Nissan (opet) dokazuje da Japanci nisu normalni
…kao da to već nismo znali.
Japan – kroz brošure i naricaljke gledano, to je „zemlja izlazećeg sunca“. Kroz povijest gledano, to je zemlja pjesnika i ratnika. No kroz današnje vrijeme gledano, Japan je često jedna poprilično sj**ana zemlja u kojoj je sav kič ovog svijeta vidljiv na skoro svakom koraku.
Razlozi su zapravo jasni, te se svode na apsolutnu introvertiranost građanstva i političkih sfera unutar te zemlje prema „zapadu“ i svemu što je tamo aktualno, pa stoga ne čudi kako su neke stvari u Japanu ljudi otkrili tek nedavno i dan-danas im se izuzetno vesele usprkos činjenici da nitko izvan Japana na dotične ne obraća pažnju.
No usredotočimo se na automobile umjesto na jedenje ribe s golih žena, porno „kvizove“ koji se prokazuju u sklopu dnevnog programa pojedinih televizija, te wc-školjke s programiranim tipkama.
Npr. ako se pogleda jedan tipični susret auto-entuzijasta u Hrvatskoj (odnosno u Zagrebu), vidjet ćete oveću hrpu ljudi koji se nalaze unutar više ili manje zatvorenih ekipa, te pričaju o „gevindama“, „oil keč kenovima“, „megaskvrtovima“ i sličnim dijelovima i komponentama koje se u svijetu tuninga nalaze. Naravno, neki samo slušaju, jer izuzev apsolutno nikakvog znanja o svemu tome nemaju ni auto na koji bi sve to mogli staviti, a da i imaju, uvijek bi im falilo novaca. No dečki se trude i to je vrijedno divljenja u svakom slučaju.
Zatim su tu oni koji pod svaku cijenu moraju (ne)zainteresiranoj masi okupljenih pokazati kako se njihov automobil čuje, pa jadnog svako toliko na neko vrijeme tjeraju „u blokadu“, a tu su i oni koji nisu skloni takvoj demonstraciji „sile“, već divljanjem po parkingu pokazuju što sve njihovi automobili mogu, te nakon demonstracije nerijetko izbjegavaju batine od starijih i iskusnijih pripadnika te mase koji su dane adrenalina zamijenili s odgovornošću i višim kvocijentom inteligencije.
Uglavnom, tako je manje-više svake subote na nekom od okupljališta zaljubljenika u automobile kojima je to jedan od rijetkih načina da pobjegnu od ukućana, a da pri tome nitko nije ljubomoran.
Realno gledano, ni izvan Zagreba, a ni izvan Hrvatske održavanje „scene“ nije ništa drugačije, izuzev što se „po vani“ mogu naći ukusnije složeni i puno dotjeraniji automobili nego kod nas. No to je pak s jedne strane odraz informiranosti pripadnika tuning i styling scene, dok s druge ovisi o financijskoj moći koja u našim krajevima za većinu jednostavno ne postoji.
No gdje su tu poveznice s Japancima?
Japanci su svijet tuninga i stylinga okrenuli naopačke i ispada kako kod njih ama baš ništa nije sveto.
Uz već dobro poznate japanske automobile, slažu se (i svijetle) modeli marki Lamborghini, Ferrari, Porsche i slični i često se u tom slaganju s dotičnim automobilima opako pretjeruje. No to pak nitko ne zamjera posebno, jer se ionako cijeni trud i ideja, a ne konačan proizvod. U protivnom bi vlasnici tvrtki Liberty Walk, Rauh Welt Begriff i njima slični vjerojatno visjeli s prvog raspoloživog drveta, zar ne?!
Uglavnom, japanski auto-entuzijasti koji djeluju u toj tuning-subkulturi na svojim druženjima ne stoje i ne pričaju o „gevindama“, „gefufnama“ i „cimbačima“, već nerijetko imaju podignute poklopce motora i s laptopima izvode čuda s centralnim jedinicama. Zatim skoro obavezno svijetle – bilo da su sa svojim automobilima u pokretu ili ne, a česta je pojava i da uz svu tu rasvjetu neki od njih u svojim automobilima imaju i ozvučenja kakvih se neki naš klub ne bi posramio, te oko njih skupljaju ekipu koja pleše, ili pak pjeva na parking-karaokama.
I gle čuda, svi se zabavljaju i nitko nikome ne popuje i ne vrijeđa. Hmmm… Uglavnom, Japanci iz svega što se na njihov teritorij kopira iz Europe ili Amerike razviju neku svoju priču i postanu apstraktni.
Je li to dobro ili loše, ili pak poput japanskih horrora ili crtića koji kroz radnju provlače seksualne odnose između čovjeka, stroja i pokoje hobotnice samo prelazi u domenu apstraktnog, na vama je da procijenite. Ja se samo cerekam takvim stvarima, jer mi je jasno da u nekim stvarima na prostoru Japana jednostavno ne mare za pravila.
Uostalom, što mislite odakle dolazi drift…
E sad…kako većina originalnih stvari ne dolazi iz Japana, već iz spomenute Europe i Amerike, tako su u ovom slučaju Japanci odlučili kopirati američku „outdoor BBQ“ priču i na tržište ponuditi jedan poseban automobil koji za osnovnu namjenu ima oko sebe okupljati društva na otvorenom. Razlika je jedino u tome što pod pojmom društva ne podrazumijevam hrpu likova s „fudbalerkama“ i bradama, koji izuzev zajedničkih afiniteta prema vlastitoj rodbini dijele i one prema pivu, ogromnim količinama crvenog mesa, oružju manjeg ili većeg kalibra, te lajanju na mjesec.
Uglavnom, Japanci su kopirali dio te priče i učinili ga svojim…
Radi se o Nissanu i njihovom modelu e-NV200 koji je na prvi pogled jedan jednostavan kombi. No kako prvi pogledi često imaju tendenciju varati i ovdje je takav slučaj, jer je ovaj e-NV200 sve samo ne običan.
Iako je u bazi zapravo riječ o automobilu na struju, što na ovom portalu gledamo kroz nišan, osobno protiv ovog automobila zapravo nemam ništa protiv. Dapače, Nissan e-NV200 vidim kao jedan smiješan automobil u kojem se udobno može smjestiti hrpa ljudi i vozikati se nekamo bez da troše sumanute količine novaca na gorivo. Dakle, već u startu je ovo automobil namijenjen društvu. No ne bi Japanci bili Japanci kad stvari od tog momenta ne bi otišle k vragu…
Naime, za razliku od „obične“ verzije modela, ova nazvana „Ultimate Smart BBQ Vehicle“ izuzev karoserije i električnog motora raspolaže i s nekolicinom dodataka za tulume na otvorenom. Prvi u nizu je naravno roštilj snage 1,500 Watta, koji zajedno s ogromnom policom izlazi iz stražnjeg dijela automobila, te rasklapanjem nudi opciju pečenja mesa, povrća, ribe i svih ostalih gluposti koje se na roštilju mogu ispeći. Zatim je tu manja kuhinja u kojoj je moguće oprati suđe nakon jela, te reciklirati otpatke koji su ostali nakon klope, no ni to nije sve. Bilo da vam smetaju komarci za vrijeme ili poslije jela, tu je i ultrazvučni zid koji od automobila tjera komarce i nudi uživanje bez plikova po tijelu, a ukoliko vam je pak jako vruće, ovaj Nissan na raspolaganju ima i uređaj koji raspršuje vodu u obliku maglice, te vas hladi dok jedete ili pak dok odmarate nakon jela. No ni to nije sve, jer su ludi Japanci osmislili i nekolicinu party-trikova koji bi mogli razveseliti društvo na otvorenom.
Tako se od tih „ekstra“ dodataka u sklopu opreme nalazi i projektor na kojem možete puštati raznorazne filmove ili crtiće s hobotnicama, a tu je i karaoke-mašina uz koju cijelom društvu nikako neće biti dosadno, te će svojim pjevanjem ili naricanjem stihova popularne glazbe moći rastjerivati i veće životinje od komaraca. No ni to nije sve, jer ovaj Nissan e-NV200 na raspolaganju ima i najidiotskiji komad opreme za koji sam ikad u životu čuo. „Selfie Drone“ kojim je moguće upravljati putem vašeg mobilnog telefona, te koji leti oko vas dok se vi lijepo zabavljate i preciznom kamerom hvatati ozarena lica vas i vaših prijatelja, te snimati „selfie“ fotografije koje je jednim klikom moguće stavljati na vašu omiljenu društvenu mrežu.
Samo operiranje te leteće naprave posvećene idiotizmu nazvanom „selfie“ fotografijama moguće je prenijeti i na jedno od stražnjih stakala ovog Nissana, te u stvarnom vremenu vidjeti sve ono što dron vidi dok leti i snima. Je li vam sada zlo?

Uglavnom, Nissan e-NV200 u „Ultimate Smart BBQ“ verziji svijetu donosi još luđu i gluplju demonstraciju svega onoga što današnja tehnologija može i iskreno moram priznati da bi mi se dotični kombi apsolutno gadio kada bi ga potpisivala neka europska tvrtka. No ovako se jednostavno mogu nasmijati tehnologiji i Japancima koji su još jednom zorno prikazali svu svoju domišljatost u već poslovičnom ludilu namijenjenom krajnjem korisniku.
Samim time je e-NV200 u ovoj verziji jednostavno smiješan i točka (odnosno “pointo” ili jednostavno ポイント).