga zaista i priznao problem, no uz debele ograde poput one da nisu ugroženi baaaš svi od tih 100 milijuna vozila ili recimo da su ove godine izdali neka vozila s ipak naprednijom kriptografijom i tako u tom stilu. Isto tako su objavili da marljivo rade na otklanjanju problema zajedno sa znanstvenicima koji su ga i otkrili. Oni, naravno, nisu javno objavili sve detalje o tome kako se točno hakeri mogu okoristiti dotičnim sigurnosnim propustom pa sam VW ima neko vrijeme da konačno riješi propust. Inače, ne postoji samo jedan, nego dva načina da se probije šifra.
I na samom kraju slijedi pomalo bizaran dio priče. Ovo uistinu jest prvi glas nama i vama o konkretnom problemu, ali ne i Volkswagenu. Stvar je to stara tri godine i cijelo to vrijeme su u VW imali vremena da riješe problem o kojem su bili obaviješteni od već spomenutih znanstvenika. Ne da nisu krenuli rješavati problem, nego su poslali znanstvenike na sud na kojem im je ishođena zabrana javnog iznošenja problema. Kako dosad nisu učinili ništa po pitanju poboljšanja, a vjerojatno nakon isteka zabrane, gospoda s Birminghama su o svemu propjevala javno. Sad se možda nešto i pokrene.
Eto, želimo što manje skandala ubuduće, ali i sa sapunicama i konstantnim napadima oni se i dalje čvrsto drže. A kad kažemo napadima aludiramo na bombastičnost pri isticanju samo VW imena, iako evidentno ima i drugih s istim problemom. Na kraju svega, ne možemo reći da je zanimljivo kao kad u telenoveli Rodrigo sazna da je sam sebi majka, ali ni s Volkswagen dogodovštinama nikad nije dosadno.