Novi BMW serije 8 upravo je „procurio“
Poput Severininog švedskog ratnog spektakla s elementima dokumentarca o životu na moru, BMW-u je upravo u javnost „procurio“ nastavak sage o legendarnoj i nikad prežaljenoj „osmici“.
Pa evo što se do sada zna iz svog tog curenja…
BMW serije 8 – jedan od BMW-ovih modela koji su podijelili javnost na zaljubljenike i „hejtere“, te jedini pravi BMW-ov GT-automobil koji je svojom pojavom apsolutno bio ispred svog vremena.
Iako je inicijalno u konceptnom izdanju „osmica“ svoj život započela još davne 1984. godine, do 1989. godine se nije pojavljivala na tržištu. U sam razvoj je navodno uloženo preko milijardu i pol tadašnjih maraka, jer je ideja od početka bila stvoriti „ultimativni vozački stroj“ i njime pokazati što BMW sve može i na koji način.
Unutar deset godina svog postojanja, na tržištu se pojavilo ukupno tek nešto više od 31,000 primjeraka. Motori su sezali od četiri do pet litara zapremine, brojka od osam i dvanaest cilindara ovisila je o motoru koji se nalazio pod poklopcem, a maksimalna snaga sezala je od 286 do 380 konja, odnosno 400 do 550 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
Dakle svega je u sklopu ovog automobila bilo sasvim dovoljno da bi ga mnogi dizali u zvijezde, pa stoga ne čudi kako cijela priča oko „osmice“ još od gašenja proizvodnje za taj model tijekom 1999. godine do dan-danas visi u zraku.
Prije nekoliko se godina iz BMW-a po prvi puta začulo šuškanje oko nasljednika tog legendarnog modela, te je iz godine u godinu to šuškanje prelazilo u šapat, a od prije nekoliko mjeseci je cijela priča i službeno aktualizirana na glas. Naime, tada je BMW zaštitio nazive modela s početnim brojem osam, te je svima postalo jasno kako se Bavarci ne šale, već imaju jasno postavljene ciljeve i planove.
Doduše, inicijalni crteži i koncepti nalikovali su na tadašnju „sedmicu“ kojoj je netko ukrao dvoja vrata, a mnogi su fanovi ove slavne bavarske marke već za prve skice pričali kako „previše sliči na seriju 6“, ali to su bili samo pokušaji i pogreške, dok ovo pred vama predstavlja (zasad) aktualni oblik „osmice“ kakva bi uskoro trebala od ideje prijeći u stvarnost.
Iako je riječ o službenim najavama, ove su fotografije nekako „procurile“ u javnost. Ideja je bila odraditi službeno predstavljanje ove pokretne najave stvari koje dolaze na slavnom i svjetski poznatom okupljanju pod nazivom Concorso d´Eleganza Villa d´Este. Datum je trebao biti današnji (odnosno 26. svibnja), ali eto…kako to obično biva, netko je pustio u opticaj ovih par fotografija, pa nova „osmica“ više dobrim dijelom nije pod velom tajne.
To doduše nikoga ne bi trebalo pretjerano puno smetati, jer se i dalje radi o fotografijama, no iskreno čisto sumnjam da su poslovično precizni i pažljivi Nijemci na „procurjele“ fotografije odmahnuli rukom, pa se trenutno čekaju neke reakcije od strane BMW-a.
Ako ih bude, bit će kulturne i egzaktne, a ako ih pak ne bude, još bolje.
Detalje oko motora, pogonskog i mjenjačkog sklopa, te opreme i sličnih stavki (naravno) nema ni na horizontu, tako da je oko toga moguće samo nasumično bacati pretpostavke. No kako tome nitko s ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila nije baš nešto pretjerano sklon, naravno da ću to izbjeći u širokom luku.
Uostalom, s obzirom na to da će službeno predstavljanje biti odrađeno danas u poslijepodnevnim satima, najvjerojatnije nećemo čekati dugo dok neki konkretni detalji ne dolete do nas.
A mi ćemo ih u svakom slučaju pratiti kako se budu pojavljivali i o tome vas cijenjene čitatelje obavještavati o njima.
Zasad vrijedi reći tek „Bravo BMW“, jer usprkos svemu „osmica“ u svojoj konceptnoj fazi konačno stiže. Doduše, mogla je i prije, ali u krajnjoj liniji bolje ikad, nego nikad. Nije li tako?