Mercedes-Benz odlazi iz DTM-a

Eto nam još jednog čavla u lijesu auto-sporta uz kakav smo odrasli i kakav smo (do sada) poznavali…

Mercedesov marketing seli u drugu dimenziju...
Mercedesov marketing seli u drugu dimenziju…
foto: Mercedes-Benz

Formula E – taj skup aerodinamički superiornih zujalica koji iz godine u godinu grabi sve većim koracima prema micanju barbarskih i zločestih oktana iz domene auto-sporta. U posljednje vrijeme mnogi proizvođači automobila sve više odlaze na stranu te serije utrka, a i vozači kojima je iz ovog ili onog razloga istekao rok trajanja unutar oktanskih sportova sve više prelaze u timove ovih jurilica na struju. Dakle, s jedne strane eto idile u sklopu koje korporativni sponzori sa svojim logotipovima više ne podržavaju uništenje planete, a eko-udruge i organizacije uživaju i likuju, dok s one druge dosadašnji tijek evolucije auto-sporta ispada stvarno barbarskim trendom koji vozače, vjeverice i polarne medvjede izlaže raznoraznim opasnostima.
Uh…

Ovom električnom cirkusu priključuje se i Mercedes-Benz.
Ovom električnom cirkusu priključuje se i Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz je u cijeloj toj priči s oktanskim brojem prisutan praktički oduvijek i skoro da i nema serije natjecanja u kojoj se ova slavna marka u nekom periodu života nije našla. No izuzev Mercedesovih nastupa u Formuli 1, vjerojatno su najzapaženiji oni u sklopu Deutsche Tourenwagen Meisterschafta, odnosno skraćeno DTM-a.
U toj je suludoj utrci tri marke automobila Mercedes (ponovno) od 2000. godine i manje-više se ravnopravno bori s ostatkom konkurencije koju sačinjavaju Audi i BMW. Od tog novog početka je Mercedes ukupno pet puta slavio titulu konstruktorskog prvaka, skidajući Audi TT, A4 i RS5, te BMW M3 i M4 s trona. No prije nekoliko dana su potvrđene špekulacije od prije godinu-dvije, u sklopu kojih Mercedes-Benz zapravo smanjuje napore vezane uz nastupe u sklopu DTM-a, jer zapravo iz tog sumanutog njemačkog oktanskog cirkusa planira izaći.

Ovo je stvarno definitivna prošlost...
Ovo je stvarno definitivna prošlost…
foto: Mercedes-Benz

Glasine su potvrđene prije nekoliko dana, kada je glavna i odgovorna osoba na čelu Mercedesovog trkaćeg programa, g. Toto Wolff izjavio kako Mercedes definitivno izlazi iz DTM-a i svoje napore usmjerava prema ulasku u konkurenciju unutar domene Formule E.
Naravno da su neki zbog takvog poteza bili izvan sebe od sreće, dok neki u šoku i s nevjericom gledaju na te planove, a treći su pak suzdržani do bola. Pod tom ekipom suzdržanih prvenstveno podrazumijevam ljude iz ITR-a, koji je glavni promotor i organizator DTM-serije, te čiji su čelni ljudi izjavili tek „Žao nam je da Mercedes-Benz izlazi iz konkurencije, ali nemamo druge opcije, nego poštovati takvu odluku“.
Uglavnom, kako u ovom momentu stvari stoje, Mercedesov izlazak iz jedne od najluđih serija utrkivanja svih vremena više nije upitan, već se iz faze planiranja seli u onu koja podrazumijeva tajming ulaska u Formulu E.

Pozdrav jednoj od legendi DTM-a.
Pozdrav jednoj od legendi DTM-a.

Zbog svega toga svoje oduševljenje nimalo ne krije g. Alejandro Agag (inače glavna i odgovorna osoba na čelu organizacije Formule E), koji kaže „Veliki su dani pred nama i drago nam je da će se Mercedes-Benz uskoro pridružiti Formuli E, te time povećati broj proizvođača koji su se priklonili električnoj revoluciji.
Sve to pokazuje koliko se svijet automobila danas mijenja. I to ne samo u domeni auto-sporta, već i na globalnom i generalnom planu, na kojem se u današnje vrijeme osim trendova mijenja i način razmišljanja, te gradovi, ceste i ostala infrastruktura.
Formula E je jedan od medija koji promoviraju te promjene i zajedno s proizvođačima i timovima sudjeluju u daljnjem razvoju električnih automobila – i to u smislu tehnologije i pristupačnosti u budućnosti“.

Jean Todt je sretan...
Jean Todt je sretan…

Na to se (naravno) nadovezao i najsretniji čovječuljak na svijetu – g. Jean Todt, koji nakon Peugeotovog Rally-programa i Ferrarijevog F1-programa u svojim najboljim danima danas praktički djeluje kao zaseban entitet – na samom vrhu FIA-e.
G. Todt je nastavno na izjave g. Agaga izjavio: „Iznimno sam sretan i zadovoljan što se Mercedes-Benz odlučio priključiti Formuli E kao novom valu auto-sporta.
Mercedes-Benz je jedan od pionira u svijetu utrkivanja, te mi je izuzetno drago da će se ova slavna marka priključiti novom poglavlju povijesti svijeta utrkivanja – Formuli E.
To pokazuje Mercedesovu viziju budućnosti, ali i organizatorovu viziju praćenja i formiranja trendova i tehnologija koje će iz ovog svijeta razvojem preseliti u domenu svakodnevnog života i odvesti razvoj električnih automobila na novi nivo i približiti ih publici diljem svijeta“.

Ah ta nostalgija...
Ah ta nostalgija…

Moram priznati da su se svi oni krasno izrazili i da je sve to zapravo jedna velika (i poprilično tužna) istina. No s druge strane ostaje svojevrsna gorčina u ustima, jer DTM nije jedina serija utrkivanja koju će ideja oko električnih automobila pogoditi ravno u srce. Dapače, planovi su u bližoj budućnosti ovaj tip natjecanja razviti toliko daleko, da će i Formula 1 kao sam vrh piramide auto-sporta postati barbarsko polje natjecanja koje ubija planetu.
I da…naravno da su to (zasad) još uvijek više pretpostavke nego činjenice, ali ako samo malo pogledamo unazad, jasno je vidljivo da svijet oktana postaje svijet elektrona.

Dakle, Mercedes-Benz definitivno odlazi iz DTM-a, što ne samo da ostavlja samo dva proizvođača automobila u direktnoj borbi na stazi, već i organizatore baca u očaj, jer gledati Audi i BMW kako jure po stazi baš i nije neka fora.
Toga su uz ITR naravno svjesni i Audi i BMW, koji od ove Mercedesove odluke i njenog javnog objavljivanja itekako razmišljaju o isplativosti i održivosti svojih DTM-programa, pa zapravo postoji realna šansa da se DTM pretvori u nešto sasvim sedmo ili pak (u najgorem slučaju) jednostavno propadne i ugasi se.
Nekima bi takav scenarij izuzetno teško pao, jer izuzev japanske Super GT serije natjecanja (odnosno bivšeg JGTC-a), u svijetu praktički da i ne postoji trkaća serija koja se istovremeno oslanja na serijske modele automobila pojedinih proizvođača, dok se s druge strane od tih „civilnih“ inačica odmiče.
Da, tu su i ludi Australci sa svojim Holdenima i Fordovima (i Mercedesima i Nissanima u zadnje vrijeme), ali je V8 Supercars serija milijun godina daleko od DTM-a – baš kao trkaće serije sličnog tipa utrkivanja koje se održavaju na pojedinim kontinentima.

No proizvođači automobila u svemu se tome općenito prave „Englezima“, jer se troškovi oko tvorničkih timova konstantno poskupljuju, a privatnjacima se doslovce dere koža s leđa. Kada sve to prijeđe neku koliko-toliko normalnu razinu, onda se događaju ovakve odluke i odjednom se proizvođači povlače iz ovog pješčanika u onaj, te svoje kantice i lopatice nose sa sobom.
Mercedes je možda napravio ispravnu odluku, ali je pitanje koliko će daleko taj val promjena otići i iz koliko će se još serija utrkivanja Mercedes povući zbog ulaganja u Formulu E.
…a onda je tu i „proročanstvo“ g. Eddieja Jordana koji je nedavno izjavio kako Mercedes uskoro odlazi i iz Formule 1.
Samim time se vrijedi zapitati što ćemo u budućnosti gledati i kakvi će nam biti heroji i vozački uzori. Hoćemo li naučiti uživati u tišini, dok kraj nas na stazama i tijekom televizijskih prijenosa prolaze aerodinamički superiorni jumbo-plakati? Hoćemo li doista prijeći u domenu vožnje i utrkivanja na daljinsko upravljanje i time dokazati kako je tehnologija koju smo napravili daleko naprednija od nas samih?

Naravno da pitanja ima još. Većina ih je retoričkog tipa, što nam pak auto-industrija zajedno sa svijetom utrkivanja već godinama zorno pokazuje. Stoga na sve to zapravo (barem u ovom momentu) i ne treba trošiti riječi.
Ono što je bitno svodi se na činjenicu da je Mercedes-Benz ovim potezom prestao biti dijelom jedne od najzanimljivijih serija utrkivanja svih vremena.
…a kako se čini, i sam DTM će uskoro potpasti u povijesne knjige, pa će smjenom generacija i zbog ultra-limitirane količine koncentracije današnjih umova jednostavno otići u zaborav.
I to je onaj najtužniji dio cijele priče.

Šteta što upravo taj dio proizvođači automobila, marketinški stručnjaci i trend-seteri unutar tog svijeta na četiri kotača to najčešće ne razumiju. No tako to valjda treba biti, jer je (i) to „evolucija“.