Nissan „Z“ prelazi u domenu CrossOvera
…i onda će netko reći da mi na ovom portalu mrzimo japanske automobile…
Spadate li u domenu ljubitelja automobila? Vesele vas (da ne kažem nešto bezobraznije) predivne linije koje dizajneri stvaraju iz dana u dan. Toplo vam je oko srca vidjeti i čuti neki od posebnih automobila kakvih kroz povijest tog svijeta na četiri kotača nije nedostajalo?
Onda se bez problema možete nazvati auto-entuzijastom.
E sad…ako za razliku od mnogih niste jedna od onih osoba koja prema susjedima i poznanicima kroji svijet automobila na „valja“ i „ne valja“, pretpostavka je da ste istinski zaljubljenik u automobile, iz kojeg god kutka svijeta oni dolazili. Samim time se (najvjerojatnije) ne podsmjehujete korejskim automobilima, oni američki za vas nisu samo hrpa lima s ogromnim troškovima vezanim uz gorivo, te „sveta tri kralja“ ne povezujete s nekim izmišljenim tronom na kojem se nalaze pojedini proizvođači automobila iz Europe. U tom je slučaju jedna od pretpostavki i da se vaša lista automobila snova orijentira i na dio ponude modela s oznakom „Made in Japan“.
Uglavnom, ako je tako, onda se na toj listi zasigurno našao barem jedan Nissan, a šanse su da taj jedan pod nazivom „Fairlady“ ili samo „Z“ još od prvih generacija iz šezdesetih i sedamdesetih do onih modernih i danas aktualnih plijene vašu pozornost.
Za one koji pak ne znaju kako Nissan „Z“ izgleda, slijedi kratak opis recepture zbog koje je dotični model ušao među one legendarne koje potpisuje „zemlja izlazećeg sunca“: dugačak poklopac motora, oble linije i niska silueta neke su od glavnih dizajnerskih „crtica“, dok je sportska orijentacija vidljiva iz činjenice da se radi o automobilu s pogonom na stražnje kotače, dok se motor s ovećim brojem konjskih snaga istovremeno nalazi naprijed.
Trenutno je aktualna šesta generacija ovog modela i usprkos činjenici da se dotični na tržištu nalazi i duže nego većina današnjih generacija pojedinih modela, 370Z se i dalje prodaje i fascinira sve one koji se ne bune na „nešto japansko“ u smislu poimanja sportskog automobila.
S druge strane pak „Z“ itekako veseli oveći dio ljudi – bilo da su ovisnici o Anime-crtićima, ili da su jednostavno ovaj model u nekom razdoblju svog života primijetili, a auto-entuzijastima je ovaj legendarni model na visokom mjestu bilo koje ljestvice kada se spomene pojam sportskog automobila.
Uglavnom, da ne duljim, u nastavku ovog teksta pripremite papirnate maramice i sklonite se od pogleda kolega ili ukućana, jer slijedi jedna tužna vijest: Nissan „Z“ u sklopu nove generacije (najvjerojatnije) iz sportskog automobila prelazi u CrossOver.
Da, dobro ste pročitali – svijetu očito treba još jedan u nizu varijacija na temu SUV-automobila koji su zbog svojih smanjenih dimenzija istovremeno stilski i statusno oplemenjeni, dok realno služe samo kao prikladna pomoć pri parkiranju za dio pomodarski-nastrojenih ljudi.
Vijest je to koja je prije nekoliko dana poput groma nekog od vikinških Bogova zatutnjala beskonačnim prostranstvima Interneta, te zbog koje se već počela stvarati kritična masa onih kojima ovakav potez ne samo da nije jasan, već je i za osudu.
No Nissan u tome očito vidi pozitivan pomak, jer aktualni „Z“ u smislu prodaje počinje opako kaskati za konkurencijom, dok s druge strane dizajnerski hendikepirani Juke bilježi odlične prodajne rezultate.
E sad…kakvi sve ljudi u kojim količinama kupuju Juke, niti sam upućen, niti želim biti, no ako ćemo realno, u današnje vrijeme se jedan sportski i prema performansama i vozačkom guštu usmjeren automobil ne može mjeriti s gradskim potrkalom čija je glavna ideja „nešto novo“ što malo troši.
Također vrijedi napomenuti kako u tom dijelu priče u korist „Z“ modela ne ide ni činjenica da se dotični na tržištu nalazi još od 2009. godine, što je u domeni sportskih automobila moguće opisati složenicom „cijela vječnost“. No sve je to krajnje nebitno, jer Renault-Nissan grupacija prema svojim modelima pristupa na jedini logičan način – kroz financije.
Uglavnom, prema manje-više službenim navodima i informacijama iz kuloara striktno vezanih uz svijet automobila, Nissan se na salonu automobila u Frankfurtu sprema svijetu objelodaniti nastavak sage o „Z“ modelu.
Taj se nastavak štovateljima ove marke i ovog modela neće nimalo dopasti, jer kako u ovom momentu stoje stvari, dotični će nasljednik „Z“ modela biti baziran na CMB-F platformi i pod „haubom“ imati 1,6-litarski motor s dodanim respiratorom u obliku Turbo-punjača.
Dakle u prijevodu, umjesto sedme generacije „Z“ modela zapravo ćemo na tržište dobiti još jednu varijaciju na temu Jukea – „jer je tako tržište presudilo“.
Super, zar ne?!
Mislim, možda će novonastali CrossOver-Z biti odličan automobil i možda će dizajnom plijeniti poglede, jasno iskazivati sportsku orijentaciju i korijene iz kojih u sadašnjost dovlači svoje postojanje, no za mnoge od nas će to biti samo još jedan čavao u lijesu – ne samo za Nissan „Z“, već i za scenu sportskih automobila u Japanu.
Scenu koja je nekada davno za Nissan podrazumijevala modele poput Silvie (odnosno modela 200SX), modela 300ZX i 350Z, te vječnu legendu pod nazivom Skyline GT-R (u današnje vrijeme pretvorenu u GT-R koji je kao model također na zalasku). Scenu koja je u svojoj široj slici podrazumijevala automobile poput Toyote Supre, Mazde RX-7, Honde NSX (bez električnih motora i respiratornih pomagala), Mitsubishijeve nedavno ugašene izvedenice modela Lancer pod nazivom „Evolution“ i još hrpetinu po mnogočemu posebnih modela raznoraznih proizvođača s adresom u Japanu.
Samim time su ovakve vijesti jednostavno tužne, jer dobrim dijelom pokazuju jednu izopačenu i nerealnu sliku koja podrazumijeva nesposobnost Japanaca u izradi i prodaji automobila sa sportskim karakterom, a s time jedno ogromno polje fascinacije iz svijeta automobila iz dana u dan sve više prestaje biti aktualno.
Stoga se iskreno nadam da će se ovi navodi pokazati krivima, te da će pretvaranje „Z“ modela u nešto što nikada ni približno nije bio jednostavno prestati biti aktualno.
A vi?